DP objednal předevčírem dalších 20 souprav typu M1. Které vyrobí Siemens v bývalém závodě ČKD. Typově budou stejné, ale budou mít kombinované sezení příčné X podélné. Jedna souprava stojí 225 000 000 Kč.
Dnešní stav nových vozů je 22 M1-všechny na trasu C.
Rekonstruovaných vozů 81-71M je asi 17. Zatím jezdí na trase C. Po dokončení zabezpečovacího zařízení na trasu A budou všechny rekonstruované soupravy přesunuty na trasu A. Jelikož trasa B je nejmoderněší, tak zabezpečovací zařízení na ní bude namontováno asi v roce 2005. Potom se i nové a reka budou moct nasazovat i na béčko.
Těch 20 objednaných souprav půjde samozřejmě na C. Je to kvůli Nuselskému mostu, který praská pod tíhou ruských soupav. Takže všech 42 vozů M1 bude jezdit na trase C. 42 vozů je ideální pokrytí celé trasy C, která se za 5 let prodlouží až do Letňan.
Já typuju, že na béčku se svezu novými vlaky tak za 5 let.
Je to nejkrásnější trasa a jezdí tam nejošklivější vlaky.
Dnešní stav nových vozů je 22 M1-všechny na trasu C.
Rekonstruovaných vozů 81-71M je asi 17. Zatím jezdí na trase C. Po dokončení zabezpečovacího zařízení na trasu A budou všechny rekonstruované soupravy přesunuty na trasu A. Jelikož trasa B je nejmoderněší, tak zabezpečovací zařízení na ní bude namontováno asi v roce 2005. Potom se i nové a reka budou moct nasazovat i na béčko.
Těch 20 objednaných souprav půjde samozřejmě na C. Je to kvůli Nuselskému mostu, který praská pod tíhou ruských soupav. Takže všech 42 vozů M1 bude jezdit na trase C. 42 vozů je ideální pokrytí celé trasy C, která se za 5 let prodlouží až do Letňan.
Já typuju, že na béčku se svezu novými vlaky tak za 5 let.

ferro
- Nočnú dopravu zo Strahova som našťastie použiť nemusel. Prečo našťastie? Pretože keď sa vyrútilo zo štadiónu z festivalu asi 30 000 ľudí (MHD chcela použiť asi jedna päťina, žiaľ ostal im len pešibus), kĺbové Karosky boli "dosť" vyťažené. Nevidel som síce detaily, ale zaujala ma napr. zastávka z ktorej trčali ľudia. Ľudia okrem nástupišťa sedeli aj na jednom jazdnom pruhu a na chodníkoch okolo.
OFFTOPIC MHD: Poviem vám, Strahov to je štadión
- Úplnou náhodou, ale predsa som sa dostal do blízkosti výstavby trate Hlubočepy - Barrandov. Na hlavnom ťahu bola (neviem, či nie práve kvôli stavbe trate alebo opravy cesty?) veľká zápcha a tak sme si to strihli cez sídlisko Barrandov. Obyvateľom sídliska nezávidím ich súčasnosť. Stred sídliska je rozkopaný a hlučný. Ale ich budúcu trať im trocha závidím. Zaujímavé, že tu s rozširovaním električiek nemajú žiadne problémy...
- A tak som neodolal a vyskúšal som si aj pražské metro v rannej špičke. Hneď ako prvá ma upútala moderná vlaková súprava, menej ma potešila jej obsadenosť cestujúcimi. Pomyslel som si, že keď vydržím cestovať ráno z Petržalky v špičke cez Dunaj, vydržím aj toto. Nakoniec zvíťazil zdravý rozum a asi 20 sekúnd po odchode súpravy prišla ďalšia, s voľnými miestami na sedenie. To, že som počkal na ďalšiu súpravu, možno spôsobil aj "Honza" (hlásič zastávok), ktorý ma začal naháňať, že "urychleně ukončete nástup..."
Intieriér modernej súpravy sa mi veľmi páčil, zaujímave sú sedačky, ktoré mi skôr pripomínali domáce "fotelky".
Ako tu už bolo spomenuté, v pražskom metre je naozaj prievan. Toto patrí k mínusom, ale plusy vysoko prevažujú.
Zaujímavo vyzerajú aj digitálne smerové tabule, ktoré svietia farbou svojej trasy (napr. na červeno).
- Informačný systém PID je fakt na vysokej úrovni. Hlásenie zastávok je úpklne bezproblémové, vnútorné BUSE panely zobrazujú presne to, čo potrebujem. Aj off-line je to OK. Výluky sú prehľadne vyznačené na mapkách podobne jednoducho a prehľadne je vysvetlená aj tarifa. Ako tu už niekto spomínal, výlukové CP sú na žltom papieri a čísla liniek sú inverzné. Na CP je dobré, že v čase sedla bol uvedený len prvý odchod, potom bolo napísané len "interval 5 min." To by ale u nás asi nešlo, pretože to by vyzeralo asi takto: "10:03 Interval 15 min." čo by už pri prvom spoji mohlo spôsobovať matematické ťažkosti
- Na električky som pozeral len zvonka. V centre mesta sú natrepané eliny kde sa len dá a prekážkou nie je žiadna budova s minitunelom (mám aj foto). Eliny som ale videl na cestách spoločne s autami, čiže nie na samostatnom telese.
- Z toho čo som videl vyplýva jednoznačne: Pražský DP má vynikajúcu údržbu a asi aj dosť peňazí a schopných ľudí na správnych miestach. Ach áno, ešte má aj metro...
- Kačerov - to je názov vozovne pri výpadovke... ;)) to už tam nemohli na koniec dať "-o"? Tuším je to ale len autobusová garáž...
Ďakujem za trpezlivosť pri čítaní (resp. scrollovaní) tohto príspevku. Samozrejme, ak som niečo vykreslil nesprávne resp. nepresne budem rád ak ma niekto napraví resp. doplní niečo zaujímavé.