Reakcia na: yale #37475:
V tom, že z tých formulácií sa dá vyčítať prakticky všeličo, máš pravdu. Keby si ale tak skepticky hľadel na všetky vyjadrenia, tak sa dá nedostavať aj začaté metro.To, že sa aj naďalej uvažuje s výstabou tunela popod Dunaj, a zároveň sa pred tým má upraviť aj Starý most sa mi na celom uznesení páči najmenej. Odklad budovania tunela chápem - peniaze, ale prečo v takom prípade neopustiť pôvodnú koncepciu prechodu Dunaja tunelom a nevyužiť Starý most definitívne a do podzemia vojsť na Šafárikovom nám. alebo Štúrovej. "Ideové" riešenie zjazdu z mosta je niekde v oklolí príspevku #29586 (40 príspevkov +-), nemôžem ho presne nájsť

Podľa mojej predstavy etapizácia výstavby nosného systému by mohla byť nasledovná:
1. etapa
a. výstavba úseku Janíkov dvor - Šafárikovo nám. cez Starý most
b. prestavba Šafárikovho nám., vybudovanie cestného podjazdu pre smer Dostojevského rad - Vajanského nábr.
c. zaústenie trate do podzemia zhruba pri dnešnom parčíku
d. výstavba hĺbeného úseku popod Šturovu
e. slepé ukončenie tunela pod Nám. SNP, dočasný výjazd z tunela zo Štúrovej na Špitálsku
Počas výstavby by bola vylúčená premávka električiek po Štúrovej, po jej ukončení by bol prejazd v dotknutej oblasti možný v smeroch Petržalka - Štúrova - Špitálska (podzemne), Nový most - Jesenského - Špitálska/Nám. SNP (povrchovo), Nám. SNP - Špitálska (povrchovo)
2. etapa
a. výstavba podzemného, prevažne hĺbeného úseku Nám. SNP - Hlavná stanica buď v trase Nám. SNP - Poštová - Hodžovo nám. - Štefánikova - Pražská - Hlavná stanica alebo Nám. SNP - Hurbanovo nám. - Hodžovo nám. - Štefánikova - Pražská - Hlavná stanica
b. možná krátka výluka Obchodnej
c. Povrchová trať po nám. SNP zatiaľ ostáva
Po ukončení 2. etapy linkové vedenie:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Hlavná stanica (plne segregovaná trať)
2. Janíkov dvor - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Dúbravka - Nový most - Špitálska - Ružinov
4. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky
5. Hlavná stanica - Štefanovičova - Vazovova - ŽST Nové Mesto
3. etapa
a. výstavba prevažne hĺbeného podzemného úseku Hlavná stanica - Záhradnícka v trase Palárikova - Šancová - Miletičova
b. dlhodobá výluka ružinovskej radiály, počas nej výstavba mimoúrovňového križovania s Tomášikovou a pripadne ešte po jednom v úrovni Chlumeckého a ružinovskej nemocnice.
Po ukončení 3. etapy linkové vedenie:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Hlavná stanica - Trnavské mýto - Ružinov (plne segregovaná trať)
2. Dúbravka - Nový most - Špitálska - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky
A máme prvú trasu NS postavenú na tri etapy (a teda ľahšie financovateľnú), podobne postavíme aj druhú

Dobré nie? Normálne to môžem dať do rubriky sci-fi ? ?
Som si vedomý, že toto riešenie má plno múch, takže vylepšujte a posielajte konštruktívne pripomienky a vymyslíme ideálny a postaviteľný systém ? ?
yale
Odklon v pripade poruchy je vyhoda. Dve paralelne trasy bez preferencie, ktore v zasade obsluhuju jeden smer, ale chodia na nich vozy s cislami liniek ako z binga, to uz vyhoda nie je, je to z nudze cnost, tak tu prosim z toho nerob koncepciu. Ak na to zavesis petrzalsku radialu, je to pripojenie provizoria na provizorium.