Samozrejme, že 250 Nm Fóbie nemá ten komický japonský motorík ani omylom. Z toho potom nie subjektívne ale OBJEKTÍVNE vychádza diesel lepšie ? . Zásadnou výhodou diesla bolo to, že som ho nemusel držať v ryčiacich otáčkach ale pozbieral sa z akýchkoľvek. Nehovoriac o tom, že japonský nezmysel sa nepozbiera, ani keˇˇd ho držím v piatich tisícoch.
Zodpovedného alebo voz ? ? Mám pocit, že niektorí zodpovední činitelia Divízie autobusovej dopravy sú natoľko posadnutí sovjimi koníčarskymi aktivitami, že im uniká tristný stav toho, čo majú v náplni práce.
Ja som len dnes prestúpil štyrikrát a stále mám pocit, že sa pohybujem v prostredí, kde je MHD často kritizovaná, stále však na RÁDOVO vyššej úrovni ako v BA. "O prestupovaní" to asi nebude...
Tak zase, DPB schopný spraviť spraviť L180, predlžovať L83 a spraviť L84 aj napriek nedostatku vodičov. ☠ Z tohto pohľadu sa mi ani prípadné predĺženie L37 nejaví ako prekvapujúce (bohužiaľ). ?
Áno, platíš za seba, kočík s dieťaťom sa prepravuje zadarmo. V prípade že je kočík bez dieťaťa tak sa chápe ako batožina a vzťahuje sa naň rovnaká tarifa ako na prepravu batožín. Viac info nájdeš tu: http://imhd.sk/ba/index.php?w=212629322134ef2b33ef2f262e29#cl7
Áno - v prípade, že v kočíku prepravujete dieťa ako fobust písal (samozrejme, to dieťa musí byť živé ?).
Moja sestra sa nedávno náramne čudovala, že ona (je na materskej dovolenke s malým dieťaťom) nemá nárok na nejakú zľavu na cestovnom v MHD.
Neviete mi povedať, majú niekde v okolitých štátoch nárok na zľavu matky na materskej dovolenke? Pokiaľ ja viem, na Slovensku nemajú nikde v MHD, prímestkskej doprave ani vo vlakoch.
1) Re #90865 _ERIC: No ja som maximalne zazil jedneho nemeho ktory pri predaji listku nepovedal ani slovo. Mozno vedel len po madarsky nakolko v tomto jazyku komunikoval dost... ale to bol jediny pripad, inak mam skusenosti ze u SL su vodici velmi slusny. Aj ked vsade sa najde vynimka..
2) Re #90866 Zvero: A preco by si zas chcel elektricky s vlakovym rozchodom?
3) Re #90868 Zvero: Aj keby tarifa bola normalna avsak bez platnosti elektriceniek (velmi pochybujem ze tam platit budu, za velmi sci-fi predpokladu ze by sa to realne spustilo by sme mohli byt happy ak by to stalo tolkoto) by to z Racka do Stupavy stalo tak 18 sk (30 minut). Slovak Lines zaplatis 18 sk z ASMN a dostanes vacsiu kvalitu. Je sice pravda ze "elektricenkari" by stikali asi az od Zahorskej Bystrice ale stale je to rozdiel len 4 sk, takze o vyuziti velmi pochybujem. Dalsia vec je (ako viaceri napisali) ze ak ma fungovat BID tak takyto cirkus tu byt nemoze. Ja proste tejto informacii neverim.
Ak sa bavíme o vete "čím je sieť väčšia a viac využívaná, jej prevádzka je menej nákladná" tak priamo narážame na tzv. fixné náklady a náklady variabilné. Napr. fixné náklady sú najnižšie pri autobusoch. Nasledujú trolejbusy, električky a končí to pri metre a vlakoch. Ak máš železničnú trať a jazdí ti na nej 6 párov vlakov denne tak to určite nie je rovanaké ako keby ti na nej jazdilo 60 párov vlakov denne. Rovnako trolejbus - ťahať dôty pre 20 spojov denne je ekonomicky nevhodné. Ale ak máš tých spojov už 80 až 100, tak začína byť trolejbus zaujímavý. Lenže ako som písal - náklady trolejbus vs. autobus neustále kolíšu, pár rokov je lacnejšie jedno, pár rokov druhé....
Pochybujem o predĺžení 37-ky do Stupavy. Bolo by to v rozpore s prijatou Koncepciou BID.
Tam by od marca mali premávať linky č. 32x prevádzkované Slovak Lines. Okrem toho, DPB na prevádzkovanie MHD do Stupavy určite nemá dostatok vodičov a vozidiel.
Myslím, že jeden nesystémový krok stačí. Mám na mysli tú linku MHD do Hainburgu, ktorá s BID nemá nič spoločné. Prihraničné oblasti Rakúska a Maďarska sa podľa Koncepcie BID plánujú zaintegrovať až v marci 2010.
Re #90865 _ERIC: Aj ja som už zažil jedného arogantného vodiča Slovak Lines. Ale nechcem to tu rozpisovať.
Jasné, preferencia je veľmi nedostačujúca, a zároveň u autobusov a trolejbusov nevyhnutná (a bude čím ďalej tým viac nevyhnutná). Nedávno som tu spomínal, aké opatrenia v oblasti preferencie len za tento rok urobila Praha, bolo to na jednej stránke magazínu pražského DP - neporovnateľné s nami. Je to otázka hlavne dopravnej politiky mesta.
Čo sa týka tej prevádzky, lepšie to vysvetlí S499.1023, išlo o to, akým spôsobom sa platí za odber elektriny, a o fixné náklady.... ale radšej nech to vysvetlí niekto poriadne, aby som netrepol nejakú blbosť.
Tak konkurencia to asi nebude, myslím, že to má byť riešené v rámci BID, kde o.i. pôjde o to, aby dopravcovia zbytočne nejazdili paralelne v tej istej trase. Ale môžem sa mýliť.
ad BN - preklep sorry. No takto: uvidime ci je to vobec pravda. Ak ano, aka bude tarifa. Az potom vlastne uvidime ci dostanu vidlybusy konkurenciu abo nie. A ze ako to bude vlastne riesene.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023