Reakcia na: yale #42893:
ale potom sa to nedá robiť v etapách.. to by hňeď musela byť trasa rýchlodráha - tunel - rýchlodráha. to sa nedá.Myslí sa to tak že postupne sa budú prerábať trate a kupovať nové vozidlá.
- je mi jasné, že ako si to myslel, ale dobre to vyznelo
Ale aj tak, ak berieš električkové provizórium ako zlé, prečo neberieš ako zlé "light rail shuttle" provizórium? Oboje sa môže zvrhnúť do veľmi dlhého provizória, to light rail shuttle navyše aj do drahšieho.
yale
1. Systém bude od začiatku plne nezávislý, akékoľvek kolapsy na ostatných úsekoch tratí sa ho nebudú týkať, vozidlá budú chodiť v pravidelných intervaloch (pochybujem, že zabezpečíš, aby sa električka z Rače preštrikovala v špičke cez mesto tak, aby sa zaradila do pravidelného intervalu do Petržalky v špičke).
2. Je možné od začiatku zvoliť perspektívny dopravný systém a nie je potrebné sa viazať na predstavu električky s metrovým rozchodom. To môže byť v konečnom dôsledku aj lacnejšie, ako viazanie sa na systémy z minulosti. Dokonca by prevádzku nového systému nemusel ani zabezpečovať existujúci DP, čo by mohlo byť výrazným pozitívom.
3. Politicky bude zrejmé, že sa vo výstavbe musí pokračovať; v prípade električky výstavbou do Petržalky všetko skončí, neexistujú plány na ďalší vývoj tohto systému. Podzemný systém dočasne ukončený v centre bude vždy na prvom mieste mestskej priority a môže sa stať prioritou celého štátu; nejaká chýbajúca linka električky nikoho nebude vzrušovať.
4. Skrátka, výstavba električky do Petržalky je podľa mňa plánom, ktorý potichu počíta s ďalším odlivom cestujúcich do IAD, nekladie si ambíciu tento trend otočiť. Preto ani neskôr nedôjde k ďalšiemu rozvoju električiek, systém bude prevádzkovaný len k zachovaniu existujúceho stavu.