Reakcia na: Peter #41591:
Pekný rýchlokurz, sa mi to lubilo. Metro ani rýchlodráha to nebude, bude to obyčajná rýchlodrážna električková trat už len preto, že bude ustit na lavom brehu do obyčajnej, pomalej, preplnenej električkovej siete takže segregovaná bude len čiastočne. Navyše na Šafárikovom námestí sa neráta ani s vybudovaním kvalitného prestupného terminálu ale iba s rekonštrukciou jestvujúcej električkovej zastávky. Podla zámeru ku kúpe súprav dojde až v buducnosti a zatial po tej trati budu jazdit obyčajné zmodernizované električky K2 (K2S)
Peter
Tram do Dubravky, 1 etapa (Hanulova).
Myslim, ze viem.
Od nejakeho roku 1983 do 1986 (1987?).
Mozem ti to presne pozriet v knihe 100 rokov elektriciek v Bratislave. Obratisko bolo riesene formou trangla.
Elina dofrcala na konecnu (pri dnesnej VUB Banke),
v smere jazdy odbocila do lava (Hanulova ul.),
hodila spiatocku a vycuvala to na Schneidra Trnavskeho,
(par metrov pod dnesnou zastavkou Svantnerova).
A frcala zas smerom na Karlovku.
Na konecnej bola mala cervena budka, tak pre dve
osoby. Ked dosla elina, vybehol z budky ujo dopravak s tercikom a pistalkou, zastavil dopravu a dal eline pokyn na cuvanie. Na tej Hanulovej bol velky pieskovy kopec
(na ktorom som sa vzdy hral) pre pripad, ze by elina nezabrzdila :-)) .
Malo to jeden maly nedostatok, mohol tam ist len solo voz,
pretoze kolaj na Hanulovej nebola dost dlha
(inac by musela krizovat dalsiu cestu do sidliska) a hrozilo v pripade poruchy vozidla na danej kolaji odstavenie celeho
useku do Dubravky.
Preto na konci trete (pod dnesnou zastavkou Svantnerova)
stavalo manipulacne vozidlo, aby v pripade poruchy mohlo
pokazeny voz odtiahnut z triangla a trat by nebola blokovana.