Martin: Ked si bol v BA, prave bolo take obdobie, ze 1/3 Ik 435 nejazdila, ale odvtedy sa to dost zmenilo. Ked som bol napriklad v Prahe, polovica vozov bola nehorazne spinava, ale preto hned netvrdim, ze je to u vas pravidlom.
Si: Ja by som zase DPB obhajoval iba s mierou - maju sice zviazane ruky, ale su aj lahostajni - chces priklad? (Uz 10-ty krat opakujem) Handrou zastrety transparent 1405, opravy stylom vyberiem motor, strcim do busu, nech vytecie olej na podlahu a podobne... Na to netreba dotacie, na to treba len volu chciet robit svoju pracu dobre. A aj opatrenia myslene v dobrom dopadnu "slovensky" - napr. elektricky mali kabinu v povodnom stave bez nalepiek a inych "vylepseni", ale uplynul nejaky cas a zase maju elektricky kabiny polepene a este horsie - na jednej je najnovsi Dopravny kontakt otoceny o 90 stupnov. Vyzera to hrozne.
KLF, Si: Prosim povedzte mi konkretne cisla, o kolko je "uzkorozchodna" elektricka drahsia od "normalnorozchodnej"? Dalej by som rad videl cisla, kolko by celkovo stalo prestavanie nasich trati na 1435 mm (vratane vymien podvozkov, zaplatenia nahradnej dopravy, straty na HDP vzniknutej v dosledku dopravneho kolapsu,...). (A to uz nehovorim o znicenych nervoch cestujucich.) V BA treba riesit rozvoj elektrickovej dopravy a nie desatrocia diskutovat o rozchode. (Podla mna rozvoj sa nerovna 1435 mm.) Keby sa energia vynalozena na rozchodove debaty vyuzila ucelne, uz by sme sa mohli vozit po novych tratiach.
Si: Ja by som zase DPB obhajoval iba s mierou - maju sice zviazane ruky, ale su aj lahostajni - chces priklad? (Uz 10-ty krat opakujem) Handrou zastrety transparent 1405, opravy stylom vyberiem motor, strcim do busu, nech vytecie olej na podlahu a podobne... Na to netreba dotacie, na to treba len volu chciet robit svoju pracu dobre. A aj opatrenia myslene v dobrom dopadnu "slovensky" - napr. elektricky mali kabinu v povodnom stave bez nalepiek a inych "vylepseni", ale uplynul nejaky cas a zase maju elektricky kabiny polepene a este horsie - na jednej je najnovsi Dopravny kontakt otoceny o 90 stupnov. Vyzera to hrozne.
KLF, Si: Prosim povedzte mi konkretne cisla, o kolko je "uzkorozchodna" elektricka drahsia od "normalnorozchodnej"? Dalej by som rad videl cisla, kolko by celkovo stalo prestavanie nasich trati na 1435 mm (vratane vymien podvozkov, zaplatenia nahradnej dopravy, straty na HDP vzniknutej v dosledku dopravneho kolapsu,...). (A to uz nehovorim o znicenych nervoch cestujucich.) V BA treba riesit rozvoj elektrickovej dopravy a nie desatrocia diskutovat o rozchode. (Podla mna rozvoj sa nerovna 1435 mm.) Keby sa energia vynalozena na rozchodove debaty vyuzila ucelne, uz by sme sa mohli vozit po novych tratiach.
si
West> Okrem ineho bola debata napriklad aj o tom, ze ak by sa siel radikalne obnovit vozovy park (t.j. nakupit nove vozy), tak ak by sme nakupovali vozy pre rozchod 1435 mm a prerabali rozchod trati, mozno by sme na tom este aj usetrili, ale urcite neprerobili (lebo ako vedlajsi efekt by bolo ze by boli opravene trate:-)) ako keby sme sa rozhodli nakupit nove vozy pre rozchod 1000 mm. A to tu teraz nie je ani tak o tom, ze ci sa ma v lete spravit vyluka a zmenit rozchod, ale ze s akym sposobom by sa mali elektricky rozvijat. A dalsi rozvoj na 1435 by priniesol citelne znizenie nakladov tak pri zriadovani ako aj prevadzke. Dufam ze sa tu so mnou nezacne este niekto hadat ze naco rozvijat elektricky :-))