Reakcia na: Papyr #40657:
Po zrelej úvahe som zhodnotil, že ten bezkonkurenčne najväčší idiot a sviňa skorumpovaná, aký od prevratu sedel v našej vláde, poškodil a nechal rozkradnúť za pár rokov svojho vystrájania Slovensko viac ako Mečiar.A kto vie, ako ja mám rád Mečiara, tak vie, že toto je ťažké obvinenie.
S tými linkami je to ale trochu inak - on nechce zakázať zahraničným dopravcom jazdiť na Slovensku, on im chce zakázať vnútroštátnu prepravu. Ja sám poznám najmenej dve metódy ako túto pxxovinu obísť. A v ČR nie je situácia o nič lepšia - stačí pozorovať rev okolo Student Agency do Liberca.
Ale všetci kritici sa dopúšťajú zásadnej chyby - vpustenie nedotovaného dopravcu na súbeh s dotovanou linkou má za následok zvýšenie straty dotovanej linky, keďže mu nedotovaný vyžerie lukratívne spoje a stratové mu samozrejme nechá. Preto treba aj bezdotačnému dopravcovi stanoviť presné podmienky - minimálny počet spojov v x, 6, +, prvý a posledný spoj, interval...
Vševedko
2) To tvrdenie, že TV3 má väčšiu mernú spotrebu ako zrýchľovač, je taktiež polopravda - ono totiž záleží na profile trate, medzizastávkovej vzdialenosti a technike jazdy. A čím je medzizastávková vzdialenosť menšia, tým sú výhody TV3 zrejmejšie. Ona aj gorila má na EC menšiu spotrebu ako peršing. Ono je to pomerne jednoduché - akonáhle na odporovej mašine dôjdem na hospodárny stupeň, tak nemám žiadne straty v regulácii. Oproti tomu má pulzná regulácia straty síce malé ale konštantné. Takže čím viac rozjezdov, tým je pulzná regulácia hospodárnejšia.