All: Bratislava má 450 000 obyvateľov. V pracovnom dni sa jej počet zvýši na 650 000 až 700 000 čo tvoria dochádzajúci a prechodne bývajúci. Dlh Bratislavy je vyše 5 mld. Sk čo nie je zrovna najlepšie. No a čo s tým metro? Nehovorím, že by sme tu mali mať 30 km sieť metra, ale aspoň Petržalku treba spojiť s ostatným mestom niečim rýchlim a výkoným a idúcim po vlastnom telese či už nad zemou, po zeme alebo pod zemou. Postačujúce by bolo možno len obsluhovať naprieč územie celej Petržalky a širšie centrum mesta, ktoré by sa uzatváralo kruhom tak ako je to navrhované pri type ľahkého metra MATRA. Či tam bude jazdiť tento typ metra, prípadne moskovský typ alebo aj rýchlostná veľkokapacitná električka, ktorá by mohla mať interval minimálne 2 min. o tom nech rozhodnú odborníci a hlavne financie. Ale nech to netrvá dlho. Musím, síce nerád ale predsa uznať, že je to výkon DP Bratislavy prepraviť 90 000 ľudí cez 4 mosty nad Dunajom a to 24 linkami autobusovej dopravy v trvaní 2 hodín rannej prepravnej špičky. Pre nezasvätených, poprípade priateľov zo zahraničia: PETRŽALKA je vyvrcholenie socialistickej architektúre v panelovej výstavbe. Je to najväčšie slovenské panelové sídlisko, možno aj československé so 130 000 obyvateľmi nasťahovanými do tzv. králikárni. Nachádza sa na druhej strane Dunaja, čiže ak sa chce Petržalčan dostať do mesta alebo na Slovensko musí použiť niektorý zo 4 mostov, z ktorých jeden je na spadnutie a druhý je už kapacitne preťažený, čiže ostávajú ešte dva, z ktorých jeden nanávidí väčšina Bratislavčanov, lebo za jeho obeť padla polovica krásneho historického mesta začiatkom 70-tých rokov. Je to tzv. MOST SNP s reštauráciou na pilieroch vo výške 80 m nad hladinou Dunaja. Určite ho poznáte. Ale vráťme sa k tej Petržalke a kvalite dopravy. Ako sa môžete dočítať, tak vám Petržalka vyznie dvoma slovami: "BETÓNOVÁ DŽUNGĽA". O tej kvalite dopravy neskôr, musím končiť. MAJTE SA VŠETCI PEKNE!!!!
Jaroslav Praha
predem dekuji