Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: aquila #66691:

Netuším, naozaj netuším, čo je nepochopiteľné na čarovnom slovíčku "úver".
Dostať peniaze od niekoho len tak s tým, že mu ich nikdy (ale NIKDY) nebudeš musieť vrátiť je rozdiel.
To, že to raz bradaté deti našich detí budú splácať Ťa neviem či nezaujíma alebo nechce zaujímať.
Prosím, pochop to - v záujme sommelierovho zdravia. Prosím, pochop, aký je rozdiel medzi úverom a darom.

Napríklad to, že odvedieš 10 a dostaneš 15 (z ktorých sú 4 pôžička) je rozdiel.
Ak ho nevidíš, nepočuješ a necítiš - čo to znamená, potom to naozaj nemá zmysel riešiť.
?

Jediné, čo Ti všetci chcú momentálne nanútiť je "úver". Sú toho plné banky, kešovky, prfity, superpôžičky.
EÚ úveruje (nielen) svojich nových členov. Nemám proti tomu nič, pretože sa to pri raste ekonomiky spôsobenom týmito investíciami vráti.
Ale staviam sa proti "dostali" sme. Áno dostali sme - z väčšej časti ÚVER ❗

Ešte raz vďaka za pochopenie a nazývanie vecí správnymi výrazmi.
Reakcia na: Sommelier #66689:
opakujem, pozri si co som pisal. neviem co tu splietas TEN-T/TINA na celom slovensku s tym co sa tyka BA.

nie som antibratislavcan, prave naopak, stve ma aky diletanti su magistrate poslednych zhruba 20 rokov.

ohladne eurofondov. fakt si zisti ako to chodi a kolko sme odviedli do EU a kolko sme dostali na fondy v projektoch.

Re #66687 S499.1023: tu je zvykom hovorit reich aj rakusanom 🙂 nemci su na to kusok alergickejsi ?
Reakcia na: Sommelier #66689:
len pre istotu dodám, že úver je potrebné splácať. Tak pozor na zadlžovanie, splátky a hlavne na to, akým spôsobom sa peniaze použijú. Nie je nám to jedno...
Reakcia na: aquila #66674:

a ja som Ti napísal, že Ty to hádžeš do Bratislavy, pritom s tým má Bratislava spoločné to, že je súčasťou celoslovenského (celoeurópskeho (medziplanetárneho)) projektu.
Kde máš hmatateľné čio viditeľné dôkazy o "odmietaní" peňazí ?
Ďalší antibratislavčan ?

Odmietanie nie je neschopnosť ich prijať, že ? Alebo ďalší ašpirant na slovník slovenského jazyka ?

Re #66686 aquila:
Mária ! Čo som napísal ako poslednú vetu ❓ ❓ ❓
Že traba dávať pozor na to, že 1/4 peňazí je preukázateľne úver (o zvyšku sa môžme dohadovať) ❓ ❗
Bláboly že sme dostali viac ako sme odviedli si niekde nechaj do fóra osvieteného socializmu ! Dostali sme (aj) úver. A to je krv rozdiel, že ?!?
Reakcia na: aquila #66686:
Čo sa dá robiť, zase treba len do písmenka súhlasiť.
Reakcia na: aquila #66685:
Reich sa hovorí Nemecku, nie Oesterreichu:-P.
Reakcia na: Sommelier #66673:
jo a este jednu vec som chcel. si zisti ako je na tom SR v cerpani eurofondov. a napriklad to ze sme tusim minuly rok odviedli do EU viacej ako sme dostali.

keby tento alebo buduci rok slovensko dostalo aj 100 miliard, tak je na nic, lebo nie su pripravene ziadne projekty.

pomaly ani nie je s cim zacat. jedine ak sa podari nejako prestat sudne spory na D1 sverepec - vrtizer, alebo R1 zarnovica - sasovske podhradie.

priklad toho ako to "nerobit" je napriklad usek v BA mierova - senecka, ktory sa mal stavat na 3+3 pruhy, ale samozrejme projekt nestihli, tak tam dali aspon komunisticky na 2+2.

alebo elektrifikacia useku zvolen - bratislava. namiesto planovaneho zdvojkolajenia sa urobila elektrifikacia, ale tak, ze uz nie je mozne trat zdvojkolajit ...

proste takychto pripadov je kopu.

na prislusnych ministerstvach su diletanti, na samospravach snad este vacsi.
Reakcia na: pepino23 #66677:
no len na slovenskej strane su to asi hm 2 km a na rakuskej je to 23 km 🙂


navyse, 1km v reichu vyjde lacnejsie ?
Reakcia na: S499.1023 #66682:
Dopĺňam, aby to dávalo zmysel: ...pri náraste TEPLOTY otvára...
Sommelier, SZKV a spol. : Mať tak vaše problémy a prezidentský plat ...
Reakcia na: eripmav #66680:
Solaris na plyn by nevybuchol, to je všeobecne rozšírený omyl. V Tepliciach kompletne zhorel plynový SOR, pričom sa zachovali akurát tak neporušené plynové fľaše. Tie fľaše totiž majú bezpečnostný ventil, ktorý sa pri náraste otvára a unikajúci plyn svojou expanziou fľaše intenzívne chladí.
Reakcia na: m@rtin #66679:
V Bratislavě taky shořela jedna 15Tr (6616) do tla.
Reakcia na: m@rtin #66679:
Solaris? na plyn ci na naftu? na plyn by mozno aj vybuchol ☠ ... a tie plamene z 15Tr to hori len interier voza? alebo co je take horlave v trolejbuse (elektromotor? izolacie kablov? nejake ine suciastky o ktorych neviem?)
eripmav:
Podobně shořela v Ostravě další 15Trka a Solaris. Solaris už asi 3X zahořel i v Košicích.
Reakcia na: m@rtin #66668:
? co moze tak horiet na 15Tr??? ved to nema ani naftu v sebe a take plamene ?
Reakcia na: hoppusmark #66676:
rychlejsie uz tazko, kedze ten nas uz niekolko rokov stoji...
Reakcia na: aquila #66674:
"rakusani postavia 23 km usek A6 k slovenskym hraniciam rychlejsie ako to robia slovaci"
- a niekoľko miliónkrát kvalitnejšie ? ? ? ❗
Reakcia na: m@rtin #66668:
A hele, další 15Tr vzplála jasným plamenem... To jsou fakt nějaké HODNĚ hořlavé trolejbusy...
Reakcia na: Sommelier #66673:
precitaj si poriadne moj prispevok. ja tu nehovorim o SR, ale o Bratislave.

