K poziaru Solarisu: Policia zacala trestn stihanie vo veci vseobecneho ohrozenia, kde aj v pripade nedbanlivosti moze ist o celkom slusnu sadzbu odnatia slobody - a pokial napriklad vyrobca Solarisu mal nejaku predpisanu udrzbu (napriklad vymena oleja po 10000km, alebo neviem ake kontroly alebo neviem coho po neviem akej dobe alebo prejdenej vzdialenosti) - a DPB to nespravil, tak sa mozu konkretne zodpovedne osoby mozno tesit na mozno aj basu... len ma zaujima ze kto je za taketo veci v DPB oficialne zodpovedny??? Vodic? podla zakona ma skontrolovat technicky stav vozidla, ale to asi nespada pod toto alebo ano? Alebo je konkretny pracovnik dielni povereny DPB na zodpovednost za taketo veci? Alebo koho odhadujete, ze na koho to padne? ?
Beus
Re #77845 _ERIC: Tak nejak... pôvodné vozy 7602 a 7610 mali v 80-tych rokoch (nie naraz) ťažké havárie, a museli byť vyradené. Aby ale neboli vyradené tyristory, tak sa ich (haváriou nepoškodená) výzbroj namontovala do vozov 7712 a 7716, a tieto dva sa vykázali ako havarované a vyradené. Takže aj keď vozy 7712 a 7716 sú z 1976-ho, tak vozy 7602 a 7610 (teda tie isté, len po inštalácii TV1) sú papierovo z 1964-66