Andy #3890): Dve brzdy maju z jednoducheho dovodu - elektrodynamicku (cize brzdi trakcnym motorom) a mechanicku - celustovu. Pedal EDB (pravy) je v spodnej polke zdvihu mechanicky spriahnuty s pedalom celustovej brzdy (lavym), takze v poslednych fazach brzdenia musi stlacit brzdu viac nez do polovice, alebo tuknut po lavom pedali. A preto je to tak, aby boli tie brzdy nezavisle ovladatelne, su situacie ked nie je vhodne brzdit EDB.
S tymi tlacitkami: to prave som si nie isty, ze ako to vlastne maju, neviem ci to vobec maju, a ci vobec vo vsetkych vozoch, a mozno to maju tak, ze kazdy voz inde (co bolo bezne u novoprirobenych tlacitok na SM-kach) :))
S tymi tlacitkami: to prave som si nie isty, ze ako to vlastne maju, neviem ci to vobec maju, a ci vobec vo vsetkych vozoch, a mozno to maju tak, ze kazdy voz inde (co bolo bezne u novoprirobenych tlacitok na SM-kach) :))
Co sa tyka samotneho ovladania kontaktov - kedysi sa to robilo tak, ze sa prechadzalo kontaktom pod jazdou ("plynom") a zaroven vodic pribrzdoval kolesami, aby nezrychloval. Neskor zacali trolikom (pravdepodobne) doinstalovavat to co maju elektricky - vyhybkove tlacitko na paneli - ked ho stlaci, premostia sa zberace malym odporom, takze voz sa tvari voci kontaktu, ako keby tahal motorom. Ale tym tlacitkom som si nie celkom isty. Tot cela alchymia.
tr3mp
predpokladam ze 202,203,207, X17 z Hrobonky a 204,205 z Trnavky. Je to tak? A ostatne linky?