Akoze pani a dami.... Chce to klud... nehadajte sa... skuste najst spolocnu rec... Som za elektricku = mensi cash ale zmenit rozchod na 1450 mm = vela cash ?!! nemam nic proti 1000 mm ale sme posledny v CSR kde to je...
Bohužiaľ, možno len súhlasiť. Ale na debatu keby bolo keby to nie je zlé. Skoda, že aj BA sa nezačalo pred 30-timi rokmi s metrom. Ale to sme zas opäť na začiatku.
Jozef:Takto hej,lenže v BA je to z kategórie ťažkého Sci-Fi. papuca:Presne tak.Doporučujem Jonnymu tisíckrát denne si zopakovať Tvoj príspevok. Fobust,bigmac:Treba si pozrieť nápravové tlaky súčasných električiek.Inak prázdna T3SUCS nemá 4 tony na nápravu ale vyše 5,električky T3 nám totiž počas svojho života priberali minimálne tak ako ja ?.
Prepac,
uvediem tvoju reakciu na 41637 Papyr do poriadku.
V Parizi sa ZIADNY usek metra nevyuziva zeleznicou.
Mozno si mal na mysli aglomeracnu rychlodrahu RER.
Ma 5 liniek, dve prevadzkuje RATP (Parizsky DP) a tri
prevadzkuje SNCF (Francuzske drahy). Na tychto linkach
raychlodrahy prevadzkovanych SNCF premavaju aj vlaky,
ale len na povrchovych usekoch, v podzemi sa vyuzivaju
LEN rychlodrazne supravy pre system RER !!!!!
Spomínal som, že medzimestské vlaky premávajú len popod Bruselom. Čo sa týka Paríža, tak viem, že okrem liniek metra cez mesto prechádza 5 samostatných liniek RER (regionálna železnica, len by som poprosil, aby sa v Paríži nepoužíval nemecký názov S-bahn). Regionálne linky vedú po jestvujúcej železničnej sieti a tunelmi naprieč Parížom, sú normálneho rozchodu, dodávka prúdu z trolejového vedenia. Nakoniec toto si môže každý zobraziť na internete Napr. plán liniek RER v Paríži: http://www.ratp.info/orienter/f_plan_de.php?loc=reseaux&nompdf=rer&fm=gif
Ja tu nebudem navrhovať aký tunel má viesť popod Bratislavu, ale ak človek prejde mestá po Európe, tak porovnáva. Prečo by nemohlo byť podzemné prepojenie medzi Filiálkou a Petržalkou, aby sa vytvorila základná os dopravného systému na ktorú by sa napojili reginálne vlaky napr. od Pezinka a Galanty, prípadne aj zo Záhoria. Myslím si, že Bratislava by si to zaslúžila.
Fobust #41673: keby sa nahodou zeleznice rozhodli tunelovat, mohli by to vyuzivat spolocne. Samozrejme, minimalne jedna zo stran by musela ustupit co sa tyka napajania a zabezpecenia.
nech sa to vola ako chce – metro, rychlodraha, rychloelektricka, mestsky vlak, whatever, ale NECH NAS TO VOZI Z MIESTA NA MIESTO RYCHLO, POHODLNE, relativne BEZPECNE :o) a nech nemusime kazdu chvilu stat, lebo mame cervenu, prip. nam auto zaparkovalo na kolajniciach.
nech to kludne beha mo estakadach, inde pod zemou, inde po zemi (a nech to aj lieta trebarz), len nech to prevezie dost ludi a nech to vyzera lepsie ako hrkalky, v ktorych sa tlacim/e ked idem/e z karlovky.
a nech to zbiera elektriku pantografmi alebo z tretej kolaje alebo nech je to pre mna za mna na solarny pohon, ale nech to jazdi aspon relativne na cas a pravidelne.
btw, preco chcu petrzalcania estakady?potrebuju dalsi beton na sprayovanie? bude im to hucat rovno pod oknami… nebo se mejlim? ;o)
Fobust: 10ton osoveho tlaku sa Ti zda pekne? Na tramvaj trocha moc, nemyslis? Na nakladnu masinu pre tazku vozbu na horskej rampe zas primalo, tam sa dnes UIC normy zmienuju v doporuceniach medzi 22,5-25t. Taka plesniva T3 ma poprazdnu necele 4tony a kolko mrtvej vahy zbytocne vozi? Chlapci, uz sa rozhodnite co vlastne chcete. Obyvatelia tohto mesta sa chcu rychlo prepravit vo svojich obvyklych kazdodennych trasach do prace, do skoly, za nakupom, za oddychom z miesta A do bodu B...
Vsevedko: za tristo roky nám tentok nosni sistem bude cely svjet zavydzet! Nejenom Zahorí, Trnavu, Pezinek a Maďare spojíme s Prešpurkem. Také vuaky tu budú jezdzit, ze aj ti Franckové sa pójdu posrat s ťemi svými téžévéčky a i tak nás nepreserú a neprešťijá!
Vsevedko: a ci Ty nevies, ze METRO bude mat takie vozä, co v metre pojdu, po ulici ako elektricka, po ulici bez kolaje ako trolejbus na Dlhe diely, po ulici bez spagatu ako autobus? To Ti je terazky taka nova techňika. A keď ju sovietski inzinieri z NASA vylepsia, tak aj do Americka budu tieto vozä lietat ako aeroplány a do Indie sa budu ako loďy plavit po Dunaji. Veď misíme i širšie vzťahy prepravňije poriješiť priamo z Petržalky i Kamenňieho rínka. A Mauacky sa též hlásija o své práva v evroregyóne, né?
Amos, hlasice: naposledy Ti pisem, ze NIE zasahom vodica 6401 slabo hlasi. Preco taka 6633 nehlasi vobec nic, ked pred polrokom hlasila? Ja som to neprogramoval, otazky tohto typu mi adresujes uplne zbytocne, presne tak isto zbytocne, ako je zbytocny a zmätocny Tvoj zaver o tom, ze "TO ROBIA VODICI". Nerobia. Aj keby chceli, nedostanu sa do nastaveni. Napis oficialnu staznost, sudruhovia byrokrati preveria a som zvedavy aku kravinu Ti odpisu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
Spomínal som, že medzimestské vlaky premávajú len popod Bruselom. Čo sa týka Paríža, tak viem, že okrem liniek metra cez mesto prechádza 5 samostatných liniek RER (regionálna železnica, len by som poprosil, aby sa v Paríži nepoužíval nemecký názov S-bahn). Regionálne linky vedú po jestvujúcej železničnej sieti a tunelmi naprieč Parížom, sú normálneho rozchodu, dodávka prúdu z trolejového vedenia. Nakoniec toto si môže každý zobraziť na internete Napr. plán liniek RER v Paríži:
http://www.ratp.info/orienter/f_plan_de.php?loc=reseaux&nompdf=rer&fm=gif
Ja tu nebudem navrhovať aký tunel má viesť popod Bratislavu, ale ak človek prejde mestá po Európe, tak porovnáva. Prečo by nemohlo byť podzemné prepojenie medzi Filiálkou a Petržalkou, aby sa vytvorila základná os dopravného systému na ktorú by sa napojili reginálne vlaky napr. od Pezinka a Galanty, prípadne aj zo Záhoria. Myslím si, že Bratislava by si to zaslúžila.