Tulenique #4138): Pretoze Ikarus, cize Madari. Neviem ci vies, ako je to "dopytove" otvaranie v Ik4x5/412 zapojene :)) "Pripravene" su na to vsetky vozy, ale asi nasledovnym stylom: Ked cestujuci stlaci ten dzindzik vnutri pri dverach, nad dverami sa rozsvieti svetielko a vodicovi na paneli tlacitko na tie konkretne dvere, pri ktorych to stlacil. Samozrejme to pisti jak sproste pri kazdom stlaceni. Vodic, ked pride na zastavku, kedze tam ziadne tlacitko na uvolnenie dopytu nema, neostava mu nic ine, nez dopytove otvaranie emulovat tym, ze sa pozrie na ten panel, a stlaci len tie tlacitka, ktore mu svietia. A ked niekto chce vystupit pocas statia, tak to stlaci, soferovi to zas pipne, zas sa musi pozriet na panel, ktory gombik mu svieti, a stlacit ho. Alebo ma namiesto tohoto vsetkeho druhu moznost - stlacit jedno tlacitko pre otvaranie vsetkych dveri, na ktore trafi aj popamati. Otvaranie dveri zvonka je riesene este zabavnejsie - moze byt bud aktivovane, alebo nie. Ked nie je, tak su tie tlacitka ignorovane kompletne. Ak to je v cinnosti (zapina sa to jednym prepinacom, nic viac okolo toho vodic nezmoze), funguje to tak, ze kedykolvek sa rychlost voza znizi pod kriticku nemeratelnu hodnotu, tie gulate zelene veci vonku sa rozsvietia, a ked niekto niektore stlaci, tak sa dvere otvoria (a voz zabrzdi, lebo kym su otvorene dvere, voz neodbrzdi). Co v praxi znamena, ze kedykolvek kdekolvek voz zastane, a niekto k nemu pride zvonku a stlaci to, tak si dvere otvori. Napriklad uprostred krizovatky, alebo na semafore. Byt vodicom - mal by si takyto system v cinnosti? ;)) Ja asi nie...:-)
d3k0
Kami: :-)))))) Ja by som zase rad vyhlasil sutaz z coho je 3184, 3007 a 2204, lebo ich povod je neznamy... (Ano, aj 2204 je z niecoho ineho.) Ja by som 2881 najradsej uz poslal do opravy a odtial do muzea. Asi si nim budu jazdit dovtedy, kym sa nerozpadne. Aj tak DPB uz zlikvidoval vsetky historicke Ik 280, takze toto je posledne, co mame (ak neratam polIkarus c. 2855). Bohuzial. Zaujimalo by ma, naco sa so srotovanim vozidiel tak ponahlalo. Keby sa tie vozy zachovali, tak tu uz davno mame polovicu kacic typu K2S. Ako priklad mozem uviest 7103 (ex. 7006), ktora je z prvej serie a bez problemov (vdaka tomu, ze bola precislovana a tym padom nevyradena) jazdi.
Andy: 212 nie je uplne vzdy prazdna. Chod sa pozriet na Kramare...
tulenique: Lebo sme v Bratislave...