Martin Fundárek: Bod 4. Ale veď nikto nehovorí, že sa do toho voza toľko ľudí zmestí. To je len prepočet užitkovej plochy. Ak by sme rátali len s dvoma ľudmi na m2 tak stále T3 má rovnakú obsaditeľnosť ako Ik435. Veď predsa na zastávkach nestoja pracovníci, ktorý ľudí tlačia do voza, až kým ich tam nie toľko koľko je na štítku. Tu ide o čisto administratívny údaj a pomôcka pri prepočtoch kapacity pri zmenách atď.
Bod 1. Tiež si myslím, že v dobe medzi 6:45 a 7:45 by sa malo prejsť na 10 minútový interval a to na úkor prestávok či pomocou striedačov. DPB chce z električky plnohodnotný nosný systém, takže užteraz treba cetujúcich presvedčiť, že ním skutočne môže byť.
Bod 2. Problém s prestupmi na hrane by bol len na Vazovovej, ktorý by sa dal vyriešiť novou zastávkou a prestup na Kamennom, ktorý sa však zrejme nezaobíde bez prechodu cez križovatku a to hlavne pri prestupe z L3 na L1. Opačný smer by bol po jazdení L1 do Petržalky ešte zložitejší. Jedine dva prestupy na hrane z L1 na L4 a potom na L3. Prehodením L3 cez Obchodnú a L4 cez Kamenné by to odpadlo.
Bod 3. Existujú zastávky, ktoré v každom prípade treba zrušiť alebo spojiť. Krčace, či Vozovňa Krasňany, ale aj iné. No v celku súhlasím.
Bod 1. Tiež si myslím, že v dobe medzi 6:45 a 7:45 by sa malo prejsť na 10 minútový interval a to na úkor prestávok či pomocou striedačov. DPB chce z električky plnohodnotný nosný systém, takže užteraz treba cetujúcich presvedčiť, že ním skutočne môže byť.
Bod 2. Problém s prestupmi na hrane by bol len na Vazovovej, ktorý by sa dal vyriešiť novou zastávkou a prestup na Kamennom, ktorý sa však zrejme nezaobíde bez prechodu cez križovatku a to hlavne pri prestupe z L3 na L1. Opačný smer by bol po jazdení L1 do Petržalky ešte zložitejší. Jedine dva prestupy na hrane z L1 na L4 a potom na L3. Prehodením L3 cez Obchodnú a L4 cez Kamenné by to odpadlo.
Bod 3. Existujú zastávky, ktoré v každom prípade treba zrušiť alebo spojiť. Krčace, či Vozovňa Krasňany, ale aj iné. No v celku súhlasím.
) návrh Tr3mp-a a súvislosť s dispečerským riadením. Ako Tr3mp správne poznamenal, improvizácia v prípade mimoriadných udalostí má byť nahradená vopred vypracovanými postupmi. S tými by boli oboznámení a školení aj vodiči, takže ak sa niečo stane, všetkými možnými spôsobmi sa čo najrýchlejšie oznámi napr. "do odvolania vstupuje do platnosti plán C" a v tom momente bude od sekretárky riaditeľa až po čističa výhybiek jasné, čo presne má robiť.


Martin Fundárek
1. Zavádzanie celodenného intervalu kvôli odberu elektriny je možno dobré na úspory, ale prvotnou úlohou dopravcu je dopravovať a nie šteriť. Je síce pravda, že čím väčšie mesto, tým plochšie a širšie špičky, ale nejaké špičky sú a v prípade Bratislavy rozhodne nie sú zanedbateľné. Napriek tomu rozdiel v obsluhe Karlovky v sedle a poobedňajšej špičke predstavuje jediný krátky autobus linky 32 (ak okrajovú 29 zanedbáme). Pridávať poloprázdne spoje v sedle za cenu toho, že ráno sa vezieme ako sardinky, považujem za krajne nevhodné.
Ostatne, dnes sa už trh s elektrinou čiastočne liberalizuje a väčšie firmy majú možnosť vybrať si dodávateľa energie, tým pádom budú dodávatelia náchylní vyjsť viac v ústrety zákazníkovi. Takže treba skôr hľadať možnosti prispôsobenia zmluvných podmienok potrebám DP, než prispôsobovať dopravu zmluvným podmienkam.