Re Papyr:
2. Napríklad to, že sociálna poisťovňa by nedokázala existovať bez Bratislavských príspevkov. To sú dôchodky, socky a nezamestnanecké podpory. Tak som to myslel, ale nehovorím, že je to zlé a že by to tak nemalo byť. Ja by som neprijal model, že Bratislava by mala 15mld rozpočet a v Prešove by nebolo na opravu ciest. Ale toto čo spravili nie je správne tiež.
3. Žiť na dlh môžeš pri investíciách do infraštruktúry,... do toho či ti neodíde. Bratislava nedokáže a nikdy sa jej nepodarí pohltiť mimobratislavských študentov. Už len preto, koľko ich tu študuje a aké veľké mesto to je. A proste je nerentabilné vychovávať študenta pre Rakušáka, Angličana, Amíka. A nemôžem peniaze z úveru prežrať. Nemôžem dôchodcom a rodinám z deťmi vyplatiť 2,2mld. a potom nemať na sociálne dávky, ak by som to mal prirovnať k poslednému problému. Nedá sa aby si ročne Bratislava požičala 900miliónov na vykrytie straty z dotácie štátu na MHD.
5.Ale ten štát ti dal možnosť študovať v Bratislave medicínu. Nekašlal na teba, aj lacnejšiu električenku ti dal, aj internát by si dostal, aj zľavu na vlak. Tie východiská boli rovnaké, ty si si vybral prahu myslím hlavne skrz budúcnosť, len tá je vratká. Uvidíme čo prinesie čas.
6. Nie mesačne, ja som hovoril týždenne čiže 6400 mesačne. Toľko k dispozícii mnohý moji spolužiaci nemajú. Bohužiaľ. A rodinu nedokáže nahradiť intrák aj keby bol bohvieako zariadený.
7. Tým jeho kecom o Rusínoch som nikdy neuveril. Ale k téme, pravda je, že počet obyvateľov mesta klesol od 1989 o nejakých 50-60 tisíc, ale denne sa po Bratislave pohybuje 430.000 + 150.000 - 200.000 ľudí. Pre množstvo mojich známych z panelákov je typické, že postavili dom za hranicami mesta a byt nechali deťom pre založenie rodiny. Naši sa chystajú na podobnú vec, sestra už stavia vo Vysokej pri Morave a to ešte pred dvoma rokmi hovorila, že by z Bratislavy na žiadnu dedinu nešla.
Re #38746 Spectre: Teraz ako to myslíš, kecám blbosti?
2. Napríklad to, že sociálna poisťovňa by nedokázala existovať bez Bratislavských príspevkov. To sú dôchodky, socky a nezamestnanecké podpory. Tak som to myslel, ale nehovorím, že je to zlé a že by to tak nemalo byť. Ja by som neprijal model, že Bratislava by mala 15mld rozpočet a v Prešove by nebolo na opravu ciest. Ale toto čo spravili nie je správne tiež.
3. Žiť na dlh môžeš pri investíciách do infraštruktúry,... do toho či ti neodíde. Bratislava nedokáže a nikdy sa jej nepodarí pohltiť mimobratislavských študentov. Už len preto, koľko ich tu študuje a aké veľké mesto to je. A proste je nerentabilné vychovávať študenta pre Rakušáka, Angličana, Amíka. A nemôžem peniaze z úveru prežrať. Nemôžem dôchodcom a rodinám z deťmi vyplatiť 2,2mld. a potom nemať na sociálne dávky, ak by som to mal prirovnať k poslednému problému. Nedá sa aby si ročne Bratislava požičala 900miliónov na vykrytie straty z dotácie štátu na MHD.
5.Ale ten štát ti dal možnosť študovať v Bratislave medicínu. Nekašlal na teba, aj lacnejšiu električenku ti dal, aj internát by si dostal, aj zľavu na vlak. Tie východiská boli rovnaké, ty si si vybral prahu myslím hlavne skrz budúcnosť, len tá je vratká. Uvidíme čo prinesie čas.
6. Nie mesačne, ja som hovoril týždenne čiže 6400 mesačne. Toľko k dispozícii mnohý moji spolužiaci nemajú. Bohužiaľ. A rodinu nedokáže nahradiť intrák aj keby bol bohvieako zariadený.
7. Tým jeho kecom o Rusínoch som nikdy neuveril. Ale k téme, pravda je, že počet obyvateľov mesta klesol od 1989 o nejakých 50-60 tisíc, ale denne sa po Bratislave pohybuje 430.000 + 150.000 - 200.000 ľudí. Pre množstvo mojich známych z panelákov je typické, že postavili dom za hranicami mesta a byt nechali deťom pre založenie rodiny. Naši sa chystajú na podobnú vec, sestra už stavia vo Vysokej pri Morave a to ešte pred dvoma rokmi hovorila, že by z Bratislavy na žiadnu dedinu nešla.
Re #38746 Spectre: Teraz ako to myslíš, kecám blbosti?
Ámos Keynes
Bratislava (SITA) - Cestujúci, ktorí využívajú železničnú dopravu, si budú môcť od 12. decembra tohto roka nárokovať komerčné odškodnenie pri meškaní vlaku. Železničná spoločnosť, a.s. (ZSSK) totiž ako člen Spoločenstva európskych železníc prijala Chartu práv cestujúcich v medzinárodnej preprave a toto ustanovenie zakomponovala aj do svojho nového cestovného poriadku. "Komerčné odškodnenie si ale cestujúci budú môcť uplatniť len u vlakov v medzinárodnej preprave," podčiarkol riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Miloš Čikovský.
Cestujúci bude mať podľa Čikovského nárok na odškodnenie, ak je držiteľom medzinárodného cezhraničného cestovného lístka, ktorého nástupná a cieľová stanica je vo vnútri Európskej únie, Švajčiarska alebo Nórska. "Cena lístka však musí byť minimálne 50 eur na jednoduchú cestu. V cene je zároveň zahrnutá aj cena rezervácie, prirážky alebo iných príplatkov," povedal Čikovský. Dodal, že cestujúci má nárok na vrátenie 20 % z ceny cestovného lístka, ak príde do cieľovej stanice so 60-minútovým meškaním, v prípade nočného vlaku so 120-minútovým meškaním. Cestujúci však namiesto peňazí v hotovosti dostane dobropis, ktorý mu vydá železnica v štáte, v ktorom vlak meškal. "S týmto dobropisom si cestujúci môže uplatniť 20-percentnú zľavu pri kúpe ďalšieho cestovného lístka," vysvetlil Čikovský. Nárok na odškodnenie si musí cestujúci uplatniť do dvoch mesiacov od ukončenia cesty. Dopravca následne žiadosť preskúma a do troch mesiacov od jej prijatia musí cestujúcemu oznámiť výsledok.
Skutočnosť, či má cestujúci na odškodnenie nárok, bude posudzovať ten dopravca, ktorý cestovný lístok vydal. Ak dopravca nebude môcť zabrániť vonkajším okolnostiam v železničnej prevádzke, ako sú napríklad štrajk, prírodná katastrofa, prevádzková porucha z dôvodu samovraždy, nehoda na železničnom priecestí či policajné opatrenie, je podľa Čikovského od povinnosti nahradiť škodu oslobodený. "Odškodnenie nedostane cestujúci ani vtedy, ak ho na dopravné obmedzenie a následné meškania vlaku vopred upozornil pracovník stanice," uviedol Čikovský