Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SDX #74322:
Nemáš pravdu. Bus má prednosť preto, lebo (ako už Mike napísal) je to explicitne napísané vo vyhláške. Inak pripájajúce sa vozidlo prednosť NEMÁ. To, že niektorí vodiči, keď vidia pripájajúce sa vozidlo, uhýbajú do ľavého pruhu, to je iba vec ich dobrej vôle, žemui takto umožnia sa zaradiť do pravého pruhu.
No pekne...snáď si písmenká domyslíte. ? ?
Reakcia na: mrfelix #74300:
Úplne nepodstatný detail: v sekcii Autobusy je fotka Ikarusov 435 a 280, prièom pri popise je koneèná Jasovská. Pod¾a linky 95 a celkovo okolia by som to skor tipoval na koneènú Vyšehradská. ?
K trolejbusom na Dlhých dieloch: uvažuješ správne, naozaj sa tu s nimi poèítalo a trakèné ståpy už boli postavené. Jediné, ktoré bolo treba postaviť, boli na Molecke, a ani tie nezvládli (lebo ? zo Svrèej). ?
Táto pasáž nemá chybu: "Tato elektrièka ide na koneènú "Raèa - Komisárky", na predném paneli má napriek tomu napchané "Raèa". Místná špecialita Blavy, hovorím, miesto celého názvu koneèné stanice sa zobrazuje názov mestské štvrti, ktorú linka obsluhuje." Ako na Záhorí... ? Takých èechoslovenèín tam bolo viac, ale táto sa mi páèila najviac. Vždy sa zasmejem, ale aj oceòujem, keï idú bratia Èesi do slovenèiny. ? A myslím, že tie názvy pri koneèných pod¾a štvrte sa na týchto stránkach stretli so znaèným nadšením. ?
Ten kostol v historickej Bratislave je tuším kostol klarisiek. ?
Inak stránky sú fajn a ponúkam zadarmo korekciu slovenských pasáží. Niektoré sú fakt hrozné a bijú oèi. ?
Reakcia na: SDX #74322:
Žvásty! Cituj - paragraf, odstavec, bod...
Reakcia na: SDX #74320:
Chlapče, Ty si tu už niekoľkokrát písal o svojich vodičských skúsenostiach a súčasne si niekoľkokrát demonštroval TOTÁLNU neznalosť pravidiel cestnej premávky, že si myslím, že nebudem ďaleko od pravdy, ak poviem, že Teba od teoretickej možnosti získania vodičského preukazu (splnenia podmienky nutnej, nie však postačujúcej) ešte pár rokov delí.
Reakcia na: Ike #74331:
jj, toto je specialita nasej vyhlasky... v pripade prekazky v jazdom pruhu "ma prednost" ten co ma v ceste prekazku, v pripade spajania pruhov ten co je v priebeznom pruhu...
Len by ma zaujimalo, ako mam rychlo vediet (ked idem v priebeznom pruhu) ci ten vedla ma prekazku, abo ci mu len pruh konci ?
Nevie niekto,co sa stal dnes s voznom T3 v Karlove vsi blizko zastavky Molecova?Videl so ho stat na odstavnej kolaji, potom na odst.kolaj zacuvala suprava T3, potom sa spojili a dalej som uz nevidel
Reakcia na: SDX #74333:
Podľa mňa tiež tá formulácia v tom článku nie je šťastná. V jednej vete sa totiž tvrdí, že Ik 400 sú staré a po životnosti a v ďalšej vete sa píše, že Ik 4xx budú po životnosti v blízkej budúcnosti.
Reakcia na: _ERIC #74330:
No, mame vozy z rad 200 a 400, ale do rady 400 patria aj spominanie 415 a 435. Blby je teda niekto iny 😃
Reakcia na: SDX #74320:
Je to tak, ako Ti povedal Mike.

