Amos, drink, 810zssk: stavba úplne nových električiek T3 a K2 nie je najlepšia cesta.. už bol o tom článok aj v dopravnom magazíne.. Nejde o technickú zastaranosť, ale morálnu.. Totiž tie K2 a T3, ktoré budú vyrobnené v roku 2008, tu budú ešte ďalších 30 až 40 rokov, pričom už teraz sú morálne zastarané.. Za tých 30 rokov sa vystriedajú 3 generácie nových autobusov, samozrejme plne nízkopodlažných, pričom električky takto nebudú mať šancu konkurovať autobusom a budú stále menej atraktívne pre cestujúcich..
Takže skôr sa mi páčila tá prvá možnosť, a to vyrábať vo vlastných dielňach 100% NP električky..
Tie T6 budú asi až za pár rokov, keďže v ex ČSFR sa ako prvé dodávali do BA a KE (tam pochybujem, žeby mali teraz financie a záujem o reko T6), neskôr Ostrava (od r. 1994), Praha (od r. 1995) a do mnohých menších prevádzok v ČR sa ani nikdy nedodali a tuším ani do Brna.
-vyssie cestovne bude od 1.1.2009. S rovnakou istototu aka je pre prijatia EURa. (myslim si, ze to je dokonca politicka objednavka)
-do ciest musis investovat. Ani nie tak do novych ako do oprav povrchov
-to bude tak ci tak
-menej autobusov? nemyslis vazne...Ak by som v sucasnom stave rozhodoval medzi vyradenim 2xT3 a 8xhocijaky klbovy sunt tak viem co si vyberiem
-BID by prave chcel pouzivat busy DPB na niektore linky, do marianky, svateho jura, Mostu pri Ba
-to si bude riesit ZSSK
-Cilek nieco spominal o miliarde na elektricky, skoda ze je tak skupi na slovo. Ne jak Zahradnik, ktory sa pretrca v mediach ked vodicovi na Zochovej skape motor)
Myslim si, ze ist cestou prerabania K2 a 2xT3 na toto http://www.parsnova.cz/index.php?im=63&lang=cz by bola pre elektricky zatial spravna cesta.
(som zvedavy kedy parsnova ci krnov pridu s prerabkou T6tiek na trojclankove vozy aj s novym xsichtikom ? )
Suhlasim. Divim sa ze v tom materialy je to co tam je, nakolko sa hovorilo v par rozhovoroch (napr. aj s Kadnarom) ze DPB chce nove elektricky, ktore chce kompletizovat sam vo svojich dielnach.. tak to asi uz padlo..
K dokumentu "KONCEPCIA OBNOVY VOZOVÉHO PARKU V ROKOCH 2008-2011":
- Veľmi pozitívne je, že sa tým niekto konečne vážne zaoberá
- Nepáči sa mi odsúvanie nákupu nových električiek. To sa nám za pár rokov vráti ako facka. Ak má fungovať pretržalská vetva, potrebujeme 20 - 25 nových, 40-metrových, (aspoň čiastočne) nízkopodlažných, klimatizovaných (myslím to vážne) električiek s približne 70-timi miestami na sedenie.
Prestavby K2, T3 sú v súčasnosti koncepčne zastaralé a pripúšťal by som maximálne pár (šoto-)kusov. Je to investícia na 40 rokov
Kde nájsť peniaze?
Neviem ?
- vyššie cestovné?
- menej investícii do ciest?
- drahšie parkovanie v centre?
- menej nových autobusov? (au, nebite ma)
- použitie busov SL v rámci BID na mestské linky?
- viac vlakov v meste? (S-Bahn súpravy tiež treba kúpiť, že)
- eurofondy?
Kto ide 20. decembra (štvrtok) na hranicu Petržalka - Berg na oficiálny program spojený s pádom hraníc 21. decembra? Vraj je zabezpečená kyvadlová doprava Nový Most - št. hr. Berg...
nezabudol. za x busov DP zaplati celkovo y pricom rocne musi zaplatit y/12. V "y" som uz myslel vsetko, tak ako to podla materialu pozaduje aj DP, cize celkovu sumu za 12 rokov prevazdky vratane tazkej udrzby.
Re #91633 Papyr: Ked si umyvas zuby, tak trochu pasty vzdy aj prehltnes cim sa fluor z pasty dostava do krvneho obehu ?
A co sa tyka vitaminu C, kamaratka, vystudovana farmaceutka mi hovorila nieco take, ze z tabliet telo vstreba minimum vitaminov z potravin je to vyrazne lepsie. Takisto ak si da to kiwi, tak hodi doseba aj nejaku tu vlakninu,...
(ale ty si tu medik/lekar)
Nezabudol si na navýšenie? Pri ročnej splátke y/12 by sa autá za hotovosť vôbec nepredávali ? .
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Citujem "najvyšší post sa vrátil staronový riaditeľ Vladimír Kovalčík, odvolaný práve pre prieťahy okolo súťaže na Apollo."
V tomto meste je to bieda. Absolútna bieda.