Ferro: to vies, to by sa potom autickarskej lobby na magistrate tazsie jazdilo po kolajniciach do polusu...
Vystupili sme na Hodzovom nam. a cakali par minut na nocaky. Vsetky mali meskanie 3< minuty
a stalo sa zopar trapasov. Prvy bol ten Ferkov, druhy som sposobil ja, ked som omylom nastupil do 513 ani neviem preco a potom sme na Kolarku museli bezat cez park na hornu zastavku, kde sa zcista-jasna objavila 510 (hrdzavy-deravy serbel 4509). Prve co nas napadlo - dobre, ze nam neusla 515. Podakovali sme sa vodicovi ze na nas cakal, hoci sme nebezali za nim a zacali sa rozpravat. Medzitym sa 4509 zvrtol cez dvojitu ciaru a v klbe mal tak asi 130° uhol (standard=180
). Bohuzial, na otocenie mu to nestacilo a tak zacal cuvat, zrazu bolo pocut len vrrrrz a hned zastal. Vtedy vodicovi asi nebolo vsetko jedno, pretoze Ikarus mal v klbe uz takmer pravy uhol
, no uz bol dostatocne vycuvany a otocil sa. Isli sme sa vybuchnut od smiechu a cakali sme ze sa rozpadne, nakolko je to fakt uplne zhnity voz (staci si pozriet fotky jeho dvojnika 4506 pred rekonstrukciou ). Tak sme si pockali este nejaku tu minutku na 515 a dosiel nam jeden z najlepsich vozov, minimalne z najlepsich Karos, 4207. Vodic bol zjavne na linke prvy krat, pretoze sme vynechali 2=< zastavky (padali aj hrube nadavky). Pokial ma robit 515-ka aj slucku na Rybnicnej, tak tu sme vynechali tiez, lebo zopar ludi chcelo na tej zastavke (Rybnicna) vystupit (len neviem ci tam tu slucku robi, alebo nie, jednoznacne je tam zastavka a tu vynechal a isiel rovno (a ak tu slucku robi, tak sa tam cakajuci ludia 515-ky v tu noc nedockali)). Pri Masokombinate sme za blyskania spoza Karpat s Matom spravili nejake fotky a pobrali sa s5. Vodicovi som dal znamenie na Racianskej ulici dva bloky pred zastavkou Ursinyho a na moje prekvapenie, vodic mi zastal priamo pred vchodom na Okresne riaditelstvo Policajneho zboru. Chudak, asi fakt nevedel kde ma zastavky...
)

)
Turbo
Nuz, trat sa robi. Kolajnice typu NT3 su uchytene na paneloch VUIS. Povrch trate bude zrejme asfaltovy, co naznacuju vlozky medzi kolajnicou a okolim z nejakeho hnusneho materialu. Cela trat je dobre vypruzena a vyzera solidne. Co ma nemilo prekvapilo bol fakt, ze osova vzdialenot na novej trati je iba 3 metre, stara mala 3,5 (odhad). Je to zle najma z hladiska bezpecnosti premavky, obzvlast na tomto useku. Totiz chodci su nedisciplinovani a behaju si kade tade cez ulicu. Ked ide poroti vam voz a odrazu spoza neho vybehne dajaka rakovina, tak ju uvidide neskor ako keby bola vycsia osova vzdialenost. Cize to je ihned jedno minus tej trate. Ale vsak prejektant tam s tramvajou jazdit nebude, co je vidno... :-(( Ja by som vsetky trate robil s osovou vzidalenostou 4 metre a viac, pokial by to s preiestoroveho hladiska bolo mozne. Ked je osova vzdialenost 4 metre (Karlovka), tak je velmi dobre vidiet aj za voz iduci oproti aj v 60 km/h. Opacne tiez. Nechapem preco to takto pri Poluse posrali...
Na inu temu:
Dnes som viel Hypernova Serbel B732 SPZ: BA 142 HB o 12:32 pri Zimnom Stadione smer Hypernova. Nuz, okrem toho, ze viezol viac vzduchu ako cestujucich (fakt!!!, to je uplne plytvanie, tam by stacil s prehladom SOR) mu nefungovali dvere. Ani druhe, ani tretie. Proste, na druhych sa otvaralo iba prave kridlo a na tretich zasa iba lave. No serbel proste. Ale vzhladom k tomu, ze tam nastupovalo ň/vystupovali cca 0 ludi, to bolo jedno.
Ked sme uz pri serbloch, tak dnes som videl 3002 na 51/1, ktora tiez vozila vzduch. Okrem nej som videl na 51tke este jednu Karosu, cislo som z tej dialky nespoznal (mozno to bola 3002 na 51/1 co vsak pochybujem, lebo ta bola v tom case niekde na Lopenickej a urcite nie na Trnku). Hroza, a Sory na linke 30....