LONG OFFTOPIC
Re #38747 Ámos Keynes:
2. Ved od toho ma byt a je stat. Pride nejaky vychodniar makat do BA. V BA za neho zinkasuje Socialna poistovna prispevky, ktore potom rozda Ciganom mozno len par km od povodneho bydliska toho vychodniara. Cesi nam radi prizvukuju, ako do nas liali peniaze. A my im kontrujeme, ze tam predsa pracovali a pracuju nasi ludia, takze asi z toho nieco mali. To iste je teraz medzi BA a vychodom.
Ano, ja viem, ze ludi zamestnanych v BA je vela, takze velka cast pritoku do Socialnej poistovne je odtial. A ludi nezamestnanych na vychode je tiez vela, takze vacsina odtokov je tamtym smerom. Ale jednak sa najdu jednotlivci z vychodu (mozno viac nez len jednotlivci), ktory si tento mysleny "dlh vychodu voci BA" idu do BA "odmakat" (a akeho sa im dostane v BA prijatia?), a jednak by sme mohli zacat polemizovat o tom, ze ci Bratislavcania mozu za to, ze u nich sidli kazda podstatna firma, a ze ci vychodniari mozu za to, ze ti kotni Cigani sa usidlili zrovna v ich regione.
3. Vzdelanost obyvatelstva ti neni infrastruktura? Ako to, ze BA "nedokaze a nikdy sa jej nepodari" absorbovat viac studentov? Malo budov na VS? Dobudovat! Malo vyucujucich? Zaplatit! Aj doviezt! NA TOTO PENIAZE BYT MUSIA, aj keby na chleba nebolo!
Poznamka petitom: Znamy bol v Irsku v roku 1967 a hovoril, ze Irsko 1967 vyzeralo tak, ako by si predstavoval Slovensko 1918. A kde su oni a my teraz? A kvoli comu?
5. Ten stat mi dal moznost studovat medicinu v Bratislave (300 miest), Martine (100) a Kosiciach (180). V rokoch 1997 az 1999 som robil prijimacky 1x v BA, 3x v KE a 2x v MT. Vzhladom k tomu, ako malo miesta je na slovenskych VS (odstavec 5) a k prebujnelej korupcii na tychtiez VS (videne na vlastne oci, niekolkokrat) tam bol test pisany za dost hroznych podmienok, nutne bolo dosahovat 96 a viac %. Tak som sa uz na to chcel vykaslat, ked v roku 1999 otvorili ceske VS zdarma brany pre slovenskych studentov. Tak som na blind isiel do CR, kde nemam nijakych znamych, a v cestine sa mi podarilo urobit prijimacky na 3 zo 4 fakult, kde som ich robil (1. LF, 2. LF, LF Hradec Kralove). Testy boli ferove a obcas boli zamerane aj sirsie, nielen na ucivo. V Motole, ktory berie 160 ludi (porovnatelne s KE) som bol v celkovom hodnoteni 31. a prijaty, v Kosiciach (o sest dni skor!) 343. a neprijaty.
Nezda sa ti, ze je tu MALO moznosti studovat? Podotykam, ze uz to mozno nie je pravda, ja som este populacne silny rocnik 1979.
7. Pytam sa opat. Kde na zapadnom Slovensku, pokial mozno v Bratislave a okoli Bratislavy, mi dokazes narast len poctu bytov! o 100 az 150 tisic? To su tie rodinne domceky po dedinach od Kutov cez Trnavu az po Dunaszerdu?
Re #38747 Ámos Keynes:
2. Ved od toho ma byt a je stat. Pride nejaky vychodniar makat do BA. V BA za neho zinkasuje Socialna poistovna prispevky, ktore potom rozda Ciganom mozno len par km od povodneho bydliska toho vychodniara. Cesi nam radi prizvukuju, ako do nas liali peniaze. A my im kontrujeme, ze tam predsa pracovali a pracuju nasi ludia, takze asi z toho nieco mali. To iste je teraz medzi BA a vychodom.
Ano, ja viem, ze ludi zamestnanych v BA je vela, takze velka cast pritoku do Socialnej poistovne je odtial. A ludi nezamestnanych na vychode je tiez vela, takze vacsina odtokov je tamtym smerom. Ale jednak sa najdu jednotlivci z vychodu (mozno viac nez len jednotlivci), ktory si tento mysleny "dlh vychodu voci BA" idu do BA "odmakat" (a akeho sa im dostane v BA prijatia?), a jednak by sme mohli zacat polemizovat o tom, ze ci Bratislavcania mozu za to, ze u nich sidli kazda podstatna firma, a ze ci vychodniari mozu za to, ze ti kotni Cigani sa usidlili zrovna v ich regione.
