Reakcia na: Ámos Keynes #39574:
Stále sa tu rozmýšľa ako to nejde namiesto toho aby sa rozmýšľalo takáto je situácia takto to bude vyzerať je mizivá pravdepodobnosť že celý projekt na ktorom robili niekoľko mesiacov prerobia kvôli nám skúsme zistiť ako by sa dali negatíva eliminovať na prijateľnú úroveň a tak aby boli aj pre investora prijateľné natoľko že nám ich zafinancuje.

Myslimze to uz prilis prekombinovavas
Beus
Ja osobne si na 95% na vystupisti osobne B-voz okontrolujem, ci sa mi v nom niekto nezabudol, cize vystupim z kabiny a prejdem sa tam, cize o lenivosti rec nebola. Zhorsena situacia je s vystupistami v oblukoch u clankovych vozov (ktorych snad bude viac, a nebudu to K2*), v ktorych si z kabiny vidim cely voz.
Najhorsie je vsak na tom to, ze ja si sice voz okontrolujem, ale do zrkadla a na dvere sa potrebujem pozerat prave vo chvili, ked zatvaram dvere, co mozem len z kabiny. A potrebujem to preto, aby som niekoho neprivrel. Hovoris si - mame systemy proti privretiu. Mame. Skusal si ich? Ja ano. Cloveka neprivru, aj ked moze sa stat, ze tam bude tak nestastne, ze pride k zraneniu, ci uz dverami, alebo naslednym padom po ich otvoreni. Ked vsak medzi tie gumy strcis tensiu ruku, tak sa dvere zavru bez toho, aby si cokolvek vsimli. A potiahnem cloveka. Ked mam supravu vyrovnanu, v zrkadle to uvidim, resp. uvidim to, ze sa tam snazi nieco vopchat, pretoze sa don pozeram POCAS zatvarania dveri. Ked je suprava v obluku, clovek ma jednoducho smolu. A to iste plati pre nastupovanie v oblukoch.
Hovoris ze sa obratisko oproti sucasnosti nezmeni? Tak sa prejdi na stanicu, a pozri si sucasne. Potom hovor nieco o (ne)zmene. Situovanie nastupist do obluku je jednoznacne minus, nehovoriac o vyraznom ubytku realne vyuzitelneho priestoru pre vozy v obratisku.
A neodpustim si este jednu vec: Nastupne a vystupne perony by vo vseobecnosti mali byt situovane mimo priestoru samotneho obratiska, tak, aby sa nepovolany personal do obratiska jednoducho nedostal. Co myslis, preco je zakaz vstupu nepovolanym na obratisko v Raci, na ZP? Preco je na HlSt tabulka "Obvod drahy, zakaz vstupu"? Ked sa so supravou pohynam z obluku, nemam najmensiu sancu si okontrolovat, ci sa mi niekto netacka v nebezpecnej blizkosti voza, ci nebodaj medzi vozmi. A ked sa uz pohnem, je neskoro. Tak kde tu mame bezpecnost?
Stale tvrdim, ze debilnejsie navrhnute obratisko ako to v tom projekte predstanicia som este nevidel. Aj sucasne je lepsie, hoci nie je zdaleka idealne. A ked tvrdis, ze sa situacia nezmeni, tak prehliadas dost dolezite fakty. A komfort vodicov medzi nimi NIE JE.