Na doplnenie, opäť zo zákona, §22:
"Vodičovi autobusu verejnej hromadnej dopravy osôb alebo trolejbusu sú v obci vodiči ostatných vozidiel povinní umožniť vyjdenie zo zastávky alebo zo zastávkového pruhu, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla. Vodič autobusu alebo trolejbusu pritom nesmie ohroziť najmä vodičov vozidiel idúcich rovnakým smerom."

Obdobne, §11 pre prechádzanie z vyhradeného pruhu do normálneho.

Nie je teda úplne totožné s prednosťou v jazde.

Každopádne porušuje sa to ostošesť...
Reakcia na: SDX #74325:
To plati len v pripade kej je kolona a auta vo vsetkych pruhoch stoja... vtedy plati tzv zipsovanie... ale aj to plati len v pripade prekazok, v pripade ukoncenia pruhu to u nas (zaujimave je ze v okolitich krajinach ano) neplati... Ale to je uz otazka soferskej etiky...
no za normalnej situacii vodic v priebeznom jazdnom pruhu nie je nic povinny...
Reakcia na: SDX #74323:
som doteraz nevedel ze v Bratislave jazdia nejake Ikarusy 400 a 200 ?

Dopravný podnik má 492 autobusov, z nich už 320 je po plánovanej technickej životnosti. Sú medzi nimi napríklad staršie typy IKARUS 400, či IKARUS 200. V nasledovných rokoch sa však do tejto kategórie začnú dostávať aj IKARUS 415 a 435, ktoré sú kvalifikované ako novšie vozidlá.

moze mi niekto vysvetlit tu vetu prosim? bud som blby ja alebo niekto iny ?
Reakcia na: SDX #74325:
A to si kde takú hlúposť nabral, že pripájajúce sa vozidlo má prednosť? Cituj presný paragraf a odstavec, prosím, inak budeš v našich očiach klamár.
Reakcia na: kiuska82 #74326:
Cyklobusova linka 128 zatial nie je v prevadzke.. ale myslim ze prvy jarny (cize buduci) vikend by ju mohli spustit, ak bude take pekne pocasie ako teraz 🙂
Reakcia na: SDX #74325:
Píšeš hlúposti.

Viď zákon: http://www.minv.sk/legislativa/315premavka.htm

Citát, §8: (5) Vodič smie prechádzať z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu len vtedy, ak neohrozí vodiča jazdiaceho v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy.
viete mi niekto povedat ci uz chodi ten autobus co vozil v lete bicykle?? ? ? diky
Reakcia na: Ike #74324:
Auto z pripojneho pruhu pustit vodic musi. Neviem ci je to presne definovane ako prednost v jazde, alebo nejak inak, ale kazdopadne mal by si ho pustit.
Reakcia na: SDX #74322:
mas to pomylene... Autobus (alebo ine vozidlo MHD) ma prednost pri opustani zastavky alebo vyhradeneho jazdneho pruhu (Bus pruh), ak dava znamenie (smerovku).

Auto z prichadzajuceho pruhu prednost NEMA! Nesmie len ohrozit vozidla iduce v priebeznom pruhu
Mestská doprava v Bratislave potrebuje renováciu
http://dnes.atlas.sk/ekonomika/77219/mestska-doprava-v-bratislave-potrebuje-renovaciu - opat raz vynikajuci popis k obrazku...
Mimochodom, opat raz sa ukazalo ako Zachar rozumie MHD: "Pri nákupe nových trolejbusov s pomocným dieselovým pohonom kĺbových trolejbusov by sme mohli predlžovať linky. Napríklad spoj číslo 205 by mohol jazdiť až na letisko" - z DD je jasne ze riesenie pravidelneho jazdenia na agregat nie je dobry napad...
Reakcia na: Mike #74321:
KAZDE pripajajuce sa vozidlo ma vodic pustit z pripajacieho do jazdneho pruhu (to ze sa to nedodrzuje je druha vec), bez ohladu na to ci ide o bus, alebo auto.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.