Reply on: yale #42882:
"v prípade električky výstavbou do Petržalky všetko skončí, neexistujú plány na ďalší vývoj tohto systému." - Dovolím si citovať z Návrhu ÚP:"Návrh uvažuje s vybudovaním segregovanej trasy nosného koľajového systému v Petržalke (v osi komunikácie Jantárova), ďalej s prekonaním Dunaja tunelom a s vytvorením okruhu okolo centra mesta v podzemnej úrovni s 2 prestupovými stanicami (Kamenné nám. a Trnavské mýto - Filiálka). Ďalšie vedenie (...) Za zmysluplnú I. etapu je potrebné považovať vybudovanie nosného systému z Petržalky tunelom pod Dunajom po stanicu Trnavské mýto. V súlade s prijatým uznesením MZ č. 251/2003 sa pre 1. fázu I. etapy navrhuje zapojenie radiály z Petržalky do centra mesta cez Starý most na sieť povrchovej električky s rozchodom 1000 mm ako dočasné riešenie do výstavby tunela pod Dunajom."
Toto nie je plán na ďalší rozvoj systému? Či sa dodrží alebo nie, to nemôže teraz nikto povedať, ale plán na ďalšie pokračovanie rozhodne existuje.
yale
1. Systém bude od začiatku plne nezávislý, akékoľvek kolapsy na ostatných úsekoch tratí sa ho nebudú týkať, vozidlá budú chodiť v pravidelných intervaloch (pochybujem, že zabezpečíš, aby sa električka z Rače preštrikovala v špičke cez mesto tak, aby sa zaradila do pravidelného intervalu do Petržalky v špičke).
2. Je možné od začiatku zvoliť perspektívny dopravný systém a nie je potrebné sa viazať na predstavu električky s metrovým rozchodom. To môže byť v konečnom dôsledku aj lacnejšie, ako viazanie sa na systémy z minulosti. Dokonca by prevádzku nového systému nemusel ani zabezpečovať existujúci DP, čo by mohlo byť výrazným pozitívom.
3. Politicky bude zrejmé, že sa vo výstavbe musí pokračovať; v prípade električky výstavbou do Petržalky všetko skončí, neexistujú plány na ďalší vývoj tohto systému. Podzemný systém dočasne ukončený v centre bude vždy na prvom mieste mestskej priority a môže sa stať prioritou celého štátu; nejaká chýbajúca linka električky nikoho nebude vzrušovať.
4. Skrátka, výstavba električky do Petržalky je podľa mňa plánom, ktorý potichu počíta s ďalším odlivom cestujúcich do IAD, nekladie si ambíciu tento trend otočiť. Preto ani neskôr nedôjde k ďalšiemu rozvoju električiek, systém bude prevádzkovaný len k zachovaniu existujúceho stavu.