K podzemny tratiam - podla mna by sa mali zacat stavat najma tak, kde teraz elektricky este nechodia, a len tam, kde to naozaj treba. Stavat tunely radsej ako nove trate, a nie ze zrusit staru trat a namiesto nej tunel a este to bude spojene s niekolko rocnou vylukou. Zacat by sa mohlo napriklad tratou Karadzicova (povrchovo) - AS Mlynske Nivy (tu by mohol byt vstup do podzemia) - Mileticova (alternativne aj nejak inak, kratsie) - Trnavske myto - Racianske myto - Sancova - Predstanicne namestie - Stefanikova - Hodzovo namestie - vystup na povrch na Suche myto, alebo Kollarovo namestie. Problematicke by bolo najma prepojenie na Trnavskom myte a Racianskom myte. Ale Racianske myto podla mna potrebuje komplexne prebudovanie - vsetko od ciest, cez chodniky, zastavky MHD a trat. Dalej stavba tunelov pod Sancovou a Stefanikovou - by bola mozno bud podpovrchovo - lacnejsie ale s uzaverov ulice pre IAD, alebo drahsie - klasickym razenim tunelom (na zazemie pre razenie tunela je dost miesta na Trnavskom Myte, dalej na buducom stavenisku na Predstanicnom namesti). Na Trnavskom myte je dost miesta, aby trat z Mileticovej klesala do podzemia smerom na Sancovu aj pokracovala povrchovo na Kriznu zaroven, zo smeru zo zlatych Pieskov to moze byt problematickejsie. Na Mileticovej/Zahradnickej by bola klasicka krizovatka elektriciek, okrem smeru z Ruzinova by prichadzali po Kosickej v stredovom pase z AS Mlynske Nivy - idealne po Parickovej, ktora by bola vylucne pre elektricky. Napojenie na Hurbanovom namesti by predpokladalo rozbit prave cerstvo zrekonstruovane trat a peknu pesiu zonu, na Kollarovom namesti to zase nie je idealne, pre trasy...
aquila
1. kedy pochopis, ze neni treba zakopat vsetko. na to neni najmensi dovod.
2. centrum je problem, je vidno denno denne.
3. heh, tak toto je snad este vacsia blbost co si napisal, ked si mysli, ze ta prevadzka tunela zhltne neikolko vozidiel rocne. asi ti je zbytocne vysvetlovat, ze tunel moze byt dokonca z celkoveho hladiska aj lacnejsi ako povrchove urovnove krizovanie IAD/elektricka
4. jasne, ze v tomto konkretne bode vobec ale vobec nie je problem
5. elektricka tu nie je na okrasu, ale na prepravu ludi ak si si nevsimol
6. si mal lepsie konkretizovat co tym myslis. a co by koniec koncov na tom bolo zle ? nic take hrozneho by sa praveze nestalo. to je ta vyhoda, ze sa da ist aj po nabrezi aj cez tunel, ze by sa to danie pod zem dalo docela dobre zvladnut
7. ee, len som povedal, ze je to riesitelne a jediny,ktory bol ciastocne problematicky by bol pri ulici 29 augusta, resp ci by to nebolo lepsie potiahnut az na americke namestie
8. je to primerane mnozstvo penazi za vyriesenie problemoveho centra. za 8-10 miliard ziadne ine riesenie neurobis
9. to nebolo vobec vyvratene co si tam napisal. elektricku zhodou okolnosti z mostu dostanes pod zem, ale pod jednou podminkou. musi sa s tym pocitat uz pri vystavbe mosta. pri terajsom projekte, to ozaj mozne nie je.
neuraz sa, ale lubi sa mi ako ty tu chces neico vyvracat a pritom tu pises o takych nezmysloch ako elektricka cez novy most a staromestsku