Reply on: macXio #42890:
Naopak, vďaka tým výjazdom vozidiel mimo rýchlodrážnu časť potrebuješ v súčasnom pláne ďaleko viac vozidiel, ako by si potreboval pre uzatvorenú trasu, pretože tie vozidlá sa budú šuchtať povrchovými trasami po meste a budú mať výrazne nižšiu priemernú rýchlosť. Ak budeš mať trasu rýchlodrážna radiála-tunel-rýchlodrážna radiála, potrebuješ menej vozidiel a môžeš zvoliť vhodné vozidlo bez toho, aby si bol obmedzovaný parametrami povrchovej trate v centre mesta.
tr3mp
"Návrh uvažuje s vybudovaním segregovanej trasy nosného koľajového systému v Petržalke (v osi komunikácie Jantárova), ďalej s prekonaním Dunaja tunelom a s vytvorením okruhu okolo centra mesta v podzemnej úrovni s 2 prestupovými stanicami (Kamenné nám. a Trnavské mýto - Filiálka). Ďalšie vedenie (...) Za zmysluplnú I. etapu je potrebné považovať vybudovanie nosného systému z Petržalky tunelom pod Dunajom po stanicu Trnavské mýto. V súlade s prijatým uznesením MZ č. 251/2003 sa pre 1. fázu I. etapy navrhuje zapojenie radiály z Petržalky do centra mesta cez Starý most na sieť povrchovej električky s rozchodom 1000 mm ako dočasné riešenie do výstavby tunela pod Dunajom."
Toto nie je plán na ďalší rozvoj systému? Či sa dodrží alebo nie, to nemôže teraz nikto povedať, ale plán na ďalšie pokračovanie rozhodne existuje.