Reply on: Beus #39573:
No, to je argument o ktorom sa dá diskutovať.Avšak celá ta situácia, ktorú si popísal sa dá vyriešiť jednoducho. Nie sme v časoch kedy sme poznali len zrkadlá. Viem si veľmi dobre predstaviť značky kde má vodič zastaviť a kamery ktoré budú snímať priestor pred dverami. Vodič bude mať vonku pri kabíne obrazovku a na nej celý priestor pri dverách. Dokonca sa to bude dať použiť aj na výstupišti a kamery budú snímať každé dvere jednotlivo a budeš pomocou nich vidieť aj dovnútra, to pre prípad tých pomalších. Aby to sedelo budú značky pre vodičov, kde majú zastaviť a jedna koľaj bude pre K2 a druhá pre T3.
Výstupištia a koľajisko budú vybavené akýmisi mantinelmi (samozrejme okrem priestoru dverí) tak aby ľudí smerovali preč z koľajiska a aby si nemohli cestu krátiť skrz, ale museli chodiť dookola (pre prípad "aha ide električka utekajme"). Takže ak električkou vojdeš do chráneného koľajiska tak potom už stačí pozerať len dopredu. Každá koľaj bude mať svoje mantineli na oboch stranách a aby to nevyzeralo hnusne budú sklenené. Ja viem, že električka v oblúku dosť vybočuje ale myslím dúfam, že to bude stačiť.
Beus
Ja osobne si na 95% na vystupisti osobne B-voz okontrolujem, ci sa mi v nom niekto nezabudol, cize vystupim z kabiny a prejdem sa tam, cize o lenivosti rec nebola. Zhorsena situacia je s vystupistami v oblukoch u clankovych vozov (ktorych snad bude viac, a nebudu to K2*), v ktorych si z kabiny vidim cely voz.
Najhorsie je vsak na tom to, ze ja si sice voz okontrolujem, ale do zrkadla a na dvere sa potrebujem pozerat prave vo chvili, ked zatvaram dvere, co mozem len z kabiny. A potrebujem to preto, aby som niekoho neprivrel. Hovoris si - mame systemy proti privretiu. Mame. Skusal si ich? Ja ano. Cloveka neprivru, aj ked moze sa stat, ze tam bude tak nestastne, ze pride k zraneniu, ci uz dverami, alebo naslednym padom po ich otvoreni. Ked vsak medzi tie gumy strcis tensiu ruku, tak sa dvere zavru bez toho, aby si cokolvek vsimli. A potiahnem cloveka. Ked mam supravu vyrovnanu, v zrkadle to uvidim, resp. uvidim to, ze sa tam snazi nieco vopchat, pretoze sa don pozeram POCAS zatvarania dveri. Ked je suprava v obluku, clovek ma jednoducho smolu. A to iste plati pre nastupovanie v oblukoch.
Hovoris ze sa obratisko oproti sucasnosti nezmeni? Tak sa prejdi na stanicu, a pozri si sucasne. Potom hovor nieco o (ne)zmene. Situovanie nastupist do obluku je jednoznacne minus, nehovoriac o vyraznom ubytku realne vyuzitelneho priestoru pre vozy v obratisku.
A neodpustim si este jednu vec: Nastupne a vystupne perony by vo vseobecnosti mali byt situovane mimo priestoru samotneho obratiska, tak, aby sa nepovolany personal do obratiska jednoducho nedostal. Co myslis, preco je zakaz vstupu nepovolanym na obratisko v Raci, na ZP? Preco je na HlSt tabulka "Obvod drahy, zakaz vstupu"? Ked sa so supravou pohynam z obluku, nemam najmensiu sancu si okontrolovat, ci sa mi niekto netacka v nebezpecnej blizkosti voza, ci nebodaj medzi vozmi. A ked sa uz pohnem, je neskoro. Tak kde tu mame bezpecnost?
Stale tvrdim, ze debilnejsie navrhnute obratisko ako to v tom projekte predstanicia som este nevidel. Aj sucasne je lepsie, hoci nie je zdaleka idealne. A ked tvrdis, ze sa situacia nezmeni, tak prehliadas dost dolezite fakty. A komfort vodicov medzi nimi NIE JE.