J: Dobre... zoberme ze sa ten zazrak zvany metro postavi... kedy to ma byt cele hotove ? Ak by vsetko zvladli podla planu, tak niekedy v roku 2030... To ak dozijem, uz budem pomaly uvazovat o tom ako pojdem na dochodok.... A urcite ma nepotesi ze sa este nasledujucich 25 rokov budem musiet mackat v cim dalej tym horsej MHD, pretoze bude metro a tak sa na ostatne systemy neujde penazi...
Nedivim sa ti ze sa ti nezda ze mozno riesit dopravu rovnako dobre aj elektrickou vzhladom na to ako to v sucasnosti na tratiach vyzera a co nam tu p. Kovalcik tlaci uz dlhe roky do hlav.... Ale zamysli sa nad tym, ze oba systemy su kolajove, a pokial bude elektrickova trat cesty krizovat mimourovnovo a nebude mat zastavky pri kazdej vrbe ale s priblizne rovnakou hustotou ako by malo metro (bolo by nevyhnutne mat k tomuto systemu doplnkovu dopravu, ale to rovnako bude treba aj v pripade metra len nam to akosik uz tak hlasno nehovoria lebo nikoho nebavi prestupovat a tym by metro stratilo na atraktivnosti... s tym ze elektrickove ()alebo inac povedane povrchove zeleznicne) trate sa daju vyrazne jednoduchsie vetvit a teda robit odbocky na trati - co takto v petrzalke trat do Ovsista, potom popri Jantarovej ceste na Janikov dvor a cez Dvory k Tescu (a pripadne zas az do zadu na Janikov dvor) ? - urcite to priamo bez prestupu obsluzi vacsie mnozstvo ludi ako jedna jedina trasa metra planovana popri Jantarovej ceste (nehovoriac o zranitelnosti v pripade poruch a vyluk)), tak nevidim dovod preco by tento system nemohol posluzit pri nizsich stavebnych (urcite je lacnejsie mimourovnove krizovanie ako zahrabat celu trat pod zem) ako aj prevadzkovych (udrzba v podzemi je vzhladom na nepristupnost pre velke mechanizmy vyrazne zlozitejsia) nakladoch. Tento system by navazoval na uz existujuci system v meste, ktory by vyzadoval sice dost znacnu rekonstrukciu, ale ked sa pozries na trate tak uznas ze ten pyta rekonstrukciu aj bez toho.
A dakedy v buducnosti ked bude mat mesto velmi vela penazi navyse, tak pre zrychlenie dopravy krizom cez centrum sa mozu vybudovat tratove prepoje v podzemi , ale vzhladom na to ze v sucasnosti v tom stave akom to je elektricka prejde centrom do 12 minut by som toto nepovazoval za az tak palcive...
Spectre: Nemam istotu ci by vyhody zo zmeny trakcneho napajania prevysili nevyhody (naklady) spojene so zmenou, ale zmena rochodu by priniesla myslim mnoho vyhod, najma v spojeni s vozidlami schopnymi byt napajane aj zo systemu ZSR a rakuskych zeleznic. Takze aj ked tuna je pokial viem vacsina zarytymi zastancami rozchodu 1000 mm, tak pokial ti co o tom rozhoduju neodpisu elektricku ze nech to iba dozije a ide prec tak k tej zmene skor ci neskor dojde....
Nedivim sa ti ze sa ti nezda ze mozno riesit dopravu rovnako dobre aj elektrickou vzhladom na to ako to v sucasnosti na tratiach vyzera a co nam tu p. Kovalcik tlaci uz dlhe roky do hlav.... Ale zamysli sa nad tym, ze oba systemy su kolajove, a pokial bude elektrickova trat cesty krizovat mimourovnovo a nebude mat zastavky pri kazdej vrbe ale s priblizne rovnakou hustotou ako by malo metro (bolo by nevyhnutne mat k tomuto systemu doplnkovu dopravu, ale to rovnako bude treba aj v pripade metra len nam to akosik uz tak hlasno nehovoria lebo nikoho nebavi prestupovat a tym by metro stratilo na atraktivnosti... s tym ze elektrickove ()alebo inac povedane povrchove zeleznicne) trate sa daju vyrazne jednoduchsie vetvit a teda robit odbocky na trati - co takto v petrzalke trat do Ovsista, potom popri Jantarovej ceste na Janikov dvor a cez Dvory k Tescu (a pripadne zas az do zadu na Janikov dvor) ? - urcite to priamo bez prestupu obsluzi vacsie mnozstvo ludi ako jedna jedina trasa metra planovana popri Jantarovej ceste (nehovoriac o zranitelnosti v pripade poruch a vyluk)), tak nevidim dovod preco by tento system nemohol posluzit pri nizsich stavebnych (urcite je lacnejsie mimourovnove krizovanie ako zahrabat celu trat pod zem) ako aj prevadzkovych (udrzba v podzemi je vzhladom na nepristupnost pre velke mechanizmy vyrazne zlozitejsia) nakladoch. Tento system by navazoval na uz existujuci system v meste, ktory by vyzadoval sice dost znacnu rekonstrukciu, ale ked sa pozries na trate tak uznas ze ten pyta rekonstrukciu aj bez toho.
A dakedy v buducnosti ked bude mat mesto velmi vela penazi navyse, tak pre zrychlenie dopravy krizom cez centrum sa mozu vybudovat tratove prepoje v podzemi , ale vzhladom na to ze v sucasnosti v tom stave akom to je elektricka prejde centrom do 12 minut by som toto nepovazoval za az tak palcive...
Spectre: Nemam istotu ci by vyhody zo zmeny trakcneho napajania prevysili nevyhody (naklady) spojene so zmenou, ale zmena rochodu by priniesla myslim mnoho vyhod, najma v spojeni s vozidlami schopnymi byt napajane aj zo systemu ZSR a rakuskych zeleznic. Takze aj ked tuna je pokial viem vacsina zarytymi zastancami rozchodu 1000 mm, tak pokial ti co o tom rozhoduju neodpisu elektricku ze nech to iba dozije a ide prec tak k tej zmene skor ci neskor dojde....
riko
Inak povedané ak budem zarábať 100 000 Sk čistého mesačne (ha ha ha) tak sa mi nebude zdať veľa dať za 30 min 14 Sk. Všetko je relatívne.
Ale ak nás náhodou príjmu do EU a budme platiť za cestu 1,5 EUR pri dnešných platoch (však sa im musíme vyrovnať v cenách, no nie? ako nás o tom neustále presviedčajú), tak to bude silná káva. Pretože ceny sa zdvihnú, ale kvalita zostane ešte dlhú dobu rovnaká.