Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: inTony #46400:
Ano, vyrazny suhlas. Tu v Prahe sa urobilo takto "mimo vlaku" metro. Zeleznicne stanice vybavene stanicou metra su len tie styri medzinarodne rychlikove (hl.n., Masarycka, Smichov a Holesovice), ale inak hroza. Nad stanicou metra Hradcanska je ZST Praha Dejvice, chyba prepojenie. Nad stanicou metra Vltavska je ZST Praha Bubny, chyba prepojenie. Pod stanicou metra Kacerov prechadza zel.trat Praha Vrsovice - Praha Krc, vlaky tam zastavku a prestup nemaju vybudovany. Vedla useku Rajska Zahrada-Cerny most ide paralelne zel.trat do Hradca a Turnova. Zastavka ani prepojenie tam nie je. Ked je nosna doprava postavena takto prec od zeleznice, potom sa zeleznica blbo integruje do vnutromestskeho dopravneho systemu.

Kde by som zeleznicu videl v BA najradsej, by bola plne integrovana doprava na trati DNV-Bratislava hl.st., kde by sa mali vlaky zahustit na spickovy aspon 15 min. int. (doplnit sucasne spoje zo smeru Marchegg a Kuty nejakymi pendlermi BA-DNV). Samozrejme, integraciou rozumiem moznost cestovat na mesacnik MHD vlakom BEZ NUTNOSTI dokupovat si extra kupon na zeleznice.
Reakcia na: inTony #46398:
Ten projekt sa nenavrhuje kvôli nejakej mestskej doprave (to je len akýsi doplnok), ale ako výstavba európskych železničných koridorov. Konkrétne je to najmä projekt č. 17 Railway axis Paríž - Štrasburg - Stuttgart - Viedeň - Bratislava a jeho prepojenie s železničnou osou č. 23 Gdansk - Varšava - Brno/Bratislava - Viedeň.
Mapy sú tu:
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/maps/doc/pp17.pdf
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/maps/doc/pp23.pdf
Viac o The Trans-European Transport Networks (TEN-T) je na:
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/index_en.htm

Takýto tunel by značne zrýchlil tranzitnú dopravu na trase Viedeň - Bratislava (Filiálka) - trať 120/130. Bohužiaľ nikde v prezentáciách sa nehovorí o navrhovanej kapacite tunela, t. j. koľko expresných vlakov by tade za deň prešlo, koľko zastávkových (prímestských) a aký by bol ich interval a teda aj použiteľnosť nielen na prímestskú ale aj mestskú dopravu. Bez takýchto údajov je projekt ťažké objektívne posúdiť. Takisto som nevidel v materiáloch umiestnenie navrhovaných staníc v meste (medzi Filiálkou a Petržalkou), len predpokladám umiestnenie jednej v lokalite Pribinova - Šafárikovo nám. a druhej pri AS Mlynské Nivy.
Električka a vlak by sa podľa mňa mali integrovať, prestupnými stanicami. Nie tak aby viedli súbežne a boli vlastne konkurenciou. Napr. predĺženie električkoej trate po Dúbravčice, pokračovaním do Volkswagenu. Prestup by bol v žel. zastávke Dúbravčice. Ďalej predĺženie električky po ŽST Vajnory, kde by bol ďalší prestup. VVybudovanie električky pod zemou popod Dunajskú a Mlynské nivy, ďalšia prestup. st. ASMN, cez Slovnaft na dolné hony kde by bola ďalšie prestupná stanica medz vlakom a električkou. Hybridný rozchod by mohol viesť na letisko. Samozrejme by sa počítalo s električkou do Petržky, ale v Janíkovom dvore až po železnicu, kde by bola ďalšia prestupná stanica medzi vlakom a električkou. Zároveň by nebol vybudovaný centrálny mestský okruh nosného systému, pretože na Hlavnú stanicu by stačila terašia trať a autobusy. A východnú trasu cez Nivy kopíruje vlak. Ďôležitou stanicou by sa stala Filiálka a už teraz tam chodia električky a aj autobusy resp. trolejbusy. Ďalšia prestupná stanica medzi električkou a vlekom by mohla byť pri OD Slimák. CMO by sa nemusel stavť a mesto by ušetrilo.
Reakcia na: Martin Fundárek #46395:
V už spomínanom materiále http://www.reming.sk/aktuality/pk_boj_s_mlynmi.pdf sú schematicky znázornené navrhované trate, je tam aj prepojenie Filiálka - Slovany - Hlavná stanica a Filiálka - Slovany - Nové mesto. Bohužiaľ iba na schematickej mape, konkrétne trasovanie sa neuvádza.
Reakcia na: Martin Fundárek #46394:
Ja len nechápem načo tam bude želez. medzi filiálkou a Petržkou cez Nivy. Pokiaľ viem súbežne sa v ďalekej budúcnosti ? plánaju pozemná električková trať popod Karadžičovu a Filiálku s napojením na existujúcu trať. (Časť centrálneho ohruhu nosného systému) Už teraz chodí električka prakticky Slimáka súbežne so vlakovou traťou..
Reakcia na: Andy #46393:
Pripúšťam, že to bude rýchlejšie z Rače alebo Vajnor. Ale ako sa do toho tunela dostane z hlavnej? Tej totiž prepojenie s filiálkou chýba.
Reakcia na: tomas1 #46376:
Mám skôr pocit, že železnice si postavili hlavu a tvária sa, že za 12 miliárd obnovia to, čo pred tridsiatimi rokmi rozbili. Myslím si však, že nejde o reálny plán, skôr o zahmlievací manéver s cieľom udržať si filiálku. Inak by asi železnice poriadne kričali, keď sa nedávno predávali pozemky pod bývalou ŽST Nivy.
Reakcia na: Martin Fundárek #46392:
Keď pôjde vlak cez tunel, tak to bude rýchlejšie ako teraz cez ÚNS a PRístavný Most
Reakcia na: mrcheef #46378:
Ako sa týmito piatimi stavbami skráti spojenie medzi hl.st. a Petržalkou?
Reakcia na: tomas1 #46384:
Niečo na túto tému sa dá nájsť na stránke

