Napísal som to nejasne, býval som tam v rokoch 1966-1983, keď most Lanfranconi ešte nebol a tranzit nám išiel popod okná: https://maps.app.goo.gl/vwSj57sGFpsFvcuFA (v strede na najvyššom poschodí)
Išiel som po ňom v sanitke a riadne ma vytriaslo. Bolo cítiť každý zvar. Neviem čo to je za kryt vozovky či skôr električkovej dráhy no bežný určite nie.
Nech ho mesto reklamuje, keď nevydržal toľko, koľko mal. Most má plánovanú životnosť 150 rokov. Tomu by mal zodpovedať aj betónový povrch. Neexistuje aby bolo normálne, že by mal byť problémom na 10 ročnom moste, obzvlášť v prípade naozaj občasného prejazdu cestných vozidiel.
Pokiaľ viem, tak most bol projektovaný aj pre prejazd záchranných zložiek. Betónový povrch mal byť dimenzovaný aj pre plne nazbrojenú hasičskú cisternu.
Nebol nato jednoducho urobený. Chybu hľadaj v projekte. No nič nebráni tomu, aby išla N80 cez centrum aj naďalej a od Šafka cez SNP čko alebo Apollo do Petržalky. Ostalo by obslúžené aj spodné centrum linkou z Petržalky.
Minimálne na pešo-cyklo lávkach vidno, že pochôdzny povrch sa v rámci šturmovania robil buď v nevhodnom počasí, alebo úplnými fušermi. Od začiatku sa v ňom robia "výtlky". Viem si predstaviť, že podobný problém môže byť aj v strednej časti. Ale s ohľadom na životnosť mosta by to bolo lepšie opraviť, než dúfať, že nejazdením autobusov sa povrch zničí menej
Človek si zvykne. Ja som býval pri Lanfranconi v čase, keď tade išiel celý tranzit a keď sme sa presťahovali do Žiliny k železničnej stanici, kde posunovači brzdili vagóny zarážkami, tak sme si pochvaľovali, aké je tam ticho.
Teda ako? Technický stav 10 ročného mostu to nedovoľuje, alebo technický stav povrchu pojazdovanej trate?
Lebo sa mi nechce veriť, že 6 spojov do a 5 spojov z Petržalky každú noc ten most ničí viac ako stovky spojov v každom smere na L3 a s podstatne ťažšími vozidlami.
Sťažnosti sú aj na areál technických služieb na Bazovej. Vyberám z Google:
"Chlapi, ďakujeme za vašu prácu, ktorú robíte pre mesto.
Na druhej strane je však absurdné, aby areál tohto typu v roku 2025 stále sídlil v lokalite 500 bytov a znepríjemňoval život obyvateľom okolitých budov (hlukom, prachom a vizuálnym smogom).
Snáď sa urýchlene začnú podnikať kroky k jeho presťahovaniu do areálu na Technickej ulici. Areál na Bazovej si zaslúži kultivované spoločensko-administratívne využitie, ako bolo predstavené v štúdii MIB."
"Pracujú tam tí najnekultúrnejší, najnevychovanejší ľudia, ktorí začnú kričať a smiať sa o 4:30 ráno, pod oknami, kde ľudia bývajú!!! Nevypínajú si stroje. Vždy je tam špina a prach! Vždy hluční. Nekultúrni, neúctiví pracovníci! Kedy ich odstránia???"
Z mojej kolekcie vyberám žiadosť občana o zrušenie autobusovej zastávky pred jeho rodinným domom, aby tam mohol parkovať svoje auto, nakoľko zákaz státia na autobusových zastávkach mu to aktuálne znemožňuje.
Ja by som rozlišoval medzi prirodzeným hlukom a neželaným hlukom. Hluk lietadiel pri letisku je prirodzený a nedá sa s ním nič robiť. Drnčiaca vonkajšia jednotka klimatizácie, kde sused šetril a nedal na konzolu silentbloky je neželaný hluk.
10 rokov som býval pri obratisku trolejbusov a súhlasím s tým že niektoré vozidla v idle mode nebolo počuť, niektoré vrčali imho neprirodzene.
"Problém je, že ľudia očakávajú prilisne ticho v meste (viz Ikeho príspevok k Rendezu), a že DPB nevie udržať svoje vozidla v normálnom stave bez toho aby vrešťali."
zakladny problem je ze nemala skupina ludi kupi nehnutelnost lebo to bolo za vyhodnu cenu bez toho aby si zistili okolite suvislosti, lokalitu navstivili v roznych dennych aj nocnych casoch, popytali sa okolovlastnikov, .... a potom sa stazuju na veci ktore k danej lokalite patria a su tam casto uz aj niekolko generacii (rendez)....
Hučia mi pod oknami autobusy idúce hore kopcom, hučia mi tu každých pár minút vlaky lebo musia trubit, hučí mi tu D2 (aj keď to už robia).
Problém je, že ľudia očakávajú prilisne ticho v meste (viz Ikeho príspevok k Rendezu), a že DPB nevie udržať svoje vozidla v normálnom stave bez toho aby vrešťali.
Normálne opravovaný a stojaci autobus by predsa nemal byť príliš hlučný, ak stojí na neutrále a beží. Sú predsa normy, ktoré treba dodržiavať.
Ja si pamätám, že nejaká obyvateľka sa sťažovala ešte niekedy 2010-13 , že v noci je hluk v depe trolejbusov na Hroboňovej keď robili s kladivom prípadne sťažnosť nejakého podnikateľa keď bus 151 bol na Lopeníckej, eliny premávajú cez ulice mesta alebo vlaky popri domov a bývajú tam. 100 ľudí 100 chutí, veď pamätáte ako sa riešilo vôkol SND keď ju tam nechceli a merala hlučnosť, nechcú kvôli ich garážam a rušiť ich akcie, opijáše čo majú, veď im vadilo pred rokom i keď boli preteky a ľudia prechádzali cez mostíky nestabilné. Meškali na predstavenia, ich problém, majú skôr ísť
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.