a okrem toho SR ma problem s cerpanim eurofondov, lebo nie su projekty, a projekty ktore su totalne spackane. v podstatne to vytrhavaju len velke zeleznicne a dialnicne projekty, ktore viac menej ani nemaju sancu neuspiet.

ale to je z ineho sudka.

opakujem, ja sa tu hovorim o neschopnosti a priam impotentnosti bratislavy.

ak myslis problem spojenie S10 a A5 na cechy, tak to je kusok komplikovanejsi problem ale nie je to odmietanie spojenia.

ohladne rychlost prepojenia, rakusani postavia 23 km usek A6 k slovenskym hraniciam rychlejsie ako to robia slovaci 🙂
Reakcia na: aquila #66671:
eee. Pozor... O tom by si mohol vedieť trochu viac, skôr než sa začneš obháňať nepodloženými pseudofaktami.

Financie:
Väčšinu investícií – okolo 200 miliárd Eur sú zdroje rozpočtov členských krajín a iné zdroje.

Čo je však podstatné je, čo z toho bude mať SR:
- Už spomínaný úsek Viedeň – Bratislava hotnotený na 300 mil Eur z projektu Paríž – Bratislava.
- v projekte Rhine/Meuse – Main – Dunaj je pre dve etapy projektu Viedeň – Bratislava – Mohács počítaných pre upgrade nevigácie 480 mil. Eur. V najlepšom prípade môžeme počítať s tretinou, ktoré bude preinvestovaná v SR – 160 miliónov Eur.
- V súvislosti s výstavbou nováho prístavného terminálu v Gdansk, dôjde k potrebe tento dôležitý námorný uzol vhodne napojiť trasou vedúcou priamo na juh kde vznikajú následné 2 projekty:
- V železničnom axis Gdansk – Warsaw – Brno/Bratislava – Vienna sa počíta s upgradom tratí na rýchlosť 160 km/h (120 pre nákladné vlaky) v celej dĺžke do roku 2015, s tým, že niektoré časti tratí majú byť v tejto rýchlosti prevádzkované už v roku 2010, o čom svedčí aj finalizácia projektu BA – TT. Úsek Katowice – Nové Mesto nad Váhom, (označený ako prioritný) vyjde na 1556 mil. Eur (investovaných na území SR – 1200 mil. Eur – autorov odhad). Zvyšok po Trnavu bude zrejme na pleciach vlády a do tej doby je ťaťké predpokladať, že by sme sa zmohli na ďalšie projekty.
- Cestný projekt axis Gdansk – Brno/Bratislava – Vienna je pravdepodobne najzaujímavejší. Investície Katowice – Brno/Žilina počítajú s investíciou 4 380 mil. Eur. Je zložité odhadnúť množstvo prostriedkov, ktoré sa preinvestujú v SR – jedná sa o štvrtinu trasy, už rozostavanej – počítajme s 1 200 mil. Eur.
- (Prejavuje sa opäť pripečenosť Rakúšanov, ktorí sa zo všetkých svojich síl snažia oddialiť diaľničné prepojenie s ČR a podobne aj so SR (komu bude trvať 20 rokov postavenie pár km vieme). Myslím, že Viedeň ľutuje spojenie s Budapešťou a zo svojho strachu sa nevie dostať inak, ako odmietaním spojení nových. Je to hanebný prístup a vypočítavý postup členského štátu, ktorý by v modernom spoločenstve štátov nemal vyskytovať. Pokiaľ je mi však známe, Slovenská ani Česká diplomacia a politika okrem nárekov na pleciach Rakúskych štátnikov nedokázala jasne formulovať protest a proti takémuto zaobchádzaniu vyvinúť diplomatický tlak. Preto je nejasný osud spojnice Brno – Viedeň. Spojenie s Bratislavou je viac menej už isté, nezostáva nám len konštatovať, že toto spojenie už dávno malo stáť.)

Sčitané a podtrhnuté: cca 2 860 miliónov Eur (94, 38 miliardy Sk), ktoré nám EÚ z väčšej časti poskytne na vybudovanie týchto projektov do roku 2015.


Stavby sú pomerne rýchlou investíciou do dopravných projektov, na ktoré by sme mali byť pripravení.Všetky stavby budú všetkým a všetkému prínosom.
Projekty sú zamerané na životaschopnú os BA – ZA, čo je smutné, ale je to tak.

Európska Investičná Banka poskytla na všetky projekty pôžičku 100 miliárd Eur. K tomu len dodám, že si máme sakramentsky dávať pozor na to, kam EÚ cpe peniaze - pretože to sú úvery.
Preto by som sa vyjadroval v súvislosti s euroinvestíciami aj trochu inak.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.