No toto bude velmi dlho trvat, kym spohodlneli blavaci naucia, ze uz im bus nejde priamo od domu az k robote/skole /samozrejme raz za cas/... V kazdom inom meste sa prestupuje uplne bezne a nikto nic nenamieta. Siet nosnych liniek s hustymi intervalmi je ovela vyhodnejsia! Ovela menej casu stravite vyckavanim na zastavke a hlavne si netreba pamatat cestovny poriadok!!!
Viem si tam predstaviť nejaký S-bahn v intervale 10 minút, ale to je predsa niečo úplne iné ako to, čo má robiť električka...
yale
Je to zaujímavý paradox, že petržalská električka sa stavia údajne kvôli tomu, že nie sú peniaze na tunel pod Dunajom pre definitívny systém. A keď sa črtá možnosť, že peniaze na tunel sa dajú získať v spolupráci so železnicami, potom sa mi zdá trochu zvláštne, ak sa tento projekt odmieta zo strany mesta...
Keď si porovnáme proklamované údaje:
električkové provizórium: cca 8 mld. Sk, realizácia cca 5 rokov
železničný projekt: cca 14-17 mld. Sk (vrátane pripojenia letiska), realizácia cca 8 rokov
pripadá mi rozumnejšie ísť už na definitívne riešenie a nekopiť na seba jedno provizórium za druhým. Každý z tých dvoch projektov má svoje slabé stránky, možno by stálo za to, keby sa radšej celá záležitosť ešte raz zvážila a vytvoril sa jeden projekt, ktorý by mal podporu všetkých (BA, VÚC, ŽSR, mesto, štát) a teda mal šancu získať podporu aj cez EÚ.