Pokial budeme mat takych politikov(mr. Aupark Tower), ktory budu ziadat porovnanie nakladov trolejbusov a autobusov na zemny plyn tak ani nikdy nebudu. ?
plne hradenie z dani by nemusel byt taky nezmysel.
A mozno by sa dala pouzit kombinacia. Nie na odburanie nakladov, ale na zvysenie prijmov. Bola by mestska dan a kazdy obyvatel mesta (t.j. platitel) by mal vyraznu zlavu na cestovani. Cezpolni by platili ako doteraz. Mozno by to vyslo.
Re #69419 Kejvačka: ta vozovna bola (stale je) len provizorium, myslim.
Staci dat MHD zadarmo pre ludi s trvalym pobytom v BA a vyrubit vyssiu dan z nehnutelnosti tak aby to pokrilo naklady MHD. Usetrilo by sa na odvadzani DPH. Zakon o dani z nehnutelnosti je zaroven koncipovany tak, ze ak zdvihnes cenu pre obyvatelov o 2Sk pre podnikatelov ju zdvihnes o 40Sk (cize 20nasobok). MHD by tak zaplatili hlavne obrie nakupne centra administartivne komplexy,... (osobne by sa mi velmo lubilo ze mi doparvu plati aupark tower :-D)
Na mha by sa tak skladali vsetci. Nieco ako koncesionarske poplatky. Neplatis za to ze STV SRo sledujes ale za to, ze ich mozes sledovat... To iste z MHD, neplatis za to ze cestujes, ale za to ze mozes cestovat.. Je tvoja chyba ze ides autom...
No, a já už jsem se začínal bát, že se to s výstavbou trolejbusů na druhém břehu Dunaje myslí vážně ?
V Praze doplatily na příliš lukrativní pozemky garáže Dejvice, v Bratislavě Petržalka, která však na rozdíl od Dejvic není zrušitelná bez náhrady.
Bude to nová autobusová vozovňa pre Petržalku namiesto tej, ktorá dnes stojí pri Dunaji. (odstavná plocha za Prístavným mostom) Jedna spoločnosť ponúkla tieto pozemky + výstavbu novej vozovne ako protihodnotu za lukratívnejšie pozemky, na ktorých stojí dnešná vozovňa 4. DPA. Ak sa nemýlim mala by byť dokončená niekedy na jar budúceho roku. ?
Avšak vozovňa bude iba pre autobusy, a plánovaná nová vozovňa pre električky (súvisí s rýchlodráhou do Petržalky) bude stáť na inom mieste nazývanom "Janíkov dvor"
Ještě s jednou věcí si tu dovolím obtěžovat:
18. 10. se zde objevily fotky z pokračující stavby "nové vozovny na Petržalce". Co to má být za vozovnu a má to být skutečně vozovna (trolejbusu), ne garáže??? Kdy to má být dokončeno?
Nerad sa Vam miesam do debaty o zefektivneni systemu MHD a celeho DP Bratislava, ale ked skoncite, dajte na papier rozumny navrh a predlozte ho kompetentnym. Inak tu iba stracate cas teoriami. A cas su peniaze. ?
Áno. Kedysi sme pre Prahu spočítali, že úspory na tarifsystéme, odbavení, predpredaji, revízoroch b y boli vyššie, než výber cestovného. Lenže by odpadla aj minimálna možnosť ovplyvňovať KVALITU cestovania - "Je to zadarmo, nesťažujte sa, čo by ste chceli?". Ja som osobne STRIKTNE proti MHD zadarmo.
ono je pravda, že odbúranie technológie výberu a kontroly cestovného môže veľa ušetriť...
Re #69406 SDX: áno? A keď po tme nevychádzam z domu, tak je spravodlivé, že sa na ulici svieti aj za moje peniaze? Nik im nebráni tou bezplatnou MHD cestovať...
Re #69408 Driver: "MHD bez dotácie neprežije."
Skôr by som povedal, že prestane byť konkurencieschopná, či už cenovo alebo komfortom. Teda neprežije, takže vlastne "MHD bez dotácie neprežije." ?
Sory,ale teraz som si dôkladnejšie prečítal Tvoj príspevok.Nechápem prečo nebude DPB hradené z mestského rozpčtu.Z čoho bude dotované?Možno si myslel NEBUDE VIAC DOTOVANÉ AKO TERAZ. MHD bez dotácie neprežije.(Môj,možno blbý,ale názor.)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023