Reakcia na: Beus #47993:
Ehm, nechcem byt sprosty, ale taka 38+135 ma adheziu mizivu, vsak aj 38 sama o sebe nie je nic moc (je velmi lahka). A bez problemov to vyjde na stanicu. Myslim ze tu ide aj o ine veci nez adheziu. Nakoniec, v ex DDR je plno suprav T4D+B4D, pripadne T3D+B3D. A tiez tam jazdia aj do stupani. Rozdiel je v tom, ze takato suprava ma pri plnej obsaditelnosti polovicny trakcny vykon oproti suprave dvoch motorovych voznov, cize zakonite pomalsi rozjazd a je leniva, lenivsia ako kachna. A to je uz co povedat. Samozrejme, adhezia je tiez polovicna, co iba prispieva k suchtavemu rozjazdu. Nakoniec, vid Wien, supravy E2+c5, ktore maju dokopy 5 podvozkov, z toho 2 trakcne. Preto maju tie ich tramvaje aj taky mizerny odpich, najma ked zacne prsat (zazil som, to sa nevedelo rozbehnut ani na robvine). O tej brzde, kde zadny voz narazal do predneho a potom ho zasa brzdil by sa dalo tiez pisat. Ked uz bola suvisle mokra kolaj, tak to bolo zasa OK. ?
Beus
Jednoducho - prevadzkovat v BA kopcovitych podmienkch vozidla/supravy s 50% adheziou je... len o malicko mensia zvrhlost, ako prevadzkovat v Tatrach serble typu 425.95x s 33% adheziou, zvysenou kadejakymi zavaziami na mozno 40% (odbornici, opravte ma).
V BA je na niektorych miestach aj 66%-na adhezia vozidiel K2x problemom, a keby si mal trakcny voz s vlecniakom, na stanicu sa ti za nevhodnych podmienok nema sancu vyhrabat ani s tonou piesku. U nas je jednoducho potrebna 100%-na adhezia, takze by si potreboval nie vlecniaky, ale plnohodnotne trakcne B-vozy, cize by sa lisili len absenciou kabiny a niektorych riadiacich obvodov, a domysli si, ci by sa to vobec vyplatilo
Zmena temy: Pre vsetkych, ktori nechapu obratisko Dostihova draha - to NIE JE myslene ako konecna Dostihova draha, to je myslene ako konecna Nam.hraniciarov, a kedze tie vozy tam nie je kde otocit, tak aspon odvezu tych par ludi 1 zastavku na/z Dudovej, a tam sa otocia. Technicky neexistuje lepsia moznost, ako ukoncit linku na Nam.hraniciarov (co povazujem za celkom rozumne ukoncenie).