Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Spectre #32393:

Pruzna zavlacka.... Ts ts ts... To som este nevidel. To bude nejaka novinka. A co tam tato pruzna zavlacka vlastne isti? Axialny pohyb alebo radialny alebo co?
Reakcia na: BMko #32392:
Pozor! Tak potom zase nechápem, pretože taký ten poistný krúžok do drážky som nemyslel, aj keď tie sa používajú asi najčastejšie v rakých veciach, ako ja rozoberám.

To čo myslím ja je ako závlačka, akurát má tie konce ohnuté od seba a je vyrobená z pružného materiálu. Tam kde som to videl to bolo vždy v takej konfigurácií, že pod inkriminovanou "závlačkou" bola podložka (taká, ako napr. pod skrutku). Výhoda oproti poistnému krúžku je v ľahšej rozoberateľnosti, ale na spätnú montáž treba kliešte, alebo silné nehty 🙂

Vysvetlí mi teda niekto, čo to je za zvrhlosť tá pružná závlačka?
Reakcia na: S499.1023 #32390:
jasne, ale ja som to uviedol len tak strucne pre Spectreho aby v tom mal lepsi prehlad
Reakcia na: Sarko #32388:
Tak to už som vôbec nepochopil. Prúd prípravy je prúd prípravy a začína asi pri 5 km/h. Tak ako sa môže medzi vodičmi slangovo hovoriť, že príprava začína pri 60 km/h?
Reakcia na: BMko #32385:
6799 aj 7993 sú segerky čiže poistné krúžky.
Reakcia na: Sarko #32388:
Shorty je tiez stary??
Reakcia na: S499.1023 #32379:
No kým za to nebude nejaké exemplárne potrestanie, tak vypínanie reverzu u vodičov sa bude vyskytovať. Čo som postrehol, robia tak väčšinou iba starí vodiči.

Re #32380: Medzi vodičmi sa takto slengovo hovorí.

Re #32381: No to je problém prekročenia dovolenej rýchlosti. Vodiča, ktorý jazdí 60, nejaké vypínanie reverzu ani nenapadne. Keby tie šroty ťahali pri 60-ke na 200A, tak by brzdenie skoro ani nebolo cítiť.
Reakcia na: S499.1023 #32383:
ale melie tu aj segerku
Reakcia na: S499.1023 #32384:
ja sa obavam ze su tam este stale tie klasicke ORka. No moze to byt OR, ved ORko reguluje PM
Reakcia na: Spectre #32377:
norma DIN 6799 je pre segerky
norma DIN 7993 to su poistne kruzky
norma DIN 94 su zavlacky

http://www.dmpsteel.sk/spojovaci_material.html
Reakcia na: BMko #32382:
No buď majú úplne dementne nastavené OR-ká alebo im tie šroty neshuntujú. Však s napálenými ZR by trvale jazdiť nemohli. Vymieňajú vôbec tie kontakty v OR? Niečo také ako OR BAHOZA tam asi nemajú, čo?
Reakcia na: BMko #32376:
Heej, to čo tu zase motáte? Však segerka je také, čo do drážky po obvode zapadne a závlačka ide cez dieru naprieč? A Spectre píše evidentne o závlačke, nie o Segerovej poistke...
Reakcia na: S499.1023 #32380:
nie mne bolo odvodnenie, ze voz pri pusteni jazdy v KE, zacne brzdit, bolo mi to definovane ako ze to je kvoli prudu pripravy. Ja tvrdim, ze je to vada v kosickych zrychlovacoch
Reakcia na: Sarko #32373:
Dovolím si požiadať :
1) Necituj nám tu z nejakej príručky vodiča, tí, čo sa tu momentálne zúčastňujeme diskusie všetci vieme, čo je príprava a žiadne citáty k tomu nepotrebujeme.
2) Ak sa pri zapnutí reverzu zrýchľovač vracia zo základnej polohy do polohy zodpovedajúcej rýchlosti jazdy, tak prechádza polohami, ktoré zodpovedjú NIŽŠEJ rýchlosti jazdy a teda pri postupnom vytáčaní zrýchľovača brzdový brúd postupne nenabieha ale naopak, postupne klesá až na ekvivalentnú hodnotu.
No, ak v tých KE s tými električkami takto jazdíte a ešte sa aj vzájomne presviedčate o tom, že je to tak správne, tak sa nečudujem, že vaše šroty majú už pri 60 prípravu 200A a že v relatívne novej T6 rezonujú kardany tak, že pri 40 nepočuješ vlastného slova.
Reakcia na: Sarko #32369:
Príprava sa začína od rýchlosti cca. 5 km/h, to čo tu zase je za diskusiu? Ak v KE začína príprava od 60 km/h, tak pri rýchlosti pod 60 km/h v KE brzdíte čeľusťami alebo čo?
Reakcia na: Sarko #32365:
Ale že sa to tak robiť nemá a že sa tým ničí voz, tak to nevadí, že? Keby ste aspoň rozmýšľali mozgami, tak nebudete nulovať reverz ale dávať tam Núdzovú jazdu (čo teda pomôže iba pri sóle).
Reakcia na: Spectre #32377:
Zavlacka sa nerozklepava, ona sa roztiahne ako ked zene.... :))
Reakcia na: BMko #32376:
Paráda, zase som o niečo múdrejší ? . Takže rekapitulácia: závlačka je nepružná a treba ju rozklepať a segerka je pružná a iba sa nasadí a drží.
Reakcia na: Spectre #32375:
to je segerka a ta sa vyraba z ocele triedy 12 a 13, to je tzv pruzinova ocel
Reakcia na: fobust #32368:
Možno... je to podobné ako závlačka, akurát sa to nerozklepáva. Keď to chcem vytiahnuť, chytím to skrutkovačom za tú stranu kde je oko a vyšklbnem to. Naopak, na opätovné vloženie je nutné držať to v kliešťoch, keďže je to pružné. Inak tvar to má rovnaký ako tá závlačka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.