Reakcia na: Ámos Keynes #38743:
1. beriem, to sa stava. Aj ja obcas robim to, ze ked ma nastvu inde, ventilujem si to tu.
2. Ja tam sice nepatrim, ale stale neviem, ako si to myslel.
3. Ano, zit na dlh. Ak urobim inteligentom take podmienky, aby mi v danom mieste zostali, tak to dane miesto z toho bude vyrazne profitovat. Na toto ma zmysel pozicat si. Urcite je to navratne rychlejsie, nez mnohe ine investicie, na ktore si TIEZ poziciavame.
4. ved ja hovorim, ze ten system nema dopracovane kompenzacne mechanizmy. A preto s nim nesuhlasim. A nesnazim sa ho obhajovat.
5. Nikomu chybat nebudem, to je mozno pravda, ale ked si nahradis vyraz "Papyr" vyrazom "dvetisic vysokoskolakov rocne", tak mozno niekomu to niekedy chybat zacne. Ak nezacne, tak sa za par rokov necudujte.
A mylis si dosledok a pricinu. Nie ze ja som sa rozhodol odist zo Slovenska a preto je v poriadku, ze Slovensko na mna kasle. Ono je to tak, ze Slovensko na mna kasle a tak kaslem aj ja na neho a odchadzam.
6. Ked by ti stacilo 1600 Sk mesacne na zivot na internate, tak si velmi nenarocny clovek. Mne nestaci 6000 Kc. A je rozdiel, ci ti prispievaju, ale potraviny si kupujes sam a varis si sam, alebo ci prides kazdy vecer k prestretemu stolu. Tam je to aj o tom case a namahe, ktoru stravis v obchodoch a pri sporaku. Proste ta rodina cloveku dava viac zazemia, ako len financne.
7. Je mozne, ze Csaky to chcel znizit kvoli Kvetoslavovu a Miloslavovu (aby si udrzali madarske nazvy) a mozno to chcel urobit z laskavosti k Rusnakom, aby si aj oni uzili svojich nazvov, kedze ich je 20% v jednej obci len zriedkavo. No ale to nechajme Csakymu, ten ma vacsiu hlavu. Vratim sa k teme: naozaj na uzemi byvalych federalnych okresov Bratislava-mesto plus Bratislava-vidiek zije o 100-150 tisic obyvatelov viac, ako pred 15 rokmi?
Ámos Keynes
Bratislava (SITA) - Cestujúci, ktorí využívajú železničnú dopravu, si budú môcť od 12. decembra tohto roka nárokovať komerčné odškodnenie pri meškaní vlaku. Železničná spoločnosť, a.s. (ZSSK) totiž ako člen Spoločenstva európskych železníc prijala Chartu práv cestujúcich v medzinárodnej preprave a toto ustanovenie zakomponovala aj do svojho nového cestovného poriadku. "Komerčné odškodnenie si ale cestujúci budú môcť uplatniť len u vlakov v medzinárodnej preprave," podčiarkol riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Miloš Čikovský.
Cestujúci bude mať podľa Čikovského nárok na odškodnenie, ak je držiteľom medzinárodného cezhraničného cestovného lístka, ktorého nástupná a cieľová stanica je vo vnútri Európskej únie, Švajčiarska alebo Nórska. "Cena lístka však musí byť minimálne 50 eur na jednoduchú cestu. V cene je zároveň zahrnutá aj cena rezervácie, prirážky alebo iných príplatkov," povedal Čikovský. Dodal, že cestujúci má nárok na vrátenie 20 % z ceny cestovného lístka, ak príde do cieľovej stanice so 60-minútovým meškaním, v prípade nočného vlaku so 120-minútovým meškaním. Cestujúci však namiesto peňazí v hotovosti dostane dobropis, ktorý mu vydá železnica v štáte, v ktorom vlak meškal. "S týmto dobropisom si cestujúci môže uplatniť 20-percentnú zľavu pri kúpe ďalšieho cestovného lístka," vysvetlil Čikovský. Nárok na odškodnenie si musí cestujúci uplatniť do dvoch mesiacov od ukončenia cesty. Dopravca následne žiadosť preskúma a do troch mesiacov od jej prijatia musí cestujúcemu oznámiť výsledok.
Skutočnosť, či má cestujúci na odškodnenie nárok, bude posudzovať ten dopravca, ktorý cestovný lístok vydal. Ak dopravca nebude môcť zabrániť vonkajším okolnostiam v železničnej prevádzke, ako sú napríklad štrajk, prírodná katastrofa, prevádzková porucha z dôvodu samovraždy, nehoda na železničnom priecestí či policajné opatrenie, je podľa Čikovského od povinnosti nahradiť škodu oslobodený. "Odškodnenie nedostane cestujúci ani vtedy, ak ho na dopravné obmedzenie a následné meškania vlaku vopred upozornil pracovník stanice," uviedol Čikovský