Reakcia na: SZKV #51950:
Nevie mi niekto objasnit záhadu ohladom akustického a optického signalizovania zastávky Bárdošova/SIEMENS ? Kde je pravda ? Na letákoch v CP, na displejoch BUSE vo vozidlách alebo v akustickom hlásení ? Čo by z toho mal dáky turista? leda asi dobrý guláš...By potreboval vystúpit na SIEMENS-e ale taká hláška by neprichádzala...tak by sa previezol na konečnú...ved nemusí každý sledovat iba displej, navyše by som bol zvedavý, čo majú robit nevidiaci, ktorý sa musia spolahnut iba na akustické hlasenie. To je potom lepšie ak nie je vobec ak ma hlasit chybne! Podotýkam, že to nie je zaležitost pár dní. Tu neobstojí výhovorka, že to ešte nestihli zmenit a pod. Tento stav existuje už aj viac ako rok...
Kami
http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=B21.storociea&c=21.storociea_17_5
...Vedci z Riceovej univerzity postavili najmenšie auto na svete. Je zložené z jednej molekuly za pomoci použitia nanotechnológií, ktoré umožňujú stavať veci atóm po atóme.
Nanoauto má podvozok, nápravy a štyri točiace sa kolesá. ...
Voľne otáčavé kolesá sú postavené zo šesťdesiatich atómov uhlíka. Celé auto meria 3 až 4 nanometre, čiže je o trochu väčšie ako molekula DNA. Pre porovnanie, ľudský vlas má hrúbku asi 80-tisíc nanometrov.
Aj ďalšie výskumné tímy postavili nanoobjekty v tvare auta. Nanoauto z Riceovej univerzity je však prvé vozidlo, ktoré sa tak aj správa. Jazdí na štyroch kolesách smerom, ktorý mu určuje predná os medzi kolesami.
"Je relatívne jednoduché postaviť objekty, ktoré sa kĺžu po povrchu. Naše nanoauto sa však nešmýka, ale dokázateľne po povrchu jazdí," uviedol Tour.
Použitím elektrónového mikroskopu vedci zistili, že auto možno ťahať. Sila potrebná na potiahnutie auta v smere, ako boli natočené kolesá, bola nižšia ako pri ťahaní auta na stranu.
Výskum vedcom trval až osem rokov, lebo nevedeli nájsť spôsob, ako pripevniť k autu kolesá tak, aby ho nezničili. V súčasnosti pracujú na nákladnom aute, ktoré je schopné prevážať ďalšie molekuly.