Ku semaforom a "preferenciam" sa uz nevyjadrujem, pretoze nerad pouzivam vulgarizmy, a na toto, co sa tu deje, sa ine pouzit neda. Snad len dodam: tie opisane spravy - titulok "preferencia MHD - vystavba CSS tam a tam" - uz titulok sam o sebe je kontradikciou, ktokolvek sudny s logickym myslenim nemoze takuto sprostost napisat. Je to obycajna bohapusta propaganda, a nazvom preferencia sa oznacuje prasproste spomalenie MHD, a preferencia IAD na jej ukor - aby tade vobec mohli odbocit, kedze teraz nemozu, lebo musia davat prednost.
A este jedna drobnost - fakt, ludia, nemate niekto znameho pravnika? Tie Vinohrady si skutocne zasluzia trestne oznamenie za sabotaz dopravy...za to, co tam momentalne stoji a "funguje" by mal ist niekto normalne sediet.
Ad prezentovane busy:
Heuliez: znova a stale nic ine, len praobycajna Agora po faceliftovej kure, tentokrat vsak podstatne vydarenejsej ako v pripade otrasne vyzerajuceho cela Citelisu
stary Renault: podobnost cela s Ikarusmi 111 a 161 ciste nahodna
Tipujem sice, ze asi Ikarus kopiroval od Renaultu (hoci kludne to mohlo byt aj naopak) no tie Ikarusy sa mi celkovo pacia o viac nez tento Renault - je tiez pekny, no tie Ikarusy su akesi dotiahnutejsie
(ked si odmyslim bocne okna systemu "co najviac roznych sirok") 
Spectre & VanHool: ano, vanHool ide inou cestou, a to cestou riadenej 3. (a prip. 4.)napravy. Co si osobne nemyslim ze by bola prave idealna cesta, aj ked sa snazia o optimalizaciu riesenia skracovanim vzdialenosti od 2. napravy po os klbu (co je u riadenej 3. napravy vhodne), ale stale ten zadny clanok musi dost "zametat" - jednoducho to nezoptimalizujes tak, aby zaroven dostatocne malo vybiehal dovnutra obluka, a zaroven malo "zametal" vonkajsim rozkom. Ono sa to proste neda, bud jedno alebo druhe, nie oboje. To mas uz totiz skoro ako tramvaj - v celom obluku okrem zaciatku zameta predny vonkajsi roh, a v celom obluku okrem konca zasa rovnako zameta zadny roh. U busov s neriadenou 3. napravou mas eliminovane aspon to zametanie zadneho clanku, ktory takmer kopiruje predny, hoci ide trosku viac dovnutra. No beztak, koncepcia 3. napravy nema zdaleka taky vplyv na manevrovatelnost voza, ako dlzky rozvorov, previsov, vzdialenosti naprav od klbu, a dimenzovanie klboveho spojenia. A to urcite vies. A dovolim si tvrdit, ze napr. taka 22Tr, ktora ma 2. napravu skoro rovnako vzdialenu od osi klbu ako neriadenu tretiu, ma lepsiu manevrovatelnost (teda lepsi prejazdovy profil) nez akykolvek klbovy voz s riadenou 3. napravou.
A teraz uplne offtopic: Ked sa tu spominali linky odvsadial vsade, napadlo ma, ze aj ja som mal kedysi taku maniu vymyslat elektrickove linky tak, aby co najviac vyuzivali vsetky mozne manipulacne prepojky
A spomenul som si na uz neexistujucu prepojku Vajnorska - Mileticova, krizom cez Trnvske myto
(pamatam si tam este tie kolajnice). Vedeli by mi pamatnici (Bigmac, S499) opisat, na aky signal sa tam po tej spojke vlastne jazdilo?
Ved ten smer zablokoval komplet cele Trnavske, okrem smeru z Vajnorskej do Kriznej a Sancovej
A este jedna drobnost - fakt, ludia, nemate niekto znameho pravnika? Tie Vinohrady si skutocne zasluzia trestne oznamenie za sabotaz dopravy...za to, co tam momentalne stoji a "funguje" by mal ist niekto normalne sediet.
Ad prezentovane busy:
Heuliez: znova a stale nic ine, len praobycajna Agora po faceliftovej kure, tentokrat vsak podstatne vydarenejsej ako v pripade otrasne vyzerajuceho cela Citelisu

stary Renault: podobnost cela s Ikarusmi 111 a 161 ciste nahodna



Spectre & VanHool: ano, vanHool ide inou cestou, a to cestou riadenej 3. (a prip. 4.)napravy. Co si osobne nemyslim ze by bola prave idealna cesta, aj ked sa snazia o optimalizaciu riesenia skracovanim vzdialenosti od 2. napravy po os klbu (co je u riadenej 3. napravy vhodne), ale stale ten zadny clanok musi dost "zametat" - jednoducho to nezoptimalizujes tak, aby zaroven dostatocne malo vybiehal dovnutra obluka, a zaroven malo "zametal" vonkajsim rozkom. Ono sa to proste neda, bud jedno alebo druhe, nie oboje. To mas uz totiz skoro ako tramvaj - v celom obluku okrem zaciatku zameta predny vonkajsi roh, a v celom obluku okrem konca zasa rovnako zameta zadny roh. U busov s neriadenou 3. napravou mas eliminovane aspon to zametanie zadneho clanku, ktory takmer kopiruje predny, hoci ide trosku viac dovnutra. No beztak, koncepcia 3. napravy nema zdaleka taky vplyv na manevrovatelnost voza, ako dlzky rozvorov, previsov, vzdialenosti naprav od klbu, a dimenzovanie klboveho spojenia. A to urcite vies. A dovolim si tvrdit, ze napr. taka 22Tr, ktora ma 2. napravu skoro rovnako vzdialenu od osi klbu ako neriadenu tretiu, ma lepsiu manevrovatelnost (teda lepsi prejazdovy profil) nez akykolvek klbovy voz s riadenou 3. napravou.
A teraz uplne offtopic: Ked sa tu spominali linky odvsadial vsade, napadlo ma, ze aj ja som mal kedysi taku maniu vymyslat elektrickove linky tak, aby co najviac vyuzivali vsetky mozne manipulacne prepojky




inTony