Reakcia na: hoppusmark #81986:
A preco by ich mali meniť? Nedáva mi to logiku. Potom by L96 mala ešte viac identickú trasu s L68. A koniec koncov L87 mas studentsky autobus spajajúci 2 internáty EU so samotnou školou. Ako obslúžiš L96 Prístav a internáty ak jazdí iba v špicke? Pochybujem, že sa o niecom tak nedomyslenom uvažuje.
Dvere na ŠM-kách sa vraj lámali (asi poddimenzovaná konštrukcia), ale tie na Sanose boli priam dokonalé, v otvorenej polohe nezaberali ani milimeter svetlosti dverného otvoru, v zatvorenej polohe (pri dobrom nastavení) zasa 100%-ne dosadli na miesto a dokonca tesnili
Na N21 (98/7) bude dnes Ikáč 2514. ?
Beus
Celé je to veľmi jednoduchý mechanický systém. Na zadnú časť rámu predného článku sa excentricky (čiže mimo pozdĺžnej osi vozidla, a teda aj otáčania) upína veľké a silné tiahlo, ktoré vedie popod podlahu zadného článku až ku 3. náprave, a tam je sústavou ďalších tiahel jeho pohyb prenášaný na natočenie kolies. Čiže riadenie 3. nápravy je závislé len na natočení kĺbu, a na ničom inom.
Princíp: keď sa kĺb natočí, bod upnutia tiahla v prednom článku (keďže nie je v osi vozidla) sa priblíži/vzdiali od zadného článku, a výsledná predozadná poloha tiahla priamo určuje natočenie kolies 3. nápravy.
Dúfam že pochopíš aj napriek zložitosti vysvetlenia