Plne sa stotoznujem s nazorom Andreja. Stale vsak nepocujem od zastancou elektriciek argumenty, ako riesit problem, ktory som ja aj Andrej spomenuli #5950, #5911). Takze cakam argumenty.
Naozaj nemoze fungovat aby elektricky plnili na jednej trati aj funkciu rychlej, malozastavkovej, medzimestskocastovej dopravy a aj funkciu dnesnych elektriciek stojacich na kazdom polkilometri. Ono totiz potrebujeme obidva typy dopravy. A integrovat ich do jednej je nerealne, neefektivne a neverim, ze by to fungovalo.
Naozaj nemoze fungovat aby elektricky plnili na jednej trati aj funkciu rychlej, malozastavkovej, medzimestskocastovej dopravy a aj funkciu dnesnych elektriciek stojacich na kazdom polkilometri. Ono totiz potrebujeme obidva typy dopravy. A integrovat ich do jednej je nerealne, neefektivne a neverim, ze by to fungovalo.
. Majte sa, idem home.
.
tr3mp
V SME sa pise aj o dostavbe zeleznicnych zastavok, dovolim si citovat (link je na titulnej strane imhd.sk): "Podobný projekt však v meste už existuje – Bratislavská integrovaná doprava (BID). Opýtali sme sa Ota Mošovského z magistrátu, či neuvažovali urobiť tieto zastávky už skôr, čo by zvýšilo počet ľudí, ktorí do mesta prichádzajú vlakom bez čakania v zápchach. „Uvažovali sme o tom, veľmi by sa tieto zastávky pre BID hodili, ale narážame na dva problémy – administratívny a problém peňazí. Monopolné železnice zatiaľ nechcú tieto zástavky, muselo by ich celé zaplatiť mesto. " (koniec citatu)
Preco nezacat budovat nosny system (ci uz to budu elektricky + zeleznice alebo metro) napr. tratou DNV - Dolne Hony, resp DNV - Petrzalka. Ci preto, ze by to bolo realne a lacnejsia vetva by sa stavala prva (a mala sancu na dokoncenie). Ved tak ci tak stanice budu sucastou nosneho systemu (ak to bude metro), takze sa postavit budu musiet (zrejme z vladnou garanciou). Tak preco nezacat nimi? Za (relativne) malo penazi (v pomere k Petrzalskej vetve) by sme mali system regionalnej dopravy v smere na Malacky, Pezinok, Senec, Dunajsku Stredu a Rusovce s rozumne umiestnenymi zastavkami. A potom by uz len stacilo dostavat bud chybajuce tunely (v pripade metra) alebo rozvinut siet klasickej dopravy (eliny, tbusy, busy, (lode, lanovky