Reakcia na: Sommelier #71119:
podla mna HDP na obyvatela (pokia nie je skreslene zlou statistikou poctu obyvatelov - co v Bratislave v znacnej miere je) je dobrym ukazovatelom urovne a dolezite pre poskytovnie fondov na vyrovnavanie rozdielov. Problem nie je v systeme fondov, ale v nasom prerozdelovani dani a takzvanej decentralizacii. Ked sa chcu prerozdelovat dane centralne v celom slovensku - co je realita - tak ma byt cele slovensko jeden region (myslim ze 5 milionov vobec nie je vela) - a hotovo. Cele slovensko ma HDP nizsie a tak cele slovensko moze byt prijemcom eurofondov. Ale ked sa rozdeli na regiony, tak treba rozdelit aj dane, inak vznikaju deformacie - ako v bratislave, ze region ma vysoke HDP, ale penazi ma samosprava tolko, ako keby mala HDP na urovni priemeru slovenska - co je prave kamen urazu!Co sa tyka vety, ze radsej nech to plati stat - to som myslel uplne vazne. Radsej ako sucasny system, ja nehovorim ze nemoze byt lepsi system, ale ako sucasny je urcite lepsi centralne platenie statom. Lepsie ako ked VUC ma peniaze z cestnej dane a peniaze na verejnu dopravu, ale plati len cesty v okrajovych okresoch (MA, PK, SC), pricom tie dane ma vacsinou z okresov BA-1az5, kde neplati ani kusok cesty a ziadnu dopravu, len SAD opat z okrajovych okresov. Potom je tu magistrat, ktory ma peniaze ako kazda ina obec - lenze "kazda ina obec" si neplati cesty 1. a 2. triedy ako magistrat, neplati si dopravu - DPB. A este su tu samozrejme zeleznice - a tie plati pre zmenu stat, aby to nebolo prilis jednoduche. Pritom zeleznice vozia takisto ludi napriklad z malaciek do bratislavy, ako SAD. Len SAD ma uplne ine financovanie a uplne niekym inym... to je totalny CHAOS, DEFORMACIE a NESPRAVODLIVOST - bratislavcania napriklad svojimi danami z nehnutelnosti doplacaju to na dopravu, jeddnoducho niekde sa tie peniaze na DPB museli zobrat, v takych malych dedinach im dopravu zaplati VUC prostrednictvom SAD a v Bratislave proste musis najst nieco ine. A na zaver - POSLEDNY VELKY NAKUP KLBOVYCH AUTOBUSOV (ikarusy) bol za financovania statom, to iste posledne klbove trolejbusy velka dodavka...
Ámos
A akym pravom obvinujem revizorov. No z tych vlastnych skusenosti co si pisal. Kazdy z mojich kamaratov co ich niekedy chytil revizor bez listka (omylom ci schvalne) to aspon raz riesili 400 - 500Sk rovno do vacku.
Dokonca jeden si kamarata zobral bokom, nemal pri sebe doklady a furt sa ho pytal: "A čo stym spravime, a čo stym spravime..." a kedze kamos nepovedal ze dam vam 500 a nehame to tak, ale hovoril ze neviem, neviem, tak sa po chvili na neho vysral.
Kde su vnutorne kontroly? No asi nefunguju...
A na zaklade toho co pisal Mike, tak by bolo zaujimave zistit kolko sa na pokutach vybere a ake su mzdove naklady + provizie. Ci sa ta kontrola v takejto verzii vobec oplati...
Jo a natupovanie prvymi dverami by som nezavadzal. Kedysi som nad tym tiez uvazoval, ale nemozes sikanovat cestujuceho preto, ze si neni schopny urobit poriadok vo vlastnych radoch a zabezpecit normalne kontrolu CL vo vozidlach.