Reakcia na: SKODA-Sanos #59530:
tak si zrataj kolko by sa asi v takom buse odviezlo cestujucich a kolko by za to zaplatili, potom si zrataj co stoji prevadzka takeho busu na neakej linke a nasledne sa zamysli odkial vykuchas ten rozdiel medzi tym co ti zaplatia a tym co to stoji...PS: prevadzku tych liniek co behaju po meste si objednava mesto a za ich prevadzku plati az na niektore vynimky, ktore si objednavaju vacsie firmy (volkswagen) a tiez si za to platia

Beus
Dost vela ich je vratnych, cize s jazykmi, ktore su viazane na prestavnik nie pevne, ale silnou pruzinou, takze ked ju voz reze (teda vchadza na nu zo smeru, do ktoreho nie je prehodena), tak len zapruzi, ale prestavnik zostane v povodnej polohe, takze po prejdeni kazdej napravy sa jazyky vratia nazad.
Potom su take, ako ty hovoris, rozrezavacie, ktore maju jazyky pevne viazane na prestavnik, a v prestavniku pruzinu, ktora ho vzdy drzi v tej polohe, v ktorej prave je. Cize po rozrezani zostane prehodeny tam, odkial prisiel voz.
A nakoniec mame este aj volne, ktore po rozrezani zvycajne zostanu v medzipolohe, pretoze pruzinu nemaju, a prechadzajuci voz zvacsa nedotlaci jazyky uplne dokonale. Taketo treba vzdy pred jazdou proti hrotu este dotlacit, a samotna jazda proti hrotu cez ne je relativne riskantna, najma do odbocky.
V kazdom pripade, nech je to akykolvek typ vyhybky, vodic sa na nu nikdy spoliehat nesmie, a vzdy by si jej postavenie mal pred jazdou proti hrotu minimalne skontrolovat