Ekologické riešenie pre mesto
(01.12.2004; Večerník; s. 7; bre)
Minulý týždeň nadácia Slovák Gold už po 35-krát udeľovala certifikáty kvality. Novinkou posledného ročníka je otvorenie sa zahraničným výrobcom. Tak si ocenenie mohol odniesť ekologický autobus EKOBUS z Českej republiky, ktorý poznajú aj bratislavskí cestujúci z testovacej prevádzky.
Ekobus používa na svoj pohon stlačený prírodný zemný plyn, ktorý nie je zdrojom splodín, narúšajúcich ozónovú vrstvu. V porovnaní s naftou produkuje o 30 percent menej kysličníka uhličitého, o 90 percent menej kysličníka uhoľnatého a až o 25 percent menej oxidov dusíka. Výrazne šetrí životné prostredie, preto je vhodný najmä na mestskú hromadnú dopravumestskú hromadnú dopravu. "V Čechách jazdia naše autobusy predovšetkým v menších mestách ako je napríklad Havířov a Prostějov. Záujem prejavujú aj väčšie mestá. Na Slovensku pripravujeme dodávku štyroch vozidiel do Nitry," hovorí Michal Jergl, generálny riaditeľ. Spoločnosť už zapožičala svoj autobus na testovaciu prevádzku Bratislave, kde sa osvedčil. "Bez problémov zvládol dopravu cestujúcich na Dlhé diely," konštatuje M. Jergl. Dodáva, že s bratislavským dopravným podnikom sú v neustálom kontakte a sú pripravení zúčastniť sa tendra na dodávku autobusov. Ekobus by v bratislavských podmienkach mohol byť ideálnym riešením. Okrem ochrany životného prostredia prináša výraznú úsporu prevádzkových nákladov. Jeho cena je síce vyššia ako u naftových vozidiel, ale má omnoho nižšiu spotrebu a nižšie náklady na servis," tvrdí M. Jergl. Autobusy vyrábajú podľa požiadaviek zákazníka a k dispozícii majú aj minibusy, ktoré sú vhodné na niektoré menej frekventované trate.
(01.12.2004; Večerník; s. 7; bre)
Minulý týždeň nadácia Slovák Gold už po 35-krát udeľovala certifikáty kvality. Novinkou posledného ročníka je otvorenie sa zahraničným výrobcom. Tak si ocenenie mohol odniesť ekologický autobus EKOBUS z Českej republiky, ktorý poznajú aj bratislavskí cestujúci z testovacej prevádzky.
Ekobus používa na svoj pohon stlačený prírodný zemný plyn, ktorý nie je zdrojom splodín, narúšajúcich ozónovú vrstvu. V porovnaní s naftou produkuje o 30 percent menej kysličníka uhličitého, o 90 percent menej kysličníka uhoľnatého a až o 25 percent menej oxidov dusíka. Výrazne šetrí životné prostredie, preto je vhodný najmä na mestskú hromadnú dopravumestskú hromadnú dopravu. "V Čechách jazdia naše autobusy predovšetkým v menších mestách ako je napríklad Havířov a Prostějov. Záujem prejavujú aj väčšie mestá. Na Slovensku pripravujeme dodávku štyroch vozidiel do Nitry," hovorí Michal Jergl, generálny riaditeľ. Spoločnosť už zapožičala svoj autobus na testovaciu prevádzku Bratislave, kde sa osvedčil. "Bez problémov zvládol dopravu cestujúcich na Dlhé diely," konštatuje M. Jergl. Dodáva, že s bratislavským dopravným podnikom sú v neustálom kontakte a sú pripravení zúčastniť sa tendra na dodávku autobusov. Ekobus by v bratislavských podmienkach mohol byť ideálnym riešením. Okrem ochrany životného prostredia prináša výraznú úsporu prevádzkových nákladov. Jeho cena je síce vyššia ako u naftových vozidiel, ale má omnoho nižšiu spotrebu a nižšie náklady na servis," tvrdí M. Jergl. Autobusy vyrábajú podľa požiadaviek zákazníka a k dispozícii majú aj minibusy, ktoré sú vhodné na niektoré menej frekventované trate.
Dufam
Vševedko