Reakcia na: d3k0 #41907:
Predovšetkým si pozri, čo vlastne tvrdím. A to, že MHD potrebuje zásadnú zmenu. A že petržalský projekt ňou nie je, pretože namiesto toho, aby začal riešiť problém dopravy v centre, iba do starého systému pripojí v problematickom bode ďalšiu radiálu a potom "nech sa deje, čo sa má diať". Plus, absencia ďalších etáp rozvoja systému - za ďalšiu etapu nepovažujem úvahu typu "keď budú peniaze, zbúrame štvrtinu toho, čo sme postavili a povedieme trasu inam".
Riešenie dopravy v trase A by som naozaj nechal až na neskôr, a určite je zaujímavejší segment A v úseku Filiálka - AS Mlynské Nivy - centrum, ako trasovanie v radiálach. Rýchla karloveská trasa nadobudne význam vo chvíli, keď sa rozbehne masovejšia výstavba na konci Dúbravky - Devínska brána a pod. Ale keďže nebude, tak nové obyvateľstvo asi nemá čo riešiť - autá smer tunel Sitina...
Na druhej strane tiež by som netvrdil, že karloveská radiála je práve ideálnou "električkovou rýchlodráhou", pretože momentálne to nie je nosná, ale skôr obslužná trasa s hustými zastávkami, častými prechodmi automobilov cez trať atď atď. Dúbravčania ktorých poznám príliš neskáču nadšením, že sa do centra dostanú za kvalitnú polhodinku... Kedysi chodili ako doplnok v špičkách expresné autobusy, tie boli zrušené...
d3k0
Demagogiu tu siris skor ty, ak tvrdis, ze jedine, co spasi toto mesto je metro alebo nieco jemu podobne. Ja netvrdim, ze elektricka spasi toto mesto, ale ze za nepomerne mensie investicie dokaze do znacnej miery metro nahradit. Vozil som sa aj metrom aj rychlodraznou elektrickou a rozdiely dobre poznam, takze mi tu o demagogii rozpravat nemusis.
Nejake metro cestu z Dubravky do mesta neurychli, staci si k ceste metrom pripocitat cas na cakanie na elektricku, ktora ta k metru privezie, cas na zalezenie do rury a cas na vylezenie z rury a aj to, ze sa metro ma oblukmi trepat cez DD a Slavicie udolie. Ale nic ti nebrani napisat mi sem ako si to cele predstavujes, a preco by napriklad Dubravcania mali chciet metro