Reakcia na: Ike #71034:
Ja som tiez laik...2) Nie s tym demotivovanim som to myslel tak, z ked budem zarabat 50.000 mesacne tak sa nebudem nijako snazit aby som mal viac. Naco... Odrobim si svoj pocet naplanovanych pokut (svoju kvotu) a ked ich vyberiem za dva tyzdne tak zvysne dva tyzdne sa budem venovat konickom, rodine,... Naco budem mat plat 120.000 ked ani nebudem vediet ako moje deti vyzeraju (teda ak raz nejake budem mat
)Plat revizora sa ma skladat zo zakladneho minimalneho platu + provizia z pokut.Mas pocit ze DPB ma problem prijat novych revizorov. Ja mam pocit, ze skor ziadnych prijat nechce. Aspon to nedeklaruje. Po meste beha mnozstvo biletarov (a slusnych biletarvo), z ktorych si myslim by isli viaceri s radostou robit revizora...
3) z reklamy?! Mas pocit, ze reklama na vozidlach DPB sa predava za rovnake ciastky ako 30s spot na TV Markiza o 18.55? Omyl.. Zisti si vo vyrocnej sprave Racaru (ak existuje) aky mala tato firma zisk... A z pokut? Ved si hovoril, ze by to bolo docasne zvyseny vyber pokut... Dnes rocne vyberu nejakych 50 mil. nechby si to zvysil o 50% (dost velke cislo) na 75 mil. Parada kupis 2 NP solo trofle. Ci vlastne nekupis. Strata DPB sa pohybuje nad 100 mil Sk. Takze ju iba znizis. Opakujem bez poriadnych dotacii od mesta sa nikam nepohnes...
4) ja neviem, ale ja mam v poslednej dobe len dobre skusenosti s vodicmi. Urcite je to lepsie ako to byvalo. O com svedci aj anketa... Je to asi dva tyzdne ked som sedel v 93 a vodic styrikrat znvou otvoril dvere dobiehajucim. Uz aj ludia vnutri si ztoho zacali robit srandu.
5) Prave preto sms. Najkratsia a najpohodlnejsia cesta k staznosti. List do nejakej schranky na Olejkarskej ti nitko nosit nebude. To ho radsej posle postou... Nevymyslaj veci naoko. Ak chces mat nieco, kde by sa ludia mohli stazovat, vymysli to tak aby to bolo aj pouzitelne.
Re #71036 Nal Sehel: Ik435 su z rokov 1996 az 1998. Konkretne ste sa bavili o 4845, ktora je z roku 1998 cize ma 8 rokov. Samozrejme tie 10 rocne by mali ist buduci rok na GO. To by vsak mesto a DPB muselo mat normalnu obnovu vozidloveho parku. Hypoteticky: Dnes by sa mali vyradovat K741 z 1991, ktore boli na GO v 2001...
Jendoducho nie sme taky bohati a tak ak mame rocnu potrebu busov 50 vozov, tak 20 treba rekonstruovat a 30 kupit. Mozno pri sucasnom katastrofalnom stave by sa dalo ist na 30 reko + 40 novych. (o styri roky budes mat 160 novych a 120 po reko, co je viac ako polovica) Ale nie kupovat opat naraz 100 busov a o 10 rokov sa dostanes pred problem, ze musis bud zmodernizovat alebo vymenit 100 busov...
Re #71045 ivanbuto: Pri trofloch je dost velka rezerva. Teda pri kratkych. U kolbas je to ine...
Nal Sehel
Výberové konanie doteraz nič nevyriešilo - vždy to bola len fraška a na volné miesta sa i tak dostali vopred dohodnutí kandidáti / rod. príslušníci, priatelia atď /Vedenie DPB by malo byť zverené osvedčeným manažérom, ktorí majú za sebou dokázateľné pozitívne výsledky.
Lístky - aby pokryli náklady na MHD, by boli tak drahé, že by sa MHD v BA mohla zrušiť, lebo používanie individuálnej dopravy bi bolo o 30% lacnejšie. Nie štát na tejto planéte, ktorý by nedotoval dopravu - to je jednoducho nemysliteľné.
Máš pravdu, že niektorí vodiči / špecialita vodičov II. kolony /nepočkajú na pristupujúcich, je to proste ignorantstvo a ver že to vadí aj ostatným vodičom, ktorí s čakaním na cestujúcich nemajú problém.
To čakanie s otvorenými dverami napr. pri SAV je trochu problematické. Z busom nemôžeš potiahnuť až na hranu zástavky, lebo ak by okolo prechádzalo nakl. vozidlo svojou zadnou časťou
by rozbilo zrkadlo na buse alebo ak by sa vodič nakl. auta chcel tomu vyhnúť musel by zasiahnuť do vedľajšieho jazdného pruhu.
Vodiči pri SAV aj preto potiahnu zo zástavky aby umožnili do nej vôjsť ďalšiemu busu ale aj preto lebo keby čakali ak si to Ty predstavuješ po zapnutí zelenej než by zavreli dvere a odišli zo zástavky mohla by byť červená a vlastne i tak by tam potom stáli 2 - 3 metre od zástavky a cestujúci by na bus pozerali ako tam čaká a oni ho nestihli.