http://www.reming.sk/aktuality/pk_boj_s_mlynmi.pdf
Dnes nepremávala 191. DPB má zvláštnu predstavu o priaznivých poveternostných podmienkach.
Reakcia na: Ámos Keynes #46374:
Ja ani nenapadam ten projekt ako tu postupnost. Myslim si, ze bvy bolo vhodnejsie postavit najprv lacnejsiu variantu (BB-Ruzomberok) a povenovat sa aj inym ROZVOJOVYM dopravnym stavbam (kolko obchvatov chyba, ako vyzeraju napr. cesty v Bratislave) a potom vybudovat usek Zilina - Ruzomberok. Viem velmi dobre, ze situacia tam je priserna, ale velka cast tej dopravy by mohla ist cvez BB - jednoducho rychlejsie, lacnejsie, efektivnejsie. Nejde mi o to co, ale kedy - postupnost.
No a v neposlednom rade si tiez mesto urci, ako casto a kedy maju elektricky premavat. U vlaku by bolo mesto zavisle od zeleznic a v konecnom dosledku by to bolo asi prospesnejsie pre kraj ako pre Bratislavcanov.
A este som zabudol, ze na zeleznici moze byt len par zastavok a naproti tomu elina moze mat vela zastavok tak preto asi aj preferuje elektricku.
No ale predsa mesto sa netaji tym ze elektricka po moste ma byt iba docasne riesenie a perspektivne by chcelo dat elinu pod zem a most chcu vratit autam,ale az ked budu mat peniaze. No mesto nechce preto obchvat, lebo takmer identickou trasou chce viest elektricku.
Reakcia na: tomas1 #46384:
No podla mna mestu ide najma o cas, stavba elektrickovej trate do Peetrzky ju urcite casovo menej narocna ako podkopanie Dunaja, resp podkopanie aj casti mesta medzi riekou a Filialkou...
A okrem toho, volby uz nie su tak daleko, a kazdy sa chce prezentovat svojou pracou, teda mesto, kraj a zeleznice 🙂
Reakcia na: mrcheef #46378:
To som vsetko precital. Chcel by som z toho napr. vediet, preco chce mesto stavat elektricku, ked ju moze mat zadarmo. Aj na kraji nad tym krutia hlavou. A teda, ze preco je ten projekt s obchvatom pre mesto nepripustny (podotazka: preco to nazyvaju obchvat, ked to ide durch cez petrzalku?). ?
BTW zarazilo ma, ze na strankach MDPT SR a ZSR som o tom nenasiel ani zmienku.
Reakcia na: Ámos Keynes #46380:
"Ja som si zle pozrela tú mapu mal som pocit, že ide až na Prievozskú." - dobrá veta.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.