Reakcia na: galiyosha #30719:
V obratisku na Búdkovej tam tú pevnú svorku údajne domaľoval do projektu nejaký pán Vodnák z DPB. Asi nemohol zniesť pohľad na teké rozsiahle dielo vysokej úrovne a technickej kvality bez pevnej svorky. Takisto je zaujímavá osamelá pevná svorka v novom oblúku z Mlynskej doliny do Valašskej., tú tam údajne drotári pridrotovali dodatočne. Taktiež sa takáto osamelá pevná svorka vyskytuje napr. v križovatkách 29. augusta/Dunajská alebo Záhradnícka/Svatoplukova...Elektrický kríž od mechanického rozoznáš okrem iného napr. podľa toho, že doňho vedie kábel ?. Elektrický kríž je v BA napr. pri Vinárskych závododch (tam je jediná Elektroline výhybka v BA), pod stanicou na Predstaničnokooperatívnom námestí, pri Zimnej ST Aréne smerom do centra, tuším že aj na Šancovej pred Rač. mýtom smerom od Hl. stanice atď.
Zjazodvé výhybky by teoreticky mohli byť aj elektrické ale nepoznám žiadny prípad takejto aplikácie, bolo by to aj zbytočné.
A obratisko Rádiová je podľa teba tiež dobré? Lebo na prvý pohľad vyzerá všeljak.

J
Re #30714 S499.1023: Samozrejme, že tie sovietske teórie neboli celé zle. Veľa z nich sa aplikuje aj teraz, ale presne tak ako sa už Ik280 nevyrábajú a vyrábajú sa NP vozy, tak aj pedagogické teórie sa museli prispôsobiť, znížiť podlahu, dať dopytové otváranie dverí či látkové sedačky a protišmykovú podlahu, tmavé sklá,...
Keď počúvam ako sa prednášajúci správaju na STU či ekonomickej iba ma to utvrdzuje, že človek bez pedagogického vzdelania by učiť nemal. Nepotrebuje veľa, stačí pedagogický základ ako Pedagogickú komunikáciu, Všeobecnú pedagogiku, Vývinovú psychológiu, Všeobenú didaktiku, Poruchy správania, Teoriu výchovy, Psych. propedeutiku, Telesnú a duševnú hygienu žiaka a iné. Celé je to tak na 6 semestrov. Ak to učiteľ nemá a nič o tom nevie, môže viac ublížiť ako pomôcť.
V našich školách stále panuje systém, že medzi katedrov a lavicami je jeden veľký zákop a "nepriatelia" po sebe strieľajú a jeden chce dostať toho druhého. To je chyba. Nútením nikdy nič nedokážeš. Vytváraš vzdor.
To však nič nemení na tom, že si musím uznať fakt, že môj pravopis je defektom, ktorý by nemal byť. Učiteľ musí učiť správne, tak ako to je a nie tak ako sa to raz naučil či respektíve nenaučil.
Sorry ale musel som, na toto som zlý asi ako ty na vrchné vedenie.