Reakcia na: fobust #66168:
Iste, že je to miestami trochu priahnutné za vlasy. Je to vízia. Vízie bývajú málokedy do bodky realizovateľné, ale podľa mojej mienky práve preto musia ísť ďalej než skutočnosť -- aby stále bol jasný smer, ktorým sa ďalej uberať.Ja by som to s tým zásobovním nevidel tak tragicky. Obchody by predsa boli priamo dostupné MHD a keď mohli fungovať nákladné električky a trolejbusy kedysi, prečo by nemohli fungovať opäť?
Veci ako prístup záchranárskym vozidlám a celodenná doprava sú v podobnom systéme podľa mňa samozrejmosťou. Tá doprava batožiny na letisko je podľa mňa trochu úlet, ale prečo by to nebolo možné?
Čo sa týka financovania... Nebola to bruselská radnica alebo nejaká podobná inštitúcia, ktorá prišla so štúdiou, že keby MHD premávala zadarmo a zvýšil sa tak pomer cestujúcich voči individuálnej doprave, v konečnom dôsledku ušetrí, pretože by sa markantne znížili náklady na údržbu infraštruktúry pre IAD?
A práve o to v tej vízii ide. Zvrátiť stav, keď je do IAD nalievané neustále zvyšujúce sa množstvo peňazí a obeťou sú jej ďalšie a ďalšie plochy (nielen) v centre, ktoré by inak mohli byť využité oveľa prospešnejšie a účelnejšie...
Ešte to bude nejaký ten piatok trvať, ale osobne si myslím, že čistá nevyhnutnosť, keď sa už tie autá jednoducho nebudú mať kam zmestiť, k minimálne podobnému stavu nakoniec tak či tak povedie. Samozrejme, keby sme sa tam dostali nie z nevyhnutnosti, ale vďaka prozreteľnosti predstaviteľov mesta, bolo by to oveľa príjemnejšie...
fobust
Veľmi pekné čítanie ale je to tiež extrémizovanie. Zásobovanie, odvoz odpadkov a podobné veci čisto tramvajami nevyriešiš. Lepšie by bolo povoliť v istých vymedzených časoch premávku elektrických dodávok, ale nie vo forme vozíkov na golfových ihriskách, ale niečoho kapacitnejšieho. Nakoniec, aj pešia zóna v Starom meste v Bratislave je obsluhovaná dodávkami, ktoré môžu iba v istý čas vojsť, vyložiť/naložiť náklad a odísť. Osobné autá by mali byť samozrejme vylúčené úplne, nie ako v starom meste, že ambasády majú výnimky a pod. Ďalej MUSÍ existovať koridor pre hasičov a RZP s patričnými výnimkami. V žiadnom prípade to však nebude nejaká široká komunikácia. A vízia MHD zadarmo, električky v štvorminútovom intervale - je to pekné, ale chce to aj nočnú dopravu. Napriek tomu ako veľmi sympatizujeme s touto myšlienkou, sme 100 rokov za opicami. A nemá zmysel porovnávať sa s Ukrajinou, že tam je to ešte horšie, ako mi včera d3ko spomínal. Kam sa chceme radiť? Na západ alebo na východ? Budeme sa utešovať s tým, že inde to majú ešte horšie?