Otazka: stoji alebo nestoji linka 198 v smere do Petrzalky na zastavke Drienova? Podla cestovneho poriadku a podla mna nie, ale na mape k 4.10. je zakreslene, ze ano. Ako je to vlastne?
S tou výhybkou som nepochopil, akú má súvislosť s možnosťou vlky z NM brať.
A "potreba investície" - hej, treba najprv také xxxxtiny elektrizovať, ako je manipulačná výhybka na Vazovovej, výhybka pri rozjazde z vozovne JD a podobne. 6 sa mala zrušiť, výhybky na Zátiší a žstNM elektrizovať (2 ks prestavníkov, ale na žstNM by bolo treba aj samotnú výhybku vymeniť, bo tam je úžasný vrak), 2 obojsmerne so závlekom na NM prevádzkovať a 4 ukončiť na Georghofe.
V Prahe električkové linky bežne majú v sedle inú (kratšiu, dlhšiu) trasu ako v špičke. Vlky sa proste naučia čítať. Ak už musíme mať linku 17, tak potom 4 mala byť 4 po NM a po ZP mala byť 14, 1 mala byť 1 po Šafko a po Hl. st. 11 atď.
Lenže toto všetko je tzv. Kajdiho uvažovanie, že cestujúci z čísla linky niečo vyvodzuje. Ale on nevyvodzuje. Takže je úplne jedno, či tá linka bude 17 alebo 15.
A preto by sa mala označiť 11 podľa vzoru 17:-P. Treba ing. OH navrhnúť, môže miesto neúspešného programovania BUSE zase zavádzať chaos v celom meste...
K električkovej linke č. 4 v čase sedla od 18.10.2004 - zaujímal som sa, či bude obsluhovať aj ŽST Nové Mesto a tu je odpoveď :
linkou č. 4 bude možné doviezť sa na ŽST Nové mesto, ale nástupište bude z technických príčin až zo Zátišia (potreba investície do elektricky ovládanej koľajovej výhybky, zmena polohy nástupišťa).
Na 7111 brutalne bucha stredny podvozok. Mal som pocit ze kolesa su kockate a ze sa zachvilu rozsypu nadobro. Hlasi sice zastavky ,ale v tom hluku je to na nic ? ?
Vsak ale Zel. St. Nove Mesto ma dve kolaje... takze by sa tam vozy zmestili... a ked budu mat vozy prestavku v Karlovej Vsi, miesto Zel. stanice tak by sa to vyriesilo... 6ka by chodila na vnutornu, 4ka po vonkajsej... len to by chcelo hlbsi zasah do CP, lebo teraz L4 v Karlovke prestavku nema... Alebo vsak L6 ma tusim striedacov a je tam odstavena obvykle len jedna suprava... A to by sa tiez volajako pomestilo... keby sa chcelo...
Ja som predpokladal ze to bude opacne. Ale ako som uz spomenul, mohli by presunut nastupisko. Sucasne je tiez v obluku, je vzdialene od body ZST dost daleko, tych 30 metrov naviac nikoho nezabije. Ide len o to, kto to zaplati a na tom to zrejme visi. A ked sme uz pri tom, mohli by opravit celu tu trat, od odbocky z Vajnorskej, nie je v najlepsom stave. A nove obratisko by mohli vybudovat uplne inde, pri zastavkach autobusu. Ale to mozem snivat.
Ja tiez nechapem preco sa tu vsetci rozculuju nad tou linkou 17. Ja som sa akurat pobavil na jej oznaceni, pricom mi bolo ihned jasne, ze 17 asi preto, lebo je to predlzena 7. Na skratenej linke 4 mi vadi skor to, ze nebere az po ZSTNM. Tipoval by som ze je to z toho dovodu, ze na obratisku je malo miesta, ale potom by som navrhoval nastupisko presunut o par metrov dalej, aby sa do obratiska zmesili este dve supravy (na kazdu kolaj). Myslim ze by to pomohlo. Co sa tyka oznacenia, tak linku 14 uz mame, preto by to muselo byt 16, ale to by znamenalo asi upravenu linku 6 - co tiez sedi. Neviem preco to nespravili tiez takto. Asi chcu zistit ako substrat zareaguje na tieto zmeny a v buducnosti budu podla toho konat. Predpokladam ze tieto zmeny su skuskou toho, ako verejnost bude reagovat a v buducnosti dojde alebo k precislovaniu 17 na 7 s poznamkou v CP, alebo k rozdeleniu linky 4 na 4 a 16. Nechajme sa prekvapit. Som rad ze sa na Karloveskej radiale zahustuje interval, napriek tomu ze tam nebyvam.
MHD nie je pre fanusikov MHD ale pre cestujucich. Preto by oznacenie linky malo byt co najvystihujucejsie. Cestujuci si uz zvykli ze pismenko pred cislom znamena ze linka je nejakym sposobom pozmenena, lebo je niekde vyluka, resp. mimoriadny stav.
Kedze DPB planuje zmenu na linke ako stabilnu, je plne akceptovatelne, ze je linka oznacena novym cislom. Cestujuci nie je povinny si pamatat odkedy dokedy chodi linka tak a odkedy a dokedy chodi linka onak... (preto je blbost, ze ked uz upravili cislo linky sedmicke, mali to urobit aj s linkou 4, kedy mohla byt oznacena napr. 16)
Vo vacsine civilizovanych miest maju akukolvek zmenu linkoveho vedenia podchytenu v oznaceni linky. Tak hned cestujuci na prvy pohlad zisti, ze linka nechodi tak ako ma. Tak ako je samozrejmostou ze ked nieco vypadne, prijde zalozak (a je nim autobus a nie elektricka ci dokonca trolejbus), tak je aj samozrejme ze sa podniky snazia o co najvacsiu prehladnost pre cestujucich. a oznacenim pozmenenej linky 7 cislom 17 je podla mna pre cestujuceho prehladne.
Ako som povedal, skor vadi linka cislo 4... Suhlasim s tymi, ktori tvrdia, ze sa linka mala potiahnut aspon na Nove mesto, ale na druhej strane, predlzenim linky cislo 7 dojde k navyseniu vozokilometrov a mozno to, preco linka 4 nebude chodit az na Nove mesto je prave dane tym (i ked by to bolo dost absurdne). To by sme sa museli opytat na DPB... Kazdopadne mi velmi vadi, ze 4 ostane i pocas skratenia 4 (i ked mozno to budu displejaky s inverznou 4)... Proste bud mali precislovat obe linky, alebo upravit oznacenie oboch liniek, ale nie dva sposoby naraz.
BTW... zda sa mi to alebo nie, ze to takto ma byt od 18.10.2004 a este som nikde nevidel jediny letak ???
Uz si zabudol spisovnu lovencinu? Ja by som prioritne uvital koncepcny plan prevadzky a rozvoja MHD...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Ja som predpokladal ze to bude opacne. Ale ako som uz spomenul, mohli by presunut nastupisko. Sucasne je tiez v obluku, je vzdialene od body ZST dost daleko, tych 30 metrov naviac nikoho nezabije. Ide len o to, kto to zaplati a na tom to zrejme visi. A ked sme uz pri tom, mohli by opravit celu tu trat, od odbocky z Vajnorskej, nie je v najlepsom stave. A nove obratisko by mohli vybudovat uplne inde, pri zastavkach autobusu. Ale to mozem snivat.