Reakcia na: Andy #44779:
Veď ževraj majú prísť dva SORy pre zájazdy. Tak hádam by sa to dalo použiť na to.Re #44773 si: hehe, no ono ani tak nejde oto, že nechápem, ale skôr o to, že mi to nikdy nikto nevysvetloval a ani som o tom nečítal. Podľa mňa je logické, že stĺpy na ktorom visí vedenie pre obojsmernú premávku musia byť pevnejšie ako stĺp, ktorý bude držať jednu stopu pre jeden trol dva krát za hodinu. Ale ak nie, pouč ma prosím.
Re #44776 BigMac: To, že tam už nejaké dráty visia neznamená, že ich tam môžme dať bezhlavo koľko sa nám zachce. Veď aj tých 3x400V by sa dalo raz zakopať. A určite sa k tomu pristúpi, ale ažk keď dokončia terajšiu reko cesty aby jumohli hneď rozkopať. Nerozumiem, prečo to vlastne teraz nespravili. A sodíkovými výbojkami myslíš verejné osvetlenie, je nefunkčné : nech sa páči poruchy osvetlenia 02/63810151 ☺
(drážny úrad by nás hnal)
Viem, je to off-topic, ale hadam vas zaujima aj daco ine ako MHD...
si
Staticke ucinky su tie, ktore sa s casom nemenia - napriklad vlastna tiaz, tieto na konstrukciu posobia stale. Ich stanovenie je vcelku jednoduche a taktiez nebyva velky problem na ne overit staticku pevnost konstrukcie.
Dynamicke ucinky sa s casom menia, medzi ne sa radia veci ako napriklad vplyv vetra, alebo v pripade trolejoveho vedenia aj prejazd trolejbusu. Je obtiazne ich exaktne vyjadrit, zvycajne sa ich ucinky udavaju pomozou neakej pravdepodobnosti a dimenzovanie sa robi pre neaku vopred dohodnutu hodnotu, pravdepodobnost prekrocenia ktorej je minimalna.
teraz porovnanie tychto ucinkov v pripade trolejoveho vedenia na praktickej ukazke:
ako casto sa stretnes so spadnutym osvetlovacim telesom zo stoziara na ktorom su uchytene troleje a ako casto zo stoziara kde troleje nie su ? (taktiez si sa uz mohol stretnut aj s ohnutym vyoznikom, pretrhnutym nosnym lanom a pod. a na vine to zvycajne mal len jeden trolejbus a siroko daleko nemusel byt ziaden iny) Je z tohto prikladu zrejme, ze dynamicke ucinky mozu vcelku casto dosiahnut niekolkonasobku ucinkov statickych ? A dufam zeby si nerad vytvorit trat kde by kazdu chvilu stala premavka z dovodu ohnuteho stlpu trakcneho vedenia...