3. Vzdelanost obyvatelstva ti neni infrastruktura? Ako to, ze BA "nedokaze a nikdy sa jej nepodari" absorbovat viac studentov? Malo budov na VS? Dobudovat! Malo vyucujucich? Zaplatit! Aj doviezt! NA TOTO PENIAZE BYT MUSIA, aj keby na chleba nebolo!
Poznamka petitom: Znamy bol v Irsku v roku 1967 a hovoril, ze Irsko 1967 vyzeralo tak, ako by si predstavoval Slovensko 1918. A kde su oni a my teraz? A kvoli comu?
5. Ten stat mi dal moznost studovat medicinu v Bratislave (300 miest), Martine (100) a Kosiciach (180). V rokoch 1997 az 1999 som robil prijimacky 1x v BA, 3x v KE a 2x v MT. Vzhladom k tomu, ako malo miesta je na slovenskych VS (odstavec 5) a k prebujnelej korupcii na tychtiez VS (videne na vlastne oci, niekolkokrat) tam bol test pisany za dost hroznych podmienok, nutne bolo dosahovat 96 a viac %. Tak som sa uz na to chcel vykaslat, ked v roku 1999 otvorili ceske VS zdarma brany pre slovenskych studentov. Tak som na blind isiel do CR, kde nemam nijakych znamych, a v cestine sa mi podarilo urobit prijimacky na 3 zo 4 fakult, kde som ich robil (1. LF, 2. LF, LF Hradec Kralove). Testy boli ferove a obcas boli zamerane aj sirsie, nielen na ucivo. V Motole, ktory berie 160 ludi (porovnatelne s KE) som bol v celkovom hodnoteni 31. a prijaty, v Kosiciach (o sest dni skor!) 343. a neprijaty.
Nezda sa ti, ze je tu MALO moznosti studovat? Podotykam, ze uz to mozno nie je pravda, ja som este populacne silny rocnik 1979.
7. Pytam sa opat. Kde na zapadnom Slovensku, pokial mozno v Bratislave a okoli Bratislavy, mi dokazes narast len poctu bytov! o 100 az 150 tisic? To su tie rodinne domceky po dedinach od Kutov cez Trnavu az po Dunaszerdu?
Ámos Keynes
Bratislava (SITA) - Cestujúci, ktorí využívajú železničnú dopravu, si budú môcť od 12. decembra tohto roka nárokovať komerčné odškodnenie pri meškaní vlaku. Železničná spoločnosť, a.s. (ZSSK) totiž ako člen Spoločenstva európskych železníc prijala Chartu práv cestujúcich v medzinárodnej preprave a toto ustanovenie zakomponovala aj do svojho nového cestovného poriadku. "Komerčné odškodnenie si ale cestujúci budú môcť uplatniť len u vlakov v medzinárodnej preprave," podčiarkol riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Miloš Čikovský.
Cestujúci bude mať podľa Čikovského nárok na odškodnenie, ak je držiteľom medzinárodného cezhraničného cestovného lístka, ktorého nástupná a cieľová stanica je vo vnútri Európskej únie, Švajčiarska alebo Nórska. "Cena lístka však musí byť minimálne 50 eur na jednoduchú cestu. V cene je zároveň zahrnutá aj cena rezervácie, prirážky alebo iných príplatkov," povedal Čikovský. Dodal, že cestujúci má nárok na vrátenie 20 % z ceny cestovného lístka, ak príde do cieľovej stanice so 60-minútovým meškaním, v prípade nočného vlaku so 120-minútovým meškaním. Cestujúci však namiesto peňazí v hotovosti dostane dobropis, ktorý mu vydá železnica v štáte, v ktorom vlak meškal. "S týmto dobropisom si cestujúci môže uplatniť 20-percentnú zľavu pri kúpe ďalšieho cestovného lístka," vysvetlil Čikovský. Nárok na odškodnenie si musí cestujúci uplatniť do dvoch mesiacov od ukončenia cesty. Dopravca následne žiadosť preskúma a do troch mesiacov od jej prijatia musí cestujúcemu oznámiť výsledok.
Skutočnosť, či má cestujúci na odškodnenie nárok, bude posudzovať ten dopravca, ktorý cestovný lístok vydal. Ak dopravca nebude môcť zabrániť vonkajším okolnostiam v železničnej prevádzke, ako sú napríklad štrajk, prírodná katastrofa, prevádzková porucha z dôvodu samovraždy, nehoda na železničnom priecestí či policajné opatrenie, je podľa Čikovského od povinnosti nahradiť škodu oslobodený. "Odškodnenie nedostane cestujúci ani vtedy, ak ho na dopravné obmedzenie a následné meškania vlaku vopred upozornil pracovník stanice," uviedol Čikovský