Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #51832:
Paneboze. Kvapka vody padajuca vo vzduchu ma tvar SFERICKY, cize dokonale gulovy. Iba kvapka stekajuca po pevnom podklade ma tvar "slzy".
Reakcia na: tr3mp #51828:
No ja len tolko že ak si dáš dokopy intervaly minulých liniek a vedel si ako prestupovať tak to bolo aj vtedy dobre a tým som iba chcel vyvrátiť tvrdenia tých čo hovoria že ked vám ušiel autobus museli ste čakať 15 minut, nemuseli stačilo rozmýšlať
Reakcia na: Ámos Keynes #51826:
To nemožno uprieť že sa zvýšila preprava ludí , ale na druhej strane bolo to robené dosť narýchlo a dalo sa to spraviť ovela lepšie a ešte s väčšou kapacitou a napr L 88 robí take isté obkluky na svojej trase ako bolo písane že sa chcu odstrániť rovnako aj 87.
A ešte také malé 2 ukažky:
1. zober si dnešnu L93 interval 3 minuty Ak by si z toho spravil 2 linky s 6 minutovým interavalom povedzme 90 ( vyšehradská - Lúčanka - Tesco - dvory - Nový most) a druhá L93 tu trasu čo dnes tak ti vyjde že väčšina trasy tesco - dvory maju ten istý interval 3 minuty ale obslužia väčšie okolie
2. napr zastávka Technopol dnes L95 poobede interval 4 minuty = 15 odchodov za hodinu predtým L78(7) 81(6) 85(5) 97(3) (92 a 198 nerátam lebo tie zostali) maly dokopy pri poludnajšiej špičke dokopy za hodinu 21 odchodov + som sa dostal na viac miest čiže netrebalo nové nosne linky ale upraviť trasy tých starých napr zlučením 96 a 85 alebo ako sa aj stalo 68 a 86 atd .. čiže preto to nepovažujem za efektívne aj ked preprava sa určite zvýšila
Reakcia na: tomas1 #51834:
este raz a dufam ze uz naposledy - to ze sa nieco neak pohybuje a neak to nieco obteka este neznamena ze to je optimalne z hladiska prekonavaneho odporu pri obtekani, ale musis tam zohladnovat aj dalsie (ine) vplyvy... (neviem ako ty, ale mna aj takymito blbinami na skole trapili...)
Reakcia na: si #51832:
? No ja nemám slov... A napríklad letiacu vzducholoď si videl, tá letí podľa teba ostrejším koncom dopredu??
Reakcia na: Technopol #51819:
No áno, ale hlavná chyba je podľa mňa neschopnosť istého Inžiniera J. Z., Naturálnehoplynudoktora.
Reakcia na: tomas1 #51830:
pokial ale viem tak nikde sa nehovori o tom zeby ten autobus mal mat tvar kvapky vody... Okrem toho ta kvapka vody nie je optimalizovana na minimalny odpor pri obtekani vzduchom ale jej tvar je dany aj vnutornymi silami v kvapaline ... Ak by si ju chcel dat tak aby mala co najmensi odpor na obtekanie vzduchom, tak by si ju musel otocit presne naopak voci tomu ako pada...
Reakcia na: Red-Hawko #51821:
Šak asi áno, len keď niekto takto balamutí deti čo sa týka ajrodinamyki, tak sa musím ozvať! Na druhej strane ide aj o prímestskú verziu a tam to nieje 60 ale 100kmh.
Reakcia na: si #51820:
Veľmi, veeeeľmi diivná je tvoja logika. ? Tak mi teda vysvetli, prečo padajúca kvapka vody nieje hrbatá???
Keby ten hrb zamenili za postupne sa zvažujúce predné čelo tak je odpor menší.
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=sor_bn12&no=4&id=27302aeef7f8f21f21
(A mimochodom, viem, že plyn je tekutina ?)

S tým ťažiskom som to už spomínal, to máš pravdu (aj keď tam ide o nepodstatné desatiny mm).
Pekne rano vsetkym.

Mozem sa opytat, ci mala Pravda -dennik povoleníe zwerejnit vase CP? Pls odpovedzte.
T3.
Reakcia na: Technopol #51825:
Veď ja som ani nečakal. Cestoval som na Záporožskú. Buď som použil 80 na Dvory (91/191 išli už skoro v tom istom čase ako 90, na ne čakať nemalo zmysel) a z tade pešo 10 minút na Záporožskú (vlastne ešte kúsok ďalej v tomto smere). Takže som buď používal 63+81 (Kooperatíva - SAV rozhodne nie je prestup na hrane = peší presun, naviac 81 mi vždy zdrhla pred nosom, takže + interval 8 min.). Alebo kombinácia 63+83/84+81/180 - čo sa aj napriek dvom prestupom ukázalo ako najlepšia kombinácia. Ale aj tak je súčasná 30+88 pre mňa lepšia aj z hľadiska naplnenosti, času cesty a dôb čakania pri prestupe.
SME - Zmeny v doprave pomáhajú len málo
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2434033
Podľa článku majú v novembri prísť 4 generálkované autobusy a možno očakávať posilnenie kapacity na niektorých linkách. ?
Reakcia na: Technopol #51823:
Ja povazujem za efektivnejsie, ze DPB pri mensom pocte vzkm prepravuje viac ludi cez mosty a po posilneni L68 a 80 na 4 minuty a L98 na 6 minut je to viac ako 3%. A tiez prepravuje viac ludi aj v ramci Petrzalky. A ak k tomu priratam posilnenie 201, 202 a 208...
Ak prepocitam zvysenu kapacitu na L68, 80 a 98, tak je to na
Novom moste o 400 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 80 osob na 12m bus)
Moste Apollo o 550 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 110 osob na klbovy autobus)
Pristavnom moste o 275 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 110 osob na klbovy autobus)
Takze oproti staremu systemu je to o 7,4% viac a oproti povodnemu navrhu z 5.9 je to 3,3%
Reakcia na: tr3mp #51816:
no nie že by som chcel obhajovať Marka ale pozri kto poznal linkovanie MHD tak nemusel po odchode 90 pred nosom čakať 15 minut ale mohol ísť 80/91/191 na dvory a odtial 59/92/93/94? neviem kam chcel presne ísť marko
Reakcia na: Red-Hawko #51821:
? no sak s tymi bratislavskymi autobusmi... a novych sa pravdepodobne ani nedockame... ?
Reakcia na: Ámos Keynes #51822:
Ak myslí tým zvýšením reorganizáciu v Petržalke tak to s tebou nesuhlasím
Ale tu ide o to že by sa na konci výrazne znížili náklady čiže by sa to mestu oplatilo
Reakcia na: fobust #51727:
Aleluja ? - uz len dufat, ze sa to prejavi aj v lepsom dodrziavani CP

Re marko: Vcera som isiel od Avion Shopnig parku na zastavku Budatinska a trvalo to cele 35 minut, bez pouzitia Avion busu. Tak nieco take priniesla tato zmena. Cestovanie postarom bolo cez hl. stanicu za cca hodinu. Dokonca si Avion mohol vdaka zmene dovolit zriedit vecerne odchody Avion busu.
Nevravim, ze nove linkovanie je dokonale, v kazdom pripade vo vascine pripadov, vzdy ked sa postavim na zastavku a spomeniem si na cestovanie predtym, tak to bolo horsie. (Samozrejme treba ratat aj to, ze ked mi zdrhol bus, musel som 12 - 20 minut cakat na dalsi.

Podla dnesneho SME-cka mal DPB tento september viac cestujucich ako za rovnaky mesiac minuleho roku.
Dany clanok som na nete nenasiel, nasiel som vsak tento: http://www.ba.sme.sk/clanok.asp?cl=2420693


Technopol: Nenajde. Uz niekolko rokov nevie nasjt na busy, aj ked DPB spravil vyraznu reorganizaciu a krok k vyssej efektivite.
Reakcia na: si #51820:
kokooos ludia sak pri 60Km/h je ten odpor zanedbatelny, to uz radsej pozerajte ci sa blatnik nesucha o vozovku to by ho viac zbrzdilo ?
Reakcia na: tomas1 #51799:
nuz neviem, ale ak si dobre pamatam neake tie veci z prudenia tekutin (kam spada aj prudenie vzduchu) a obtekanie prekazok; tak vacsi odpor ma stena kolmo postavena voci smeru prudenia ako stena postavena sikmo aj ked jej priemet do smeru prudenia ma rovnaku plochu...
(a celo je de fakto prekazka kolmo v smere prudenia, kdezto ta strecha sa dviha pod urcitym uhlom...)

Re #51803, #51805 trepko: hmm a ked by si zdvihol strechu po celej dlzke na taku uroven ako je vzadu aby si nevytvoril hrb (ako tu poniektori navrhuju), tak to tazisko sa ti posunie nebodaj nizsie ? lebo ja mam taky blby dojem ze ked presunies hmotu vyssie, tak aj tazisko sa ti posunie vyssie....
Reakcia na: Andy #51817:
no vid električku do Petržky spravil sa navrh a mesto dalo peniaze. Ked dá navrch na dobru električkovu sieť a poukáže že sa zníži tým určitý počet busov,smog preferenciou sa zrýchli cestovanie a kapacity, tak mesto financie nájde

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.