Reakcia na: Ike #68512:
zrejme sa nechapeme, ja tvrdim, ze sluzba vyuzitie cestnej komunikacie je zadarmo (platena 100% z dani), ja netvrdim, ze na vyuzitie cestnej komunikacie netreba auto - samozrejme ze treba auto (a teda ho kupit, udrziavat, platit pohonne hmoty), ale nechapem co to meni na skutocnosti, ze sluzba vyuzitie cestnej komunikacie je zadarmo, a tym ze je nieco zadarmo - platene z dani - sa to zvyhodnuje, dotuje, sa to naduziva, a vysledkom toho su dopravne zapchy a neprirodzeny rozvoj IAD.Presne tak ako na vyuzitie bezplatnej sluzby pouzitie cestnej siete treba funkcne auto s pohonnymi latkami, treba na platenu sluzbu pouzitie mhd funkcneho cloveka (zdravi, pohyblivy, obleceny, cisty, najedeni...). To s danou sluzbou ale nijako nesuvisi - dolezite su NAKLADY NA DANU SLUZBU, a co PLATI POUZIVATEL ZA DANU SLUZBU (nie co plati za ine veci, ktore su sice na sluzbu nevyhnutne, ale priamo s nou nesuvisia) - a oba parametre su taketo: naklady na cestnu siet su vyssie, a pouzivatel neplati nic, kdezto naklady na mhd (aj s castou cestnej siete ktoru potrebuje) su nizsie a zaroven pouzivatel este musi dost platit!
Takže Jaro Matúšek - zrejme si ho zobral do zbierky ako budúci historičák
je správne - videl si vozidlo zájazdov, z ktorého, rovnako ako z niektorých ďalších, diletantsky nezrusili pôvodné
.... pri rôznych kombináciách nezľavnený lístok až po ročnú električenku vychádza IGK cca. 3,8-4,2x drahšie. Rátam tam poistky (zákonnú+DAS), benzín aj údržbu. Vstupné náklady na IGK nepočítam. Tieto výpočty predpokladajú prevádzku IGK čisto na cesty do roboty po meste, takže sú asi finančne najhorším možným variantom (kedy si IGK na seba nezarobí inak
Andy
služba využitie IAD je za cenu auta, benzínu, poistky, údržby
služba využitie MHD je za cenu autobusu, nafty, poistky, údržby, vodiča, avšak cena je menšia, lebo cestu platí dajmetomu v priemere 30 ľudí. Využitie komunikácie je "zdarma" aj pre IAD aj MHD..