Reakcia na: Jonny #31127:
1. Elektrickove trate v Bratislave su az na par nepodstatnych vynimiek na vlastnom telese alebo vo vyhradenom pruhu. Narozdiel od autobusov tak nekysnu v zapchach, musia len na danej krizovatke pockat na zelenu. (To sa da ostranit mimourovnovymi prejazdmi ci doslednou preferenciou.) Vdaka tejto skutocnosti tak bratislavske elektricky nie su o moc pomalsie, nez by bolo "klasicke" metro. Jediny ich problem vidim (okrem neudrzby vozidiel a trati) v prilis hustej zastavkovej sieti, ktora bola evidentne projektovana ako doplnkova doprava k planovanemu metru.
2. Nepredpokladam, ze by sa elektricka z Petrzalky len otocila na Safarikovom namesti a vydala sa naspat. Bude plynulo pokracovat na elektrickovu siet v meste, ved je to normalna elektricka. Petrzalska trat s najvacsou pravdepodobnostou bude postavena na metrovom rozchode tak, ako su postavene trate v centre.
3. Prirodzene by to bolo lepsie, ale nejako zacat treba a nemozes ocakavat, ze sa najdu peniaze hned na vybudovanie kompletnej siete elektrickovych liniek v Petrzalke. Osobne vsak dufam, ze neskor sa dobuduje este aspon jedna vetva a nebude zvysok Petrzalky nuteny pouzivat trolejbusy alebo autobusy.
4. Mas pocit, ze sanitky jazdia tak pomaly a ich frekvencia je tak znacna, ze by mohli realne spomalovat prechadzajuce elektricky?
5. Nove elektricky pravdepodobne nebudu omnoho dlhsie, nez sucasne supravy 2x T3. Po vyluceni individualnej dopravy zo Stareho mosta predpokladam, ze zo Sturovej ulice bude vylucena taktiez a budu nou jazdit uz len elektricky. Rovnako je otazne, ako sa upravi krizovatka na Safarikovom namesti. Ako tu uz tusim tr3mp spominal, idealne by bolo, keby sa pre automobilovu dopravu v smere od nabrezia na Dostojevskeho rad vytvoril podjazd a ta tak vobec neblokovala prechadzajuce elektricky.
tr3mp
- rekonštrukcia mosta, cca 0,5 mld
- koľajová trať Šafárikovo nám. - Janíkov dvor (plne segregovaná), stavaná tak, že by v nej v budúcnosti mohlo premávať aj metro (aspoň takto mi to vravel Kolada)
- vozovňa Janíkov dvor
- nové veľkokapacitné električky - spomínalo sa 25 ks (1 ks min. 60 mil. Sk -> 25 ks 1,5 mld, možno viac?)
- začiatok výstavby polovica rok 2006 (najskorší možný termín kvoli všetkým povinným zákonným lehotám), koniec 2008, dohromady 2 roky = 8 km + vozovňa
v porovnaní s Prahou:
- v tej cene zrejme nie sú započítané nové súpravy na dostavaný úsek
- vozovňa pre trasu C už je postavená
- tunel bol postavený mimo hlavného toku ako dva betónové tubusy a do rieky zaplavený - tiež si neviem predstaviť pri prietoku a rýchlosti Dunaja predstaviť túto technológiu - Vltava je oproti Dunaju mláčka