S499.1023, 810zssk hadate sa tu ako debilne male deti, laskavo chodte sa hadat na icq popripade si osobne rozbite huby, do certa kto to tu ma kazdy den citat, toto je forum o MHD a nie o vasich osobnych sporoch ☠
este som sa neviezol v tom nizkopodlaznom SOR, ale ako teraz znova jazdi SOLARIS, tak mozem povedat, ze pre cestujucich su ozaj vyborne. mozno trocha tichsie by mali byt (vzadu).
mal som moznost v poslednych rokoch sa previest v zopar nizkopodlaznych busoch po celej europe, napr. v berline aj nizkopodlanymi 15kami (VOLVO, MAN?). myslim ze solaris ma najlepsi interier z toho co som videl. obavam sa, ze teraz sa bude kupovat len SOR co bude len krok spat (pre cestujucich).
konecne, ze sa nieco objavilo o zahradnikovom novembrovom darceku obcanom mesta aj na imhd.sk, len treba este nieco viac...
nejaka anketa! pripadne peticia!
seriovy SOR bude mat:
-vacsiu kabinu (nejake EU normy)
-nove predne dvere (v case vyroby prototypu ine nemali)
-odhlucneny a izolovany motor
-o cca 15 cm menej
-ine tvary, atd.
Konecne sa aj mne podarilo povozit sa testovacou SOR-kou, takze tot su moje dojmy (niektore uz boli spomenute inymi diskutujucimi):
PLUSY:
+fakt zivy motor
+dobra 6-stupnova prevodovka
+udajne dobry podvozok
+pozitivne hodnotim aj fakt, ze stvore dvere sa otvaraju dovnutra
Co sa tyka prvych dvoch bodov, SOR tam je schopny namontovat viac druhov motorov, ako aj prevodovky ZF, Voith, Allison a pod.
MINUSY:
-prve dvere fungovali dost zle, po zavreti sa casto stavalo, ze cidlo nezaregistrovalo, ze su zavrete a signal zatvarania dveri obveseloval cestujucich az do dalsej zastavky, pripadne kym vozidlo nepreslo cez nejaku nerovnost. Vodic ich preto radsej ani neotvaral (zdravim, PePa).
-motor je zle odhlucneny aj odizolovany, listy nad motorom mali odhadom 60°C, v zime mozu byt vyhrievane sedadla plus, rozhodne vsak nie v lete...
-pracovisko vodica je stiesnene a chyba zatvorena kabina (SOR vie udajne namontovat velku kabinu s tym, ze predne dvere by boli len pre vodica)
-ergonomia pracoviska vodica nie je najlepsia, vela ovladacich prvkov je na vertikalnom paneli, ktory nie je poruke…
-pouzite tlacidla na ovladacom paneli treba drzat cca 1 sekundu, aby reagovali, co sa mi nezda zrovna prakticke
-druhe dvere pri kazdom otvoreni a zatvoreni priserne vrzgali
-len minimum sedadiel je skutocne bezbarierovych
-interier vozu (okrem sedaciek; napr. stropne oblozenie, svietidla) je tak 10 rokov pozadu. Samozrejme vychadza to z toho, ze SOR sa snazi vyrobit lacny autobus
-ani po zhliadnuty “ziveho” vozu ma externy dizajn neoslovil, i ked je to pokrok oproti prvym Sorkam (moj subjektivny nazor)
-cely voz na mna posobil lacnym dojmom, ako uz bolo napisane skor, akoby zbuchany na kolene…
To, ze voz nema informacny system a klimu kabiny vodica (prip. salonu) neriesim, lebo to si moze dopravca objednat, ale blokovanie rozjazdu pri otvorenych dverach by nemalo chybat v seriovych vozoch.
Dnes som si vsimol v jednej nemenovanej K2S, tu cedulu Tento priestor je monitorovany... Zahadou zostava, preco druha cast K2S je potagovana..alebo, ze by tam cocka nedovidela ? Druha cocka umiestnena na druhom LCD zo zadnej casti moze tak snimat akurat 2. dvere ? Inak fungovalo len jedno LCD, to druhe na vodicovej kabine bolo off. Neviem ci si niekto vsimol, ale to LCD malo v obraze nejake rusenie, take horizontalne pruhy, ktore sa menili v zavislosti na tom ci vozidlo stalo, rozbiehalo sa, alebo malo jazdu. ? Bud to ide o lajdackost zapojenia, alebo to robi vyzbroj (rusenie) ?
Či to nebude čiastočne aj tým, že dotyční ľudia z vedenia podniku sú všelijakí experti svojho oboru - jeden kabelár, druhý podnikateľ, tretí z televízie, štvrtý zase politik. Kde je nejaký skutočný odborník na dopravu? Asi sa niekde obracia v hrobe, keď vidí súčasný stav... ?
Treba sa, mierne povedané, vykašľať na rozvíjanie cestnej siete a tým ďašiemu rozmachu IAD a na jej úkor VÝRAZNE začať zvyšovať kvalitu MHD, pretože až ľudia uvidia, že MHD je rýchlejšia, kvalitná, zatiaľ čo oni si hovia na prdeliach vo svojich autách v zápche, prejdú naspať do verejnej dopravy a prostriedky, ktoré sa vrazia do rozvoja MHD sa vrátia.
Žiaľ vedenie mesta a mám pocit, že aj niekoľko ľudí z vedenia DPB si fuckticky sedia na kábloch. ?
Áno, a koľko ks. chodí áut a koľko vrakov (z ktorých niektoré už dlho predsa len chodiť nebudú)? A koľko priestoru na cestách si ktoré vyžadujú?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe
-vacsiu kabinu (nejake EU normy)
-nove predne dvere (v case vyroby prototypu ine nemali)
-odhlucneny a izolovany motor
-o cca 15 cm menej
-ine tvary, atd.