Reakcia na: Ike #59790:
Zadná náprava je vytáčacia, ale nedokáže vozidlo v zákrutách riadiť, iba veľmi mierne korigovať. (krabí efekt) Nikdy by som neveril, že dokáže pretláčať strednú dvojmontáž. Najviac to dokazuje porucha jej súosovosti (vzniká cúvaním bez zaradenej spiatočky napr. dole kopcom, kedy nie je zablokovaná v priamom smere a môže dôjsť k jej skríženiu), keď vozidlo ide na rovnom úseku cesty doslova šikmo, zadnou časťou najčastejšie smerom ku obrubníku. SU 15 má trochu horšiu ovládateľnosť v zákrutách, ale nie je to až také zlé, ako sa zdá. Problém môžu robiť vysoké obrúbniky (nemožnosť nadbehnutia) a vodiči osobákov, pretože oni ani vo sne netušia, že prechádzať vedľa 15m vozidla bez kĺbu v ostrej zákrute je takmer nemožné... Takže to chce len trochu praxe a kopec predvídavosti a je to v pohode. Keď v KE zvládne SU 15 aj Kavečanskú ZOO...
Mike
Kritické miesta:
- dnešné provizórne obratisko pri auparku (bude to do septembra definitívne vyriešené?)
- starý most (solaris je cez späťáky údajne širší ako bežné vozy)
- Šafko celý priestor obratiska (napr. odbočenie z nástupišťa ako L95 do vyhradeného Bus-pruhu smer Aupark)
- Svätoplukova -> Páričkova
- Záhradnícka -> Miletičova (opačný smer okolo býv. bitúnku už bude snáď vyriešený lepšie, lebo za doterajšieho stavu aj tieto zákruty by boli problematické)
- Prejazd okolo ŽST Nového Mesta, napr. pri pošte BA3 po oboch stranách zparkované IGK a už dnes sa tam kĺbaky nevyhýbajú bezproblémovo
- Vajnorská - >Riazanská
- Riazanská -> Kukučínova (najmä tento smer a ostrouhlá zákruta)
- obratisko pri OD Slimák
Nehovoriac o aktuálnej trase, kde by to bolo obtiažnejšie asi v zákrute Miletičova - Trenčianska a možno aj na nájazdovej rampe z Ružinovskej na Bajkalskú
----------------------------------------------------------
Lebo keď sa u nás skúšal na linkách 1x 15m bus - solaris 3510, tak mal viacero kolízií v zákrutách, že už pár späťákov na IGK zrušil. Aj ďalšie 15 m vozy, čo tu boli (Meďák a MAN) mali kolízie, či už s inými účsatnákmicestnej premávky alebo so stojatými objektami vedľa cestnej premávky, či vo vozovni.
Ale to už zachádzam do siahodlhých debát ktoré sa môžu viesť najmä o
- rozhodnutí nákupu 15 m vozov ako takom
- o vodičských schopnostiach beusákov ?